Hanife Baş

Hanife Baş

hanife.bas@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Yurtdışı atağına kalkan Getir, 7 ülkeye açıldı. Getir CEO’su Tuncay Tütek, “Başka ülkelerden de davet alıyoruz. Herkes doğrudan yatırım çekmek için yarışıyor. ‘Bana gel ben cazibim’ diye bizi ikna etmeye çalışıyorlar” diyor

 

Anında teslimat uygulaması Getir, Türkiye’den çıkarak yurtdışı fethini sürdürüyor. Teknoloji alanında dünyaya açılan ilk Türk markalarından olan Getir, yıl sonu itibariyle Türkiye dahil 9 ülkeye açılmış olacak.

7 ülkeye girdi

Getir, 2015 yılında Nazım Salur, Tuncay Tütek ve Serkan Borançılı tarafından kuruldu. Aynı zamanda Yönetim Kurulu Başkanı olan Tuncay Tütek’le son durumu konuştuk. Ocak ayı itibariyle yurtdışı açılımları başladı. İlk olarak İngiltere’ye girdiler. Şu anda bu ülkede sekiz şehre açıldılar. İngiltere’den sonra peş peşe 6 ülke geldi. Hollanda, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Portekiz. Kasım ayında ise ABD’ye girme planları var. İlk hedefte Şikago, New York ve Boston var.

Haberin Devamı

“Ülkeler sıraya girdi, hepsi ‘İlk bize gelin’ diyor”

Tütek, başka ülkelerden de kendilerine çok davet geldiğini belirterek, “Hem özel firmalardan hem de devletlerden gelin ülkemizde faaliyete başlayın diye çok teklif alıyoruz. Kendi ülkelerini tanıtıyorlar bize. İngiltere’de yatırım tutarımızı 100 milyon pound olarak açıkladık. Herkes doğrudan yatırım çekmek için yarışıyor. ‘Bana gel, ben cazibim’ diye bizi ikna etmeye çalışıyorlar” diyor.

Tütek, yurtdışı pazarlarındaki son durumla ilgili şunları anlatıyor: “İngiltere ve Hollanda bizi en olumlu yönde şaşırtan ülkeler oldu. İngiltere’de çok kuvvetliyiz. Pek çok şehre yayılarak ciddi talep görüyoruz. Hollanda, nüfusuna karşın Fransa ve Almanya ile yarışıyor. İspanya’ya satın alma yaparak girdik, en hazır girdiğimiz ülke oldu. Oradaki operasyonumuz da çok hevesli. Girdiğimiz ülkelerde yerli oyuncular da var bizi klonlayanlar. On dakikada teslimatı görüp uygulamaya çalışanlar oldu. Bu şirketlere göre iki kat indirme ve talep yakaladık. En fazla rekabeti Almanya’da bekliyoruz.”

Şu anda odaklarının ABD pazarında olduğunu dile getiren Tütek, fırsatlara açık olduklarını ancak pek çok ülkeye hızlı bir giriş yaptıklarını öncelikli hedeflerinin buralarda derinleşmek ve daha fazla şehre yayılmak olduğunu, bunu sağladıktan sonra başka ülkeleri düşünebileceklerini aktarıyor. Tütek, şu anda 10 dakikalık teslimat uygulaması haricinde Çarşı ve diğer dikey alanlarını yurtdışına açmayı planlamadıklarını ama ileride düşünebileceklerini de belirtiyor.

Haberin Devamı

Tüketici ‘zaman’ alıyor

Tütek’e girdikleri ülkelerdeki tüketici davranışlarını soruyorum: “Tüketici alışkanlıkları çok farklılık göstermiyor. Zamanı satın alıyorlar. En çok yiyecek ve içecek satılıyor. Gazlı içecekler, atıştırmalıklar. Türkiye’de biraz geç girdiğimiz meyve ve sebze. Muz acayip talep görüyor. Avrupa’da da yine 18-35 yaş grubu daha çok ilgi gösteriyor. Erkek kadın oranı benzer.”

Getir, yurtdışı operasyonlarında 5 bine yakın çalışan sayısına ulaştı. Türkiye’yle beraber 25 bin çalışanları var. Peki, Türkiye’de normalleşmeden sonra anında teslimata ilgi nasıl? Tuncay Tütek, bu konuda şunları söylüyor:

“Pandemide talep çok yoğundu. 60-70 yaş grubu gibi farklı yaş gruplarından da talep geldi. Farklı ürün gruplarının denemesi arttı. Ama normalleşmede durum biraz daha farklı. Hibrit alım davranışı var. Bizim işimizin ağırlığı evdi hala en çok tüketim evde devam ediyor. Ofislerde öğlen ve öğleden sonra atıştırmalık talebi oluyor. Ağırlığımız evde. Getir Yemek ise ofis ağırlıklı. Saat olarak en çok talep akşam 7-9 arasında oluyor. Öğleden sonra 2-4 arasında zirve yaptığımız saatler var. Hafta sonu ise gün içinde devamlı yoğunluk var. Kapalı havalarda da çok talep görüyoruz. 1.200 çeşit ürünümüz var.”

Haberin Devamı

“Ülkeler sıraya girdi, hepsi ‘İlk bize gelin’ diyor”

Decacorn olmaya çok az kaldı

Tuncak Tütek, Getir’in unicorn yani milyar dolarlık değerlemeye sahip şirket olduğunu da anımsatarak, “Son aldığımız yatırımla değerimiz 7.5 milyar doların üzerine çıktı. Decacorn yani 10 milyar dolarlık şirket olmamıza az kaldı. Yatırımlarımız sürüyor. En son araç kiralama şirketi Moov’u satın aldık. BiTaksi’yi Getir platformuna da taşıdık. İnsanlar her şey dijital olarak ayağına gelsin istiyor. Her alanda bunu sağlamaya çalışıyoruz” diye anlatıyor.

YENİ ÜRÜN

Xiaomi 11 ailesine yeni üyeler geldi

“Ülkeler sıraya girdi, hepsi ‘İlk bize gelin’ diyor”

Xiaomi 11 ailesinin yeni üyeleri Türkiye’ye geldi. ‘Cinemagic’ özelliklerle donatılan iki yeni model Xiaomi 11T ve Xiaomi 11T Pro ve yenilenen Xiaomi 11 Lite 5G NE’nin lansmanı yapıldı. Lite 5G NE 6.55 inç, Xiaomi 11T 6.67 inç, 11T Pro 6.67 inç’lik ekranla geldi. 11T Pro ve 11, Qualcomm Snapdragon 888 5 nanometre işlemci, 108 MP geniş açılı, 8 MP ultra geniş açılı, 5 MP telemakro üçlü arka kamera ve 16 MP’lik ön kameraya sahip. 11T Pro, tek tıklamayla yapay zeka destekli sinema modları arasında geçiş, 8K kayıt ve HDR10+ gibi etkileyici bilgisayar destekli filmografi özelliklerine sahip ve kullanıcıların dijital kameralarda bulunan aynı akıllı ISO teknolojisiyle çekim yapabilmelerine olanak tanıyor. Her iki telefonun da 5.000 mAh’lık pili var. İki telefonun da 8 GB Ram, 128+256 GB’lik depolama seçenekleri bulunuyor. 11T Pro 12 GB’lik Ram de sunuyor. İki telefonun da göktaşı grisi, ay ışığı beyazı ve gök mavisi renkleri var.

Xiaomi 11T Pro, 8.499 TL’den, Xiaomi 11 7.499 TL’den, Xiaomi 11 Lite 5G ise 5.299 TL’den satışa sunulacak.