Bayramlar çok önemlidir. Bayramlara bakıp ülkelerin, ulusların karakterleri hakkında çok önemli ipuçları elde edebilirsiniz.
Örneğin bize bakalım.
Şeker Bayramı sevginin, dostluğun, kardeşliğin, barışın,
Kurban Bayramı paylaşmanın,
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çocuklara verdiğimiz önemin,
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü emeğe olan saygımızın,
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı ülkemizin kurucusuna duyduğumuz saygının ve gençlerimize olan sevginin,
15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü demokrasiye olan sevdamızın,
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı bizi biz yapan değerlere olan minnettarlığımızın,
30 Ağustos Zafer Bayramı da asla pes etmeyeceğimizin bir nişanesidir…
Unutmayalım, unutturmayalım
Bugün en büyük bayramlarımızdan biri.
30 Ağustos, sadece bizim değil; bütün mazlum milletlerin, emperyalizme karşı verdiği özgürlük mücadelesinin, onurlu yaşamın, birlikteliğin ve modern Türkiye’nin kuruluşu için atılan tarihi bir adımdır.
Hep de öyle kalacaktır…
Sık sık yazdık bir kez daha hatırlamakta yarar görüyoruz: Tarihimizi ve özellikle de yakın tarihimizi çocuklarımıza çok iyi öğretmeliyiz.
Eğitim, sadece sınavlar için değil yaşam ve gelecek içindir. Geleceği güçlü bir şekilde inşa etmenin yolu da yaşanmış tecrübelerden ders çıkartmaktan geçiyor.
Milli Mücadele kazanılmasaydı, yani 30 Ağustos’ta kazanan biz olmasaydık, nasıl bir tablo oluşurdu?
Ne olur bugün bu soruyu enine boyuna bir kez daha düşünelim ve 30 Ağustos’un önemini herkese ama herkese anlatalım. Bazı şeyler var ki, değil 100 yıl, bin yıl anlatılsa bile anlamak istenmiyor.
Bu yüzden yılmadan, yorulmadan, boş ver demeden anlatmaya devam edelim.
Doğru olan eninde sonunda anlaşılacak ve hak ettiği değeri bulacaktır…
İnternet kullanımı?
İnternet kullanım alışkanlıkları da tıpkı bayramlar gibi bizler hakkında önemli işaretler veriyor.
16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı ülkemizde yüzde 87,1’e ulaşmış. Sevindirici bir oran.
Türkiye İstatistik Kurumunca yapılan araştırmaya göre kullanım oranı erkeklerde yüzde 90,9; kadınlarda yüzde 83,3.
Ülke genelinde internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı da geçen yıla göre 1,4 puan artarak yüzde 94,1’den yüzde 95,5’e yükseldi. e-Devlet kullananların oranı işi yüzde 73,9 oldu.
Peki internet ile bu kadar haşır neşir olmamızı sağlayan ilgi alanlarımız ne?
Araştırma mı, alışveriş mi, sohbet mi, havadan sudan işler mi?
İşte önemli satır başları:
- e-Devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında, yüzde 69,6 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı aldı.
- Bunu, yüzde 51,3 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden bir randevu alma veya rezervasyon yaptırma, yüzde 48,2 ile kamu kuruluşlarına ait internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.
- e-ticaret oranı bu yıl yüzde 49,5’e çıktı. Mal, hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 52,4, kadınlarda yüzde 46,6 olarak gerçekleşti.
- 2023’ün ilk 3 ayı içinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş verenlerin yüzde 75,5’i giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu yüzde 47,6 ile lokantalardan, yemek servisi şirketlerinden yapılan teslimatlar; yüzde 37,1 ile gıda ürünleri; yüzde 32,2 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri; yüzde 28,8 ile temizlik ürünleri ve kişisel bakım malzemeleri izledi.
- Bireyler satın aldığı veya abone olduğu dijital içeriklere göre incelendiğinde, yüzde 30,7’si film veya dizi izleme hizmetini kullandı. Bunu, yüzde 30,1 ile müzik dinleme takip etti…
Özetin özeti: Zamanımız ve değerlerimiz çok önemli. Keşke bunun yeterince farkında olabilsek…