Kask artık bir sapıklık klişesi. Artık bazı insanlar motorculara “kasklı sapık” diye bakabiliyor
Motosikletin medyada anlam ve önemi nedir? Sırasıyla şöyle anlatayım: Kadın motosiklekçiler, yarış kazanıyorsa Kenan Sofuoğlu, serseri motorcular, motosikletli kapkaççılar, kask takmadığı için ölenler ve şimdi de kasklı sapık.
Bir süre önce kaskımızdan utanır hale geldik... “Kasklı sapık” fenomeni motosikletli bir çocuğun da sonu oldu. İşinde gücünde motosikletli bir genç sapık diye linç edildi, öldürüldü Okmeydanı’ndaki 50 kişi tarafından. Benzincide pompacının “kasklı sapık” esprisine maruz kalan bir arkadaşım da kendini zor tutmuş.
Hâlâ en basit güvenlik standartlarını konuşuyoruz
Kaskı rahatlıkla bir sapıklık klişesi haline getirip kasklı, motorlu gördüğümüz herkese “Sapık mı acaba?” şüphesiyle bakabiliyor, internetten bulduğumuz herhangi bir siyahlı motorcu fotoğrafını “İşte sapık böyle biri” diye gazete sayfalarına basabiliyoruz. O kadar rahatız yani...
Her neyse, internet ve yollardaki en büyük motosiklet ağı motosiklet.net’teki arkadaşlarım, motosiklet güvenliği konusunda Türkiye’de atılması gereken adımları tartışıyor. “Coq”un Fransa’dan önderlik ettiği bu tartışmadan çıkan bazı önerileri paylaşacağım. Okuyacağınız önerilerin çoğu Batı ülkelerinde zaten uygulamada olan standartlar. 2008 yılında motosikletçi güvenliği için hâlâ neleri tartıştığımızı ibretle okuyun!
1. Motosiklet yeniden tanımlanmalı, kanunlardaki motosiklet tanımı yetersiz.
2. Skuter ve mopet türü motosiklet kullanımı için (belli bir hacme kadar) ehliyet şartı kaldırılmalı. 16 yaşından gün alan herkes bu tür motosikletleri kısa bir trafik brifingine katılarak kullanabilmeli.
3. Belli bir güç ve hacme kadar olan motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olmalıdır. Bu tür motosikletler için ayrıca A sınıfı ehliyet şartı kaldırılmalıdır.
4. Belli bir güce kadar olan motosikletlerde vergi indirimi yapılmalıdır. Tüm motosikletlerde vergiler AB standartlarına indirilmelidir.
5. Motosiklet ehliyeti alanlara, en az iki yıl ancak belli bir güç ve hacimdeki motosikletleri kullanma izni verilmeli.
6. Sigorta sistemi değişmeli ve ehliyeti yetersiz olduğu halde büyük motosiklet alanların motosikletleri sigorta edilmemeli.
7. Devlet motosiklete özel sigorta yapan şirketlere teşvik ve destek vermeli.
8. Kasksız motosiklet kullananlar ağır cezalara çarptırılmalı tekrarı halinde ehliyet hakkı elinden alınmalı.
9. Motosiklet ekipmanı satan kişi ve kuruluşlar denetlenmeli. Uygun olmayan malzeme satan işyerleri cezalandırılmalı.
10. Şehir içi ve şehirlerarası hız limitleri diğer araçlarla aynı seviyeye getirilmeli.
11. Yollar motosikletler de göz önüne alınarak iyileştirilmeli.
12. Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı.
13. Köprü ve otoban geçiş ücretleri motosikletin boyutu dikkate alınarak indirilmeli.
Dakar Rallisi bu yıl Güney Amerika’da
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024