Madrigal’in “Neogazino” adlı albümü geçen hafta yayınlandı. İlk single “Ne Zamandır Sendeyim” bir haftadır çalma listemin üst sıralarında. Kökleri, 2007 yılına uzanan Madrigal 2020 Mart’ında tam da dünya karantinaya girerken yayınladığı “Seni Dert Etmeler” ile hatırı sayılır bir popülerlik yakaladı. Şarkı son bir yılın en çok dinlenen Türkçe Indie şarkılardan biri oldu. Geçen hafta gelen uzunçalar albüm, açıkçası merakla bekleniyordu. Madrigal’in synthe’lerle donanmış chill dans müziği albümün geneline hâkim.
Türk Indie gruplarının synthe’lere yolculuğu sanırım Yüzyüzeyken Konuşuruz’un “Akustik Travma”sıyla iyice ivme kazandı. Madrigal’in müzikal estetik anlayışı benzer şekilde evrimine devam etmiş. Madrigal’in ilk başlardaki temel enstrümanları kullanan grup müziği anlayışı zamanla synthe’ler arasında kaybolup gitmiş. Şu anda Türk indie sahnesine hâkim bu durum, Madrigal’in yedi şarkılık konsept albümüne çok güzel denk düşüyor. Ağır synthe örtüsü altında elbette kayda değer bir bestecilik, söz yazarlığı var. “Dip” yumuşak dans beat’iyle en beğendiğim şarkılardan biri oldu. “Bambaşka” funk altyapılarıyla günümüze hâkim 70’ler disko estetiğine ufaktan dokunmuş. “Bizim Olsalar Yeter” iyi işlenmiş, gitar sound’unu kullanan bir balat. Girişteki M.I.T. ve Outro, 80’lerin Türk filmlerinde kullanılan arka plan müzikleri hatırlattı. 80’lerin hayaleti albümün her yerinde var zaten, yanılmıyorsam.
Türkiye’de nostalji, daha açık ifadeyle geçmişe özlem, sanatta ve sanatsal işlerde önemli bir tema haline geldi. 20’li yaşlarındaki dinleyici dahi nostaljik parçaları seviyor. Bunun altında elbette güncel şartlar, memleketin içinde bulunduğu olumsuzluklardan bir tür kaçış arzusu var. Madrigal, nostaljiyi kullanarak mesajını veriyor. Hem sound hem içerik olarak güncel bir albüm “Neogazino”. Hafta sonu kulaklığınızdan eksik etmeyin.
Haftanın şarkıları
Kahraman Deniz’in kasım ayında yayınlanan “6” adlı albümünde yer alan “Ha Gayret” adlı şarkıya çekilen video, bu hafta internete konuldu. Albümü hatırlamak ve tekrar dinlemek için güzel bir fırsat. Deniz’in “Ha Gayret”i blues tonları hissedilen klasik anlayışta bir rock baladı. Her şeyin birbirine benzediği müzik sahnemizde değişik bir soluk. İçinde kısa bir gitar solo var. Yeni nesiller unutmuş olabilir not düşeyim; gitar diye bir enstrüman var arkadaşlar. Ve şarkılarda eskiden gitar sololar olurdu. Bu şarkıda da karşımıza çıkıyor bu eski gelenek.
Can Bonomo’nun yeni şarkısı “Kaplan” Avrupa Müzik etiketiyle yayınlandı. “Kaplan” Bonomo’nun hafifçe karanlık sulara doğru aktığı bir şarkı. Arka planda bir şehir siluetiyle ön planda tepesinde kara bulutla bir adam görülen albüm kapağı, şarkının hissini gayet iyi aktarıyor. “Egzama kaplı kaplan/uyku gelmedi haplan”. Bonomo’nun şairliğiyle besteciliğinin güzel bir karışımı. Belli ki yeni yollar arıyor Bonomo.
“Sabotage”, Bebe Rexha’nın yeni şarkısı. Muhtemelen bu hafta global olarak yeni çıkan pop şarkılar arasında en kayda değer olanı. Exha bir süredir single üzerine single yayınlayarak listelerde yerini güçlendirdi ve popun günümüzdeki en büyük isimlerinden biri olmaya oynadığını kanıtladı. Açıkçası bu cesur atakların altı boş değil. Bu duygusal şarkıdan önce yayınladığı “Sacrifice” hem popüler oldu hem de Gorgon City dâhil pek çok elektronik müzik ekibi tarafından remixlendi. “Sacrifice” şu anda Londra radyolarında en fazla çalan şarkılardan biri. Yeni pop star Bebe Rexha’yı hâlâ tanımadıysanız buyurun.
Lalalar, “Ninja Partisi”yle karşımızda bu hafta. Açıkçası bu hafta dinlediğim en dikkat çekici parça. Azeri müzisyen Rüstem Quliyev’in “Farsi Musiqisi” adlı parçasından alınan sample’lar kullanılmış. Ali Güçlü Şimşek, Barlas Tan Özemek ve Kaan Düzarat’tan oluşan ekip, 2021’de bir albüm yayınlayacak.
İbrahim Tatlıses, ekranlara döndü döneli programında söylediği neredeyse her şarkı anında YouTube’da trendler arasına giriyor. Bu hafta yeni bir şarkıyı internete verdiler. Adı “Gelmesin” olan bu şarkı, Tatlıses için büyük bir adım ama eski günlerini aratır. İnanılmaz bir şey bulamadım bu şarkıda. Öte yandan İbrahim Tatlıses’in “Dom Dom Kurşunu”na yapılan Emrah Karaduman remiksi, şu ara en fazla dinlenen bir diğer parça. Tatlıses’in kendisi de remiksi de her zaman stream. “Eski toprak” sanatçılar arasında dijital ortamlarda da varlığını sürdürebilen ender katalog sanatçılarından Tatlıses.