ABD Başkanlık seçiminin ilk münazarası sırasında yayınlanan ve büyük ilgi gören İstanbul reklamları, X’de 6.2 milyon yabancı, Türkiye’de de yaklaşık 11 milyon etkileşim aldı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Bu yıl ABD’den 1 milyon 550 bin ziyaretçi bekliyoruz” dedi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Van Kültür Yolu Festivali’nin açılışında buluştuk ve ABD Başkanlık seçiminin ilk münazarası sırasında yayınlanmasıyla dikkat çeken İstanbul reklamlarının hikayesini dinledik. Reklam kampanyası X’de toplam 6 milyon 221 bin 310 yabancı etkileşim, Türkiye’de ise 10 milyon 750 bin 304 etkileşim aldı. Ersoy, hem kampanyanın geçmişini ve bundan sonrasını hem de Türkiye’ye en çok Alman turisti getiren Avrupa’nın en büyük üçüncü tur şirketi FTI’ın iflasına bağlı olarak 25 bin bin kişinin tahliyesi sürecinin nasıl yönetildiğini anlattı. Ersoy özetle şunları söyledi:
- 100 İLANLIK PAKETİN 3’Ü GÖRÜLDÜ: Dört yıldır süren CNN International Anlaşması’nın bir faydası, sonucu oldu. Birçok fayda yan yana geldi. Bu sene bir strateji değişikliğine gittiler. Eskiden yayın öncesi ve sonrası reklamlar yayınlanıyordu. Bu sene ‘yayın ortasına da alacağız ve sadece sekiz reklamla sınırlayacağız’ dediler. Geçmiş ilişkimizden dolayı ‘size bir tane veriyoruz’ dediler. Dört yıllık başarılı çalışmamıza istinaden isteğimizi kırmadılar. Aslında bu 100 ilanlık bir paket. Seçim gerçekleşene kadar yapılacak bütün haber programlarının etkili yüz tanesinde bu paket ilanlar olacak. Siz şu anda üç tanesini gördünüz. Tekrarları da var vesaireleri de var.
- ABD NEDEN ÖNEMLİ?: Peki niye biz Amerika’ya bu kadar önem veriyoruz? Yeni büyük hedef destinasyonlarımızı oluşturmaya çalışıyoruz. Amerika gibi bir kıtadan da bizim artık uzak da olsa yolcu almamız lazım. Bir nitelikli turist getiriyorsunuz, harcama kapasitesi yüksek. İki uzak noktadan geldiği için ortalama kalış süresi yüksek. Hep bir strateji birbirine bağlar. Çin’in geliri çok yükseldi artık. Kore en çok ziyaret eden. Japonya yine önemli klasik pazarlarımızdan. Amerika’dan 2019’da pandemi öncesi 590 bin olan ziyaretçi sayısını 2028’e kadar 2.5 milyona çıkarma hedefimiz var. Geçen sene 1 milyon 380 bine geldi, bu sene 1 milyon 550 bine getirmeye çalışıyoruz. Çalışmalara da CNN gibi kuruluşlarla başladık. BBC International ile yapıldı. Bloomberg yeni katıldı. Yedi ülkede ulusal kanallarla da çalışma yapıyoruz.
‘Süreç çok iyi yönetildi, başarılı olduk’
- FTI SÜRECİ ÇOK İYİ YÖNETİLDİ: FTI Avrupa’nın en büyük üçüncü tur operatörüydü. Üçüncü, dördüncü olması çok önemli değil. Önemli olan ağırlıklı olarak Türkiye’ye getiriyor olmasıydı. Süreç çok çok iyi yönetildi. Bu tarz krizlerde önemli konu krizin başladığı anda firmanın içeride bulunan vatandaşlarının sorunsuz bir şekilde ülkelerine dönmesini sağlamaktır. İlk hedefimiz budur. Bunu çok başarılı yönettik.
- KAYIBA UĞRAMADAN TELAFİ AŞAMASI: İkinci aşama, firmanın bu sene 1 milyondan fazla yolcu hedefi vardı. Dünya genelinde gerçekleşmiş 400 bin rezervasyonu vardı. Bu rezervasyonların mümkünse sıfır kayıpla tekrar ülkemize gelmesini sağlamaktı. Diğer tur operatörlerine bu yolcuların kayacağını biliyoruz. Sektörden gelen biri olarak zaten onların temsilcileri çok yakinen tanıdığım insanlar. Cep telefonuyla rahatlıkla konuşabildiğimiz insanlar. Onlarla toplantıları organize ettik. TGA ile yoğun bir tanıtım kampanyası hazırladık. Krizin başladığı üçüncü günden itibaren Almanya genelinde yeni bir ek bütçeyle yoğun bir tanıtıma başladık. İsim vermeyeyim ama diğer ülkelerde çok ciddi sorunlar yaşanmış. Bu sorunların hiçbirinin ülkemizde yaşanmamış olması rezervasyonları kaydıracak olan misafirlerin Türkiye’yi önceliklendirmesini sağladı. İkincisi promosyon kampanyaları ve hedefimiz sadece olası kaybolacak potansiyeli tekrar kazanmak değil. Özellikle kış dahil önümüzdeki sezonun tanıtımını da yapmak. Yani sadece bu operasyona yönelik bir çalışma değil aslında bu. 25 bin kişi tahliye edildi.
Profesyonel tanıtım
- AVRUPA ŞAMPİYONASI VE OLİMPİYATLAR: Bu sene için 7 milyon Alman ziyaretçi hedefimizi koruyoruz. Hedefi korumak neden önemli? Avrupa Şampiyonası Avrupa’da, Almanya’da oluyor. Kamu görevlilerinin izinleri iptal edilmiş durumda. Esnaf ülkeden ayrılmak istemiyor. Yani zor bir süreç aslında. Biz bu süreci yönetiyoruz. 26 Temmuz’da Fransa’da olimpiyatlar başlıyor. TGA niye kurulmalıydı? Niye çok profesyonel ve geniş kapsamlı bir tanıtım koordinasyon merkezi oluşturulmalıydı? Sonuçlarını görüyorsunuz. Türkiye krizleri çok iyi yönetiyor. Gerekli manevraları da herkesten önce yapıyor. Hatta örnek teşkil etmeye başladı. Geliştirme Ajansını icat edenler İtalyanlar. Yüz yıl önce yapmış adamlar mesela onlar statülerini değiştirdiler geçen yıl. Biz özel sektörü daha çok işin içine soktuk. Sektör paydaşlarından seçimle getiriyoruz. Onlar da kamu ağırlığını azalttılar.