Feyzi Hepşenkal

Feyzi Hepşenkal

feyzihepsenkal@mynet.com

Tüm Yazıları

Bir tane, Allah için bir tane “dünya markasına” sahip olsaydık keşke.
İlk onda veya ilk 50’de ya da ilk 100’de Allah için bir tane.
Hatta...
İlk 500’ün içinde bir marka.
70 milyar dolarlık değeri ile dünyanın bir numarası olan Apple’dan, onu izleyen Google, Microsoft, IBM, Wallmart, Samsung, General Eelectric’ten falan vazgeçtim.
8’inci sıradaki Coca Cola’nın sadece CEO’su değil, kendisi de bizim olsaydı keşke.
Fiyakaya bak o zaman.
Dünyanın neresine gidersen git, gördüğün her Coca Cola logosu, Türk bayrağı gibi görünürdü gözümüze.
Veya 30’uncu sıradaki, Nike.
Veya 49’uncu sıradaki Walt Disney.
Veya 69’uncı sıradaki Sony.
Veya 83’üncü sıradaki FedEx.
Veya 94’üncü sıradaki Panasonic.
Veya 102’nci sıradaki Facebook.
Veya 111’inci sıradaki Caterpillar.
Veya 119’uncu sıradaki Avon.
Veya 136’ncı sıradaki VISA.
Veya 150’inci sıradaki Gazprom.
Veya 172’inci sıradaki Nivea.
Veya 201’inci sıradaki Louis Vuitton’dan biri bizim olsaydı keşke.
* * *
Yok işte. 201 sıraya kadar geldik ama bir tane bile Türk markası yok.
Ya 214’üncü sıradaki Zara, İspanyol.
Ya 224’üncü sıradaki 7-Eleven, Japon.
Ya 246’ncı sıradaki Nescafe, İsviçre.
Ya 266’ıncı sıradaki Aviva, İngiliz.
Ya 281’inci sıradaki Telcel, Meksika.
Ya 297’inci sıradaki KT, Güney Kore.
Ya 301’inci sıradaki Skoda, Alman markası; iyi mi?
* * *
Örneğin 341’nci sırada Lufthansa var.
356’ncı sırada Rolls-Royce var.
386’inci sırada Motorola var.
413’üncü sırada MAN var.
431’inci sırada Goodyear var.
449’uncu sırada Harley-Davidson var.
497’nci sırada Roche var.
Velhasıl.
İlk 500 sırada elbette en çok ABD markası var.
Çin’den, Rusya’dan, Fransa’dan epey marka var.
Avustralya’dan Şili’ye, Brezilya’dan Malezya’ya, Norveç’ten Singapur’a pek çok ülkenin markası var.
Ama hiç aklınıza gelir miydi ki, Bermuda’dan 6 milyar 853 milyon dolarlık marka değeri olan bir bilgisayar şirketi (Accenture) 138’inci sırada yer alsın.
Bozmayın moralinizi.
Belki bir gün bizim de olur!

Haberin Devamı

Tek karelik Pan Pacific Oteli


Haberin Devamı
Bir markamız bile yok

İlla ki Efes

Kusur bende mi bilmem ama adını ilk kez duydum Ege Derneği’nin.
İZKA’dan mali destek alıp yerli yabancı toplam 614 turistle yüz yüze görüşme yapmışlar.
Sonuçta yabancı turistlerin yüzde 70,6’sının ilk defa, yüzde 29,4’ünün daha önce en az bir kere İzmir’e geldiğini saptamışlar.
Araştırma sağlıklıysa eğer...
İzmir için de gayet sağlıklı bir durum var ortada.
Yabancıların yüzde 30’unun tekrar İzmir’e gelme ihtiyacı hissetmesi gerçekten harika.
Başka?
Yine yabancı turistler, en çok “tarih turizmini” nedeniyle İzmir’i tercih ediyorlarmış.
Gittikleri ilk yer de...
Efes elbette.
Malumun tekrar ilan edilmesi iyi oldu.
Çünkü Efes’te yapılacak daha çok iş var.