Mersin Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin en kapsamlı belediye mobil uygulaması olan “Teksin Mersin”in lansmanını CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun katılımıyla gerçekleştirdi.
Lansmanda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, “Teksin benim yol arkadaşım. Teksin benim başdanışmanım. Teksin benim belediye çalışmaları içerisinde en güvendiğim çalışma arkadaşım. Teksin, Başkan’ın vatandaşla arasındaki köprüyü oluşturan bir yapı. Vatandaşlarımızın da sığınacağı liman. Vatandaşlarımızın dert babasıdır Teksin” dedi. Başkan Seçer, “Birkaç cümleyle Teksin’i anlatmak istiyorum. Teksin benim yol arkadaşım. Teksin benim başdanışmanım. Teksin benim belediye çalışmaları içerisinde en güvendiğim çalışma arkadaşım. Bana ölçümleri yapan, sokakta vatandaşla konuşan, onların derdini bana aktaran, onları raporlayan, onları rakamlara döken anketör. Teksin, Başkan’ın vatandaşla arasındaki köprüyü oluşturan bir yapı. Vatandaşlarımızın da sığınacağı liman. Vatandaşlarımızın dert babasıdır Teksin. Mersin Büyükşehir Belediyesi’ni cebinizde taşıyabilir ve hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz” dedi.
‘Ulaşım’ sekmesi hayatı kolaylaştırıyor
“MESKİ” sekmesinden vatandaşlara Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’yle ilgili işlem yapma ve gelişmeleri takip etme fırsatı sunan uygulama, “Ulaşım” sekmesiyle de hayatı kolaylaştırıyor. “Ulaşım” sekmesine giren vatandaşlar, beklediği belediye otobüsünün nerede olduğunu ve ne zaman geleceğini tek tuşla öğrenebilirken, hattaki araçlara ve güzergâhlara dair de bilgi edinebiliyor. Belediye otobüslerinin hareket saatlerine ve ulaşım ücretlerine kadar ulaşımla ilgili tüm detaylara bu sekmeden ulaşabilen vatandaşlara taksi durakları ve okul servisleriyle ilgili de bilgi sunuluyor. Sekmede özellikle ‘Kayıp Eşya’ bölümü dikkat çekiyor. Otobüslerde eşyalarını unutan vatandaşların başvurabileceği noktalar bu bölümde yer alıyor.
Teksin’in giriş ekranında 4 sekme yer alıyor
Lansmanda özellikleri anlatılan Teksin uygulamasının giriş ekranında “Belediye”, “MESKİ”, “Kent Rehberi” ve “Ulaşım” sekmeleri yer alıyor. “Belediye” uygulamasında talep ve şikâyet, Alo 185, belediye, hizmetler ve e-belediye sekmelerinden işlemlerini kolayca gerçekleştirebilen vatandaşlar, belediyeyle ilgili aradığı tüm bilgilere de uygulamadan hızla erişebiliyor. ‘Hizmetler’ sekmesinde Mahalle Mutfakları’ndan Halk Kart’a, 1 Ekmek 1 Çorba’dan Dosthane hizmetine kadar birçok hizmetle ilgili detaylı bilgiye ulaşabilen vatandaşlar, “Kent Rehberi” sekmesinden ise Mersin’i keşfedebiliyor.
Kullanıcılara rehber oluyor
“Kent Rehberi” sekmesi vatandaşlara birçok olanak sunuyor. Bu sekmeden kenti sanal olarak dolaşabilme imkânı bulan kullanıcılar, dijital kütüphaneden de kitap ve dergilere bir tuşla ulaşabiliyor. Haberler, duyurular ve etkinliklerin güncel olarak paylaşıldığı sekmede ‘Kentbis’ bölümü dikkat çekiyor. Belediyenin Kentbis kapsamındaki bisikletlerini kiralayan vatandaşlar, hangi istasyonda kaç bisiklet olduğunu tek tuşla takip edebiliyor. ‘Kent Rehberi’ sekmesi vatandaşlara DenizKızı A.Ş’ye bağlı işletmelerle ilgili detaylı bilginin yanı sıra hava durumu ve nöbetçi eczane bilgilerini de güncel olarak sunuyor.
Oyuncak evi kapılarını açtı
Karadeniz Ereğli’de şehir merkezinde yan yana iki binada Oyuncak Evi ve Oyuncak Kütüphanesi açıldı. Oyuncak Evi, Türkiye’nin 13’üncü Oyuncak Müzesi olma niteliğini taşıyor. Oyuncakların diliyle toplumsal, tarihsel değişimi gençlere, çocuklara anlatabilmek, büyüklerle çocuklar arasında köprü oluşturmak, farklı kültürleri çocuklara göstermek, çocukların kişisel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla yola çıkan Oyuncak Evi, kapılarını açtı. Oyuncak Evi’nde, Türkiye’nin ilk oyuncak müzesi olan, Ankara Üniversitesi Oyuncak Müzesi’nin koleksiyonuna ait 400 oyuncaktan oluşan bir sergi de yer alıyor. Sergi iki yıl boyunca görülebilecek. Anadolu’da ve bölgede oynanan oyuncakların örneklerinin sergilendiği Oyuncak Evi’nde geçmiş ile gelişmiş teknoloji iç içe. Çocuklar sanal gerçeklik gözlüğüyle bu dünyanın eğitici örneklerine de ulaşma imkânına sahip. Oyuncak Evi bünyesinde oyuncağa ulaşmakta zorluk çeken çocukların da rahatlıkla kullanabileceği bir Oyuncak Kütüphanesi bulunuyor.
Bozuk kaldırımlar yaralanmalara neden oluyor!
İzmir’in Bayraklı ilçesi, Adalet Mahallesi’nde yaşamakta olan okurlarımız, “1643/6 ile 1943/10 sokaklarının kesiştiği kaldırımda gündüz bile zor yürüyoruz, gece bir vatandaş yürümek istese sakatlanır. Kimsenin canı yanmadan her gün işe gidip gelirken kullandığımız bu kaldırımın bir an önce yapılmasını istiyoruz” dedi. Okurlarımızın bu şikâyetini İzmir Büyükşehir Belediyesi ekiplerine iletmiş olalım. Bakalım belediyeden ne yanıt gelecek?
'İşe gitmek mümkün değil'
Okurlarımızdan Serkan Tokmak “İstanbul’un Çatalca ilçesinde ikamet ediyorum. Burada şehirle bağlantımızı 401 kodlu ufak İETT minibüsleriyle sağlıyoruz. Bu hat metrobüse erişimimizi sağlayan yegâne seçenek. Ancak 7/24 aktif olmadığından çalışanlar için vardiyalı işe gitmek mümkün değil. Bir de bu hatta araç sayısı az olduğundan vatandaşlar olarak duraklarda iki saate yakın beklediğimiz oluyor. Bu hat normal trafikte metrobüs hattıyla paralel olarak Yenibosna’ya kadar gidiyor, bu yüzden trafik karmaşasına takılıyor ve şehir trafiğini de boş yere kalabalıklaştırıyor. Bu sebeple, hattın metrobüs durağından sonra işlevini kaybettiğini düşünüyorum. İETT yetkilileri 401 Çatalca-Yenibosna hattına ilave olarak 401T Çatalca-TÜYAP ring servisini metrobüsle 7/24 entegre olacak şekilde ekleyebilirse Çatalca halkı olarak hem yaşam kalitemiz artacak hem de istihdam açısından dezavantajımızdan kurtulacağız” dedi. Okurumuzun bu isteğini İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekiplerine iletmiş olalım. Bakalım ne yanıt gelecek?
Tam bir mühendislik harikası
Ankara’nın Çankaya ilçesinde yaşamakta olan okurlarımızdan Dr. Levent Bingöl, “Büyükesat Mahallesi Kahraman Kadın Sokak, 1 no.lu apartmanın önündeki bu kaldırımı hiçbir dünya ülkesinde göremezsiniz. Belediyeye bildirmeme rağmen hiçbir değişiklik yok. Bu kaldırımın yetkisi Çankaya Belediyesi’nde mi, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nde mi bilmiyorum ancak yaşlı ve engelli vatandaşlara uygun değil, düzeltilmesini istiyoruz” dedi. Okurumuzun şikâyetine belediyeden ne yanıt gelecek bekleyip göreceğiz.
BELEDİYEDEN YANIT VAR!
Çukur bir günde kapatıldı!
Adana’da yaşamakta olan okurlarımız, Adana’nın kalbi olan Mithat Saraçoğlu Caddesi’nde aylardır yolun ortasındaki çukuru belediye ekiplerinin kapatmamasından şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 5 Temmuz 2021 Pazartesi günkü nüshasında “Ortada çukur var, yandan geç” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimizin üzerine Adana Büyükşehir Belediyesi ekipleri aylardır kapatmadığı çukuru bir gün içerisinde kapattı. Teşekkürler Adana Büyükşehir Belediyesi.
Teşekkürler Gaziosmanpaşa Belediyesi
İstanbul’un Gaziosmanpaşa ilçesi, Yıldıztabya Mahallesi, Beyza Sokak’ta oturmakta olan okurlarımızdan Metin Genç, Şehit Engin Danyıldız Parkı önündeki çukurun iki aydır kapatılmamasından şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 2 Temmuz 2021 Cuma günkü nüshasında “İki aydır kapatılmayı bekliyor!” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimizin üzerine Gaziosmanpaşa Belediyesi ekipleri iki aydır kapatılmayan çukuru aynı gün kapattı. Teşekkürler Gaziosmanpaşa Belediyesi.
SEN SOR, BAŞKAN CEVAPLASIN!
Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59 numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...