10.03.2021 - 15:35 | Son Güncellenme:
Bizim Toptan, müşterilerine sunduğu kişiselleştirilmiş hizmetlerle başarılı bir performans sergiledi. Organize ve çok-kanallı satış yönetimi stratejisini teknoloji yatırımlarıyla destekleyen Bizim Toptan, sunduğu kaliteli hizmetlerle müşteri sayısını 2,2 milyona ulaştırırken, satış gelirlerini 5,4 milyar TL’ye, net kârını da 38,2 milyon TL’ye yükseltti. 2020’de özel markalı ürünler kategorisinde 64 yeni ürünü ilk kez piyasaya sunan Bizim Toptan, 318 özel markalı olmak üzere yaklaşık 8 bin üründen oluşan portföyü ve 2 bin 500 kişiyi aşan kadrosuyla Türkiye genelinde hizmetlerini sürdürdü.
Şirket ayrıca, çevre konusunu uluslararası standartlara uygun olarak yönetmek için gerekli tüm süreçleri tamamlayarak, 2019 Sürdürülebilirlik Raporu’yla Borsa İstanbul’un (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazandı ve endeksteki 58 şirketten biri oldu. Teknolojiden güç alan hizmet kalitesi, müşterilerine sunduğu hizmet kalitesini sürekli geliştiren Bizim Toptan, özellikle güçlü CRM altyapısı ve kullandığı yapay zeka teknolojileri sayesinde tüm müşterilerine kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabiliyor.
Salgın döneminde kesintisiz hizmet sunma yetkinliğini de bu teknolojilerle destekleyen şirket, çok-kanallı satış stratejisiyle müşterilerinin ihtiyaçlarını kesintisiz olarak karşılıyor. 2020 yılında hayata geçirdiği “Tıkla-Gel-Al” sistemiyle de müşterilerinin Bizim Toptan internet sitesi üzerinden sipariş vererek ürünlerini istedikleri saat aralığında belirledikleri mağazadan teslim alabilmelerine imkân sağlıyor.
Balcı: “Bizim Toptan’ı kişiselleşmiş bir dijital satış operasyonu olarak konumlandırmayı hedefliyoruz”
Bizim Toptan CEO’su Hüseyin Balcı, başarılı bir yılı geride bıraktıklarını söyleyerek şunları ifade etti:
“Çok-kanallı satış modelimiz, geniş müşteri yelpazemiz, dijitalleşme yatırımlarımızın sağladığı avantaj ve güçlü CRM altyapımızla satış gelirlerimizi 5,4 milyar TL’ye, müşteri sayımızı ise 2,2 milyona yükseltmeyi başardık. Dijital satış platformumuzu yenileyerek özellikle ticari müşteriler için özelleştirilebilen, müşterisini tanıyan ve buna göre fırsatlar sunan bir dijital platform haline getirdik. Bizim Toptan’ı önümüzdeki dönemde de kişiselleşmiş bir dijital satış operasyonu olarak konumlandırmayı hedefliyor; kaynak yönetim sistemimiz (ERP) ve dijital ticaret altyapımıza yaptığımız yeni yatırımlarla bu hedefe kısa sürede ulaşacağımıza inanıyoruz.”
2001 yılında 14 mağazayla faaliyetlerine başlayan Bizim Toptan Satış Mağazaları, 70 ilde 173 mağazasıyla Cash & Carry (Organize Toptan Ticaret) sektöründe mağaza sayısı bakımından en büyük ve erişilebilirlik açısından en yaygın firmadır. Şirket, hızlı tüketim sektöründe yaygın bir müşteri ağına gıda, alkolsüz içecek, tütün mamulleri, temizlik, kişisel bakım, kağıt ürünleri gibi ana ürün kategorilerinde geniş bir portföy sunmaktadır. Bizim Toptan, müşterilerine tüketici nezdinde bilinirliği yüksek çok uluslu ve uluslararası yapıdaki pek çok marka ile kendi özel markalarının da dahil olduğu yaklaşık 8 bin ürünün satışını gerçekleştirmektedir. Şirketin ana müşterileri bakkallar, marketler, süpermarketler, ihtisaslaşmış perakendeciler, toptancılar, tüccarlar, unlu mamul üreticileri, ofis müşterileri, HoReCa (otel, restoran ve kafeler), kurumsal şirketler ve bireysel müşterilerdir. Güçlü Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) alt yapısı sayesinde müşterilerini tanıyan, müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş teklifler sunan, dijital yatırımları güçlü bir şirkettir. Bizim Toptan, Borsa İstanbul’da BIZIM koduyla işlem görmektedir. Prosaf operasyonu ile ev dışı tüketim müşterilerine "yerinde teslim" hizmeti sunan Bizim Toptan, işletmelerin tüm ihtiyaçlarını ve mal tedarikini sağladığı bu satış kanalında da hizmetine devam etmektedir. 2014 yılında bünyesine dahil olan Seç Market ise, Bizim Toptan Satış Mağazaları’nın franchising esasıyla yürütmekte olduğu iş ortaklığı modelidir. Seç Market zinciri kurumsal semt marketi konumlamasıyla nihai tüketiciye avantajlı fiyatlarla mal ve hizmet sunan ulusal bir markadır.