TeknolojiYouTube'taki rahatsız edici pedofili açığı büyük tepki aldı

YouTube'taki rahatsız edici pedofili açığı büyük tepki aldı

27.11.2017 - 14:29 | Son Güncellenme:

YouTube'un uygulama ve masaüstü tarayıcısı üzerindeki arama çubuğuna "How to have" yazıldığında otomatik tamamlama pedofili içerikli videoları listeleyince ortalık karıştı. YouTube pedofili içerikli başlıklar yüzünden kullanıcılardan tepki aldı. Büyük firmalar ise reklam anlaşmalarını askıya alma kararı verdi.

YouTubetaki rahatsız edici pedofili açığı büyük tepki aldı

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Düzinelerce kullanıcı, geçtiğimiz pazar YouTube uygulaması ve masaüstü tarayıcısı üzerinde arama çubuğuna "How to have" yazıldığında otomatik tamamlama pedofili içerikli videoları listeledi. YouTube’un arama çubuğu ise sizin yazdıklarınızı otomatik olarak tamamlayarak yazdığınız anahtar sözcüklere yakın sonuçları listeliyor.

Pazar öğleden sonra BuzzFeed News, geçmiş tarama geçmişini hesaba katmadan arama sonuçlarını ortaya çıkaran gizli bir tarayıcı penceresindeki birden fazla cihaz üzerinde arama girişiminde bulundu. Her bir örnekte, "How to have" ifadesinin girilmesi aynı tip sonuçlara götürdü. Yani pedofili içerikli video başlıklarına. Diğer kullanıcılar da ekran görüntüleri ile BuzzFeed News'e aynı sonuçları elde ettiklerini doğruladılar.

Haberin Devamı

Bir YouTube sözcüsü BuzzFeed News'e konunun soruşturma altına alındığını söyledi: "Bugün erken saatlerde ekibimize bu korkunç otomatik tamamlama sonucunu bildirdik ve çabucak kaldırmak için çalıştık. Bu otomatik tamamlamanın görünümünün arkasında ne olduğunu belirlemek için bu konuyu araştırıyoruz."

YouTubetaki rahatsız edici pedofili açığı büyük tepki aldı

Google, YouTube'un ana şirketi ve daha önce tartışmalı otomatik tamamlama sonuçları için eleştiriler almıştı. Kullanıcıları algoritmik sonuçlar konusunda eğitmek için şirket, Haziran 2016 blog yazısında algoritmalar hakkında bazı bilgiler verdi. Post, Google, "otomatik tamamlama algoritmasının, bir kişinin adını aramada rahatsız edici veya rahatsız edici terimlerle tamamlanmasını önlemek üzere tasarlandığını" kaydetti. Yazıda, "Otomatik Tamamlama'nın kesin bir bilim olmadığını ve tahmin algoritmalarının çıktısının sıklıkla değiştiğini, tahminlerin popülerlik ve arama terimlerinin tazeliği gibi bir dizi faktöre dayalı olarak yapıldığını" vurguladı.

Google otomatik tamamlama algoritmalarının YouTube'un otomatik tamamlama algoritmalarından ne kadar farklı olduğu belli değilken, blog'un son noktasında netleştirmesi, gizli sonuçların nedenini açıklayabilir. BBC News ve Times'in yaptığı araştırmalara göre, pedofili içerikli videolara uygunsuz yorumlarla destek verilen on binlerce hesap olduğu tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Reklamları durdurdular

Youtube ve Google'deki reklamlarının pedofili içerikli videolara yerleştirilmesinden sonra dünya ünlü markalar reklam anlaşmalarını askıya aldı. Sonuç olarak, Mars ve Adidas'ın da aralarında bulunduğu bir dizi reklamveren, platformda reklamlarını durdurdu.

Adidas sözcüsü, "Bu durumun açıkça kabul edilemez olduğunun farkındayız ve bunun bir an önce düzeltilmesi için Google derhal harekete geçmeli." dedi.