Nur Karaata güzel, dinamik ve çok zevkli bir modacı. Nunu’s Closet ve Nur Karaata Swimwear markalarını yüze yaklaşan mağaza satış noktasında müşterilerine ulaştırıyor. Sevinç Pastanesi Sohbetleri’nde 5 Kasım’da gerçekleştirilecek Koruncuk Vakfı yararına düzenleyeceği defile hakkında konuştuk.
Mutlu, keyifli hafta sonları…
Markan ve organizasyonunla ilgili konuşmadan önce okuyucularımız bu güzel hanımı tanısınlar istiyorum...
1989 Manisa, Turgutlu doğumluyum. Türk Koleji’nden sonra İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden içmimarlık lisansımı aldım. Üniversite yaşamım boyunca o zamanlar bir moda ve yaşam blogu olarak tohumunu attığım Nunu’s Closet markam adı altında Yeni Asır Gazetesi’nde yazıyor ve televizyonda kendi moda programımı hazırlayıp sunuyordum. Hemen ardından, web sitem nunuscloset.com’u alışveriş sitesine çevirdim. Markamın gelişim süreci üniversite boyunca oluştu diyebilirim. Şuan aktif bir iş yaşantım var. Çalışmadan asla duramıyorum, sıkılıyorum.
Nur Karaata ve Nunu’s Closet’in tarzı nasıldır ve bugün geldiği nokta nedir?
Alışveriş sitemi açtığım dönemde London College of Fashion’da mayo üzerine eğitim alıp, kendi adımı taşıyan mayo ve resortwear markam Nur Karaata’yı kurdum. İlk defilem 2015 yılındaydı ve bu defile markamın oluşmasına çok büyük fayda sağladı. 2019 yazı Nur Karaata markasının 5. yılı olacak. Söylerken inanamıyorum.
Ürünleri almak isteyenler nerelerden temin edebilirler?
Nunu’s Closet elbiseleri ve Nur Karaata Swimwear ürünleri Alsancak’ta ortaklığını yürüttüğüm Brands & Friends mağazamızda ve nunuscloset.com’da mevcut. Yüzde 70 online satış ağırlıklı olmak üzere Türkiye’nin en iyi web sitelerinde ve 10 farklı şehirde, 30’un üzerinde konsept tasarımcı mağazasında satışta. Bu yaz bir de 80’i aşkın mağaza zinciri olan departman bir mağaza için hazırladığımız özel bir koleksiyon çıkacak. 5 Kasım’daki defileden sonraki en büyük heyecan şuan için bu sürpriz iş birliği benim için.
Sosyal medya paylaşımlarında nelere dikkat ediyorsun? Danışmanlık aldığın profesyonel birileri var mı?
Utandırdın beni, teşekkürler. Sosyal medya hesabımın, kişiliğimi yansıttığını düşünüyorum. Marka hesapları da dahil tüm hesapları ben kendim kontrol ediyorum. Sosyal medya kullanıcıları ile ilgili şunu söyleyebilirim ki herkes gerçek bir şeyler görmek istiyor. Bu kitle ve istek zamanla tabiki değişebilir. Ama mesela bir hesabın takipçileri ürün görmek isterken diğer hesabın kullanıcıları gerçek hayattan güncel paylaşımlar görmek istiyor.
Peki, organizasyondan bize bahsedebilir misin?
Üçüncü defilemiz İzmir Fashion Week kapsamında 5 Kasım saat 20.30’da İzmir Hilton Oteli’nde yapılacak. Türkiye’de ilk defa moda haftası kapsamında bir organizasyonda vakıf yararına bir bağış gerçekleşecek. Bu özel bir durum.
Örnek olsun diyelim o zaman… Nurcum Koruncuk Vakfı ile nasıl bir araya geldin?
Sosyal sorumluluk projesi adı altında başarılı bir iş yapma fikri uzun zamandır aklımda vardı. Bunu organizasyona entegre etme kısmı zor olsa da başardığımızı düşünüyorum. Nasılsa bu defile öyle yada böyle izlenecek, neden bir fayda sağlamayalım diye düşündüm. Ama bu büyük bir sorumluluk tabiki. Projeyi sunduğumuzda Koruncuk Vakfı mutlulukla kabul etti. Tabiri caizse, yardımların doğru yere ulaşacağını bildiğim için çok mutluyum. Benim aracılığımla böyle bir fayda sağlayan arkadaşlarımda tek tek teşekkür ediyorlar. Bu işin manevi kısmı benim için çok önemli. Herkese destekleri için asıl ben çok teşekkür ediyorum.
Sevinç Pastanesi’nin lezzetleri hakkında ne düşünüyorsun?
Her zamanki gibi taptaze.