Melodi Türkili

Melodi Türkili

melodi.turkili@nishmoda.com

Tüm Yazıları

Çocuklukta oyun oynarken nasıl kendinizi kaybettiğinizi hatırlıyor musunuz? Saatlerce tek bir noktaya odaklanabilme yetisini başka hangi alanda sağlayabildiniz? Belki de oyunu büyülü yapan tam da bu...

Oyun ve iş her ne kadar birbiri ile bağlanamaz gözükse de şirketler çalışanları ile yaptığı çalışmaları işte bu büyüyü kullanarak daha etkili sonuçlar elde ediyorlar. Nasıl mı?
Bu tecrübelerden ilkini AFS değişim programı kamplarında eğitmenlik yaparken yaşadım. Öğrencilere karşılaşabilecekleri sıkıntıları alt alta, madde madde yazmak yerine bir oyun kurgusu içinde anlattık. Bu oyunda her öğrenci, değişim yılında yaşayabileceği bir sorunu farklı karakterlere bürünerek, “farkında olmadan” yaşadı. Oyun sonunda kişiler rolden çıktı ve oyunda anlatılmak istenen, kendilerine gelen yorumlarla bulundu. Sonuç inanılmaz! Öğrenciler bir yıl boyunca kaldıkları ülkeden döndüklerinde bile oyuna dair
her türlü detayı hatırlıyorlar.

Amaç, takım ruhunu geliştirmek
Oyunun farklı alanlarda kullanılması Amerika’da, Obama’nın göreve gelmesiyle yaygınlaşmış. Öğrencilerin hem okula devamlılık oranı hem de sınav başarı verileri oldukça düşükmüş. Obama normal ders programına oyun katmayı ve dersleri öğrencilere oyunlaştırarak öğrencilere vermeyi önermiş.
Bu uygulamanın sonucunda okula gelen çocukların başarısında yüzde 78 artış
olurken, bu çocukların okula devamlılığında yüzde 65 artış belirlenmiş. Bu başarıdan sonra oyunun öğrenmede kullanılması dünya çapında artmış.
Ben de geçen hafta Point Otel’deki lüks dijital eğlence merkezi the Game’in işletmecisi ve aynı zamanda Türk Telekom, Digitürk, Turkcell gibi şirketlere oyun konusunda danışmanlık veren Furkan Faruk Akıncı ile oyunun kurumsal şirketlerde kullanımı üzerine sohbet ettim.
Faruk Akıncı’ya göre oyun, normal hayatta yaşayamayacağınız her türlü macera ve olayı içeren bir kurgu. Ana ve kazanmaya odaklanmamızı sağlayan, insanın ruhunu besleyen bir araç gibi. İçinde 50 tane playstation, wii platformları, yarış simülatörleri, müzik odaları olan the Game, kurumsal şirketlerin yaptığı toplantılar için de kullanılıyor.
Akıncı’nın anlattığına göre şirketler, dijital ortam sayesinde bütün logolarını ve görsellerini yansıtabildikleri bu mekanı bir anda toplantı alanına çevirebiliyor. The Game’in ekibi ile birlikle geliştirilen kurgulu turnuvaların amacı takım ruhunu geliştirmek ve koyulan hedeflere çalışanların ulaşması konusunda motivasyon simülasyonu yapmak.
Sony, Denizbank, Google, War Gaming gibi şirketler son zamanlarda the Game’de organizasyon yapanlar. Alınan feedback’lere göre buradaki eğitimler ve toplantılar hem daha verimli geçiyor hem de öğrenme yüzdesi daha yüksek.
Oyunun iş dünyasında yarattığı bu olumlu sonuçlara bakılırsa çok yakında zıt görünen iki kavram oyun ve iş daha da iç içe olacak. n