Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

İki yılda bir düzenlenen ve otomotiv dünyasının en önemli etkinlikleri arasında kalmaya devam eden Paris Otomobil Fuarı, 90. kez kapılarını açtı. Fransız markaların ağırlığını hissettirdiği fuara, Almanların da geri döndüğü gözlenirken, Çinli üreticilerin engellemelere rağmen Avrupa pazarında kalıcı olmakta ısrarlı olduğu dikkat çekti.

Bu yıl katılımcı sayısı 2 yıl öncesine oranla ciddi artış kaydeden Paris Otomobil Fuarı, doğal olarak Fransız markaların yoğun katılımına sahne oldu. Renault Grubu, markalarıyla ve konsept araçlarıyla fuarda baskın konumdayken, Peugeot ve Citroen’in de ciddi tanıtımları dikkat çekti. Almanlar, uzun bir süreden sonra yeniden Paris’e gelirken, Volkswagen, Audi, BMW gibi önemli temsilcileriyle yerini aldı. Bununla birlikte iki yıl öncesine göre gerçekten katılımın yüksek olduğu söylenebilir. Zira Skoda, MINI, KIA, Ford, Cadillac ve Tesla da Paris’te yerini alan markalar arasında.

Haberin Devamı

Fransızlar atakta Çinliler ısrarcı

Hesaplı seçenekler

Avrupa Birliği’nde tartışmalı konuma düşen ve özellikle elektrikli modellerini konulan ek vergilerle önlenmeye çalışılan Çinli markalar, Fransa’da “ısrarlı” bir şekilde varlıklarını hissettirdi. Hatta “inadına” bile diyebiliriz, zira BYD, Dongfeng Forthing, GAC, Leapmotor, Seres ve XPeng, yenilikleriyle dikkat çekti. Örneğin Paris’e yeni ve Tesla’ya rakip olacak Sealion modelini getiren BYD, Almanya’da 25 bin ila 30 bin bin euro bandında araçlar sunmak istediğini açıkladı. Nitekim Avrupa’da yavaşlama sürecine giren elektrikli araç satışlarının, tüketicilerin daha hesaplı model beklentisinden de kaynaklandığı belirtilmişti. Yani BYD, böylelikle turnayı gözünden vurmak istiyor.

Nitekim tam elektrikli olmasa da hibrit seçeneğe de sahip olacak Dacia’nın yeni SUV modeli Bigster, Renault Grubu’nun 30 bin euro’dan ucuz otomobil beklentilerine cevabı niteliğinde. Dolayısıyla Paris fuarı, aynı zamanda 2000’in başlarında üreticilerin “ucuz ve hesaplı otomobil” pazara sunma çabalarının yeniden ortaya çıktığının da bir kanıtı niteliğinde...

Fransızlar atakta Çinliler ısrarcı

BYD’den Avrupa’ya ‘deniz aslanı’

Haberin Devamı

Çinli üretici BYD, Avrupa’da ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda sergilediği SEALION 7’yle yeniliklerine devam ediyor. Sportif SUV tasarımıyla dikkat çeken SEALION 7, tam elektrikli ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleriyle sunulacak.

BYD’nin DOLPHIN, SEAL ve SEAL U’nun ardından “Okyanus Serisi”ne kattığı SEALION 7, ısı pompası ve Blade bataryaya sahip. En güçlü versiyonda iki elektrik motoru ve akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi bulunurken, 0-100 km/s hızlanmasını 4.5 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı da 215 km/s.

Tavares’ten uyarı geldi

Avrupa Birliği’nin (AB) Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik ek vergi uygulaması tartışılmaya devam ediyor. Konuya ilişkin bir açıklama yapan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, AB’nin bu hamlesinin halkla ilişkiler açısından iyi ancak Avrupalı yerel üreticiler açısından riskler barındırdığını söyledi. Tavares, Avrupa’daki ek gümrük vergilerinden kaçınmak isteyen Çinli üreticilerin tesis açma hamlesine girişeceğini, bunun da fazla kapasite sorununu yeniden gündeme getirerek, Avrupalı üreticilerin fabrika kapatma kararlarını hızlandıracağını savundu.