Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Her şeyin bir sonu var... Otomobiller de belirli bir sürede doğar, kendisine biçilmiş ömür boyunca üretilir ve sonra da veda edip gider

Bu yıl kaderlerinde “bantlara veda etmek” olan modellerden bahsedeceğim size. Otomobillere biraz ilginiz varsa, en azından öncelikle tanıdık gelen modellere şöyle bir bakıp sonrasında da “Aaaaa, iyi olmuş bittiği!” ya da “Hadi yaaa, yazık olmuş!” filan demek için göz gezdirin derim. Çünkü bu otomobiller size “Biz bu yıldan sonra yokuz!” diyor.
* McLaren 12C: Kendisinden Türkiye’de bir adet mevcut. Üstelik pek çok modelin bantta kalma ömrü beş-yedi yıl arasındayken, bu “şeker” şey 2011 yılından beri üretiliyordu. Formula 1’de heyecan fırtınası estiren McLaren’in, aynı heyecanı tasarımına yansıtamadığı 12C, yerini aynı altyapı ve motoru kullanan 650S’e bırakıyor.
* Toyota FJ Cruiser: Türkiye’de birden fazla var. Kendisi daha çok, bir markanın filo aracı olarak görev yapıyor. Amerika’da bir hayli popülerdi ilk zamanlar. 2006’da piyasaya çıkan, markanın efsane 4x4’ü FJ’den mirası devralan FJ Cruiser’ın satışları yıllık
56 binden 13 bine düşmüş. Yerine bir başkası gelmeyecek. Rahat uyu...
* Mitsubishi Lancer Evo: İşte gerçek bir ralli kahramanı ve Türk gençlerinin de hayalini kurduğu otomobillerden biri.
Dört tekerlekten çekişli bu performans otomobili, 10’uncu nesliyle yollardaydı. Fiyatı normal Lancer’dan neredeyse iki kat fazla olan bu otomobilin, 2014’te bantlara veda edeceğini Mitsubishi bizzat açıkladı. Böyle bir ismin tarih olacağına akıl sır ermese de veda zamanı işte!
* Cadillac CTS-V Wagon: Türkiye’de bulunduğunu hiç düşünmediğim bir otomobil. Lüks Cadillac’ın, gençleri hedefleyerek geliştirdiği, Corvette motoruyla güçlendirdiği 556 HP’lik versiyonu, “dünyanın en hızlı stationwagon otomobili” olarak da anılıyordu. En azından Amerika’da. Ama bu unvanlar da ona yetmedi ve kendisi yeni CTS ile birlikte yok olacak. Üstelik yeni neslinde “Wagon” versiyon düşünülmüyormuş.
* Mercedes SLS AMG: Kendisi efsanevi “martı kanat” Mercedes’in modern haliydi. İlk başlarda Türkiye’de de bir hayli ses getirmişti. Dünyanın neresinde bozulursa bozulsun ona, Almanya’dan giden özel mekanikerler bakabiliyordu. Mercedes, AMG GT modeliyle birlikte artık SLS AMG’nin örtüsünü örteceğini belirtiyor. Buna ok gibi giden, Amerika fiyatı 550 bin dolar olan elektrikli versiyonu da dahil.
* Ford E-Serisi Van: Onu pek tanıdığınızı sanmıyorum. Olsa olsa birkaç tane vardır ülkemizde. Ancak o, Amerika’nın “ticari araç efsanesi” olarak tanınıyor. 53 yıl sonra bantlara veda ediyor. Yerine alan ise çok tanıdık. Ford Otosan’ın geliştirdiği, Türkiye’de de üretilen yeni nesil Transit...
Tabii Amerika’daki fabrikada üretilen versiyonu...
* Nissan Murano CrossCabriolet: İki kapılı ve üstü açık olan versiyonunu kimse talep etmese de Nissan, Murano’nun böyle bir modelini üretti. Parlak satış rakamlarına ulaşamadı. Buna pek de şaşıran olmadı. Sonuçta yeni Murano ile birlikte tarihe gömülecek.

Haberin Devamı

Milyon avroluk klasikler geliyor

Haberin Devamı

Geçen yıl ilki düzenlenmişti. Bu yıl 7-8 Haziran tarihlerinde ikincisi düzenlenecek “otomobil güzellik ve zarafet” yarışması Istanbul Concours d’Elegance, Haliç Kongre Merkezi’nde yapılacak. Avrupa ve Amerika’da da yapılan bu etkinliğin İstanbul ayağında, değerleri 100 bin ile 1 milyon avro arasında olan “güzeller”, iki gün boyunca rekabet edecek. Rolls Royce, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Mercedes, Cadillac, Ford, Chevrolet, Dodge, Austin ve Buick gibi markaların modelleri olacakmış orada, bilginize. Ayrıca, oraya gelecek klasikleri de görebilirsiniz.

Haberin Devamı

“Biz bu yıldan sonra yokuz”

HAFTANIN GÜZELİ

Ama doğduğunda çirkindi!

Kendisi bu haftanın güzeli seçilmiş olsa da doğduğunda çirkin ördeğin tekiydi. Her ne kadar 1938 gibi üretilmeye başlansa da “fikir” olarak çıkışının 1923’e kadar dayandığı söylenir. 1934’te Ferdinand Porsche ve arkadaşlarının başlattığı geliştirme çalışmaları sonrasında beğenilmiş, ilk prototipleri de üretilmişti. Karşınızdaki çirkin çocuk da bunlardan. 1937 model.