Tokyo Motor Show’da motosiklet güvenliğine yönelik yeni donanımlar da tanıtıldı.
Tokyo Motor Show’a çevreci araçlar damgasını vurdu. Sergilenen bazı araçlar bilimkurgunun da sınırlarını zorluyor
10, 20, 30 yıl önce “Petrol bitince n’olcak bu dünyanın hali?” diye mi düşünüyordunuz? Yoksa yalnızca 20-25 yıl önce mi doğmuştunuz da güncel bilincinizle mi öngörüyordunuz?
İtiraf ediyorum ki ben bir “Mad Max” dünyası için hazırlık yapıp kendimi donatıyordum.
Ama şimdi petrole ihtiyacımız kalmayacakmış, bunu anladım.
Japonya’da Chiba’da düzenlenen Tokyo Motor Show’a bu yıl çevreye az zarar veren, kirletmeyen, sıfır karbondioksit emisyonlu araçlar damgasını vurdu. Neredeyse her markanın standında, o markanın çevre duyarlılığının alameti farikası bir veya birkaç elektrikli, hibrid araç vardı. Birçoğu henüz konsept olan bu araçlardan ilgimi çeken bazıları şunlar:
-Yamaha’nın yeni konsept scooter’ı EC-1 gücünü elektrikten alıyor. Tasarımı sanki bu dünyaya ait değilmiş gibi; alın size “Geleceğe Dönüş IV”.
-Honda Motor’un U3-X’te yolculuk edebilmek için dengeli bir insan olmak şart sanki...
-Yamaha’nın yeni konseptlerinden birinin adı, Super Tenere. Bu adın hayranı çoktur. İleri teknolojilerle donatılmış Super Tenere yollara çıkar mı bilinmez ama birçoğumuzun rüyalarını süsleyeceği kesin! Ben bundan is-ti-yo-rum!
- Suzuki’nin yeni Bandit’i 1250F ABS... Tabii ki bu da benzinli bir araç, kurşunsuz,
95 oktan.
- Honda’nın elektrikli scooter’ı Eve-neo yakın gelecekteki elektrik istasyonlarının da habercisi. n
Honda’nın merakla beklenen yeni CB1100‘ünü Honda Motor Başkanı Takanobu Ito tanıttı. Honda Motor’un konsepti “kişisel hareket aracı” EV-MONPAL da fuarın ilgi çeken araçlarındandı,
ki bu da elektrikle çalışıyor.1.5 milyon kişi gezecek41 yıldır otomotiv endüstrisinin en önemli buluşmalarından biri olarak bilinen Tokyo Motor Show’da motosikletler de kendine küçümsenmeyecek bir yer buluyor. Dün başlayan fuar, 4 Kasım’da sona erdiğinde toplam ziyaretçi sayısının 1.5 milyonun üzerinde olması bekleniyor.
Fuarda, seri üretimde olmasalar bile gelecekte karşılaşacağımız ulaşım teknolojileri sahneye çıkıyor.
Tokyo Motor Show’da bu yıl 109 otomobil ve motosiklet üreticisi var. 270 otomobil, ticari araç, motosiklet modelinin sergilendiği fuarda, 39 otomobil ve motosiklet de dünya prömiyerini yapacak.
45 yaşından sonra motorcu olunur mu?Emekli gazeteci Alpaslan Apak rüzgara nasıl teslim olduğunu anlatıyor.Bu hafta, satırlarımı meslektaşım ve dostum Alpaslan Apak‘a ayırıyorum. Alpaslan abi -forumlardaki adıyla “Hulk”- emekliliğinin tadını yollarda, iki teker üzerinde ve rüzgara karşı çıkaranlardan.
Geçenlerde Facebook’ta oyalanırken gördüğüm bir fotoğrafı, beni ondan bahsetmeye teşvik etti. Bir insan hayatın tadını bu kadar mı güzel çıkarır; hem de kullanmayı 45 yaşından sonra öğrendiği motosikletle. Çadırı, uyku tulumu ve matı, ne olur ne olmaz yedek kaskıyla kendini yollara vuran Hulk, asfaltın tozunu atıyor.
Yeni bir hayat için Antalya’ya yerleşen Hulk, şimdi Torosların eteklerinde yol yapıyor.
Ama bu fotoğraf geçen yıl Bozüyük-Bursa arasında, Hulk’un 45 gün, 4 bin 800 km boyunca o festivalden bu festivale uzayan yolculuğundaki bir mola sırasında çekilmiş.
Kanuni Tiger onun ilk motosikleti, muhtemelen sonuncusu da; “Emekli maaşımla çok fazla hayaller kurmak mümkün olmuyor” diyor. Ama şunu da vurguluyor Alpaslan abi: “Emeklilik hayatımın bu kadar renklenmesini motosiklet sağladı.”
Ve işte en önemli kısım ve yazı başlığının
yanıtı yüzde 100 Alpaslan Apak’ın ağzından:
“45 yaşından sonra motorcu olunur mu, olunur... Nasıl? İşte benim gibi... Ne asfaltta lastik yakabiliyorum, ne de ‘tek teker’ gidebiliyorum. Sadece görüş açımın bana yansıttığı güzellikleri özümsüyorum.”
Dünyanın en saçma motosikletiColin Furze isimli İngiliz bir muslukçu, dünyanın en uzun motosikletini yapabilmek için iki ay geceli gündüzlü çalışmış. Amaç, Guinness Rekorlar Kitabı’na girebilmek.
Bu saçma girişim için 50 cc’lik iki Honda Sky mopedi heba eden Furze, motosikletinin 14,03 metrelik uzunluğunu alüminyum borularla sağlamış. Saatte 50 km. hız yapabilen motosikletle yatabilecek viraj tespit etmek; bu motosikleti kullanacak yol bulmak ve hatta bu motosiklete sahip olabilmeyi hayal edebilmek bile imkansız.
Merak edenler -ki bu topraklarda olduğunu hiç zannetmiyorum- için belirteyim, bir önceki rekor 9,6 metre uzunluğundaki bir motosiklete aitmiş.