28.06.2013 - 10:19 | Son Güncellenme:
Ülkeler arasındaki gelişmişlik ölçütü, günümüzde teknoloji altyapısı ve bireylere sunulan kolaylıklarla belirleniyor. , yeraltı tesisatları, 3G-4G-LTE gibi hizmetlerin yanı sıra vatandaşın en çok ihtiyaç duyduğu gelişimlerden biri de .
Siemens Raylı Sistemler şefi Jochen Eickholt bu gelişmeyi:“Siemens için bu satış raylı sistemle geleceğe büyük yatırımlar yapan Türkiye'ye giriş anlamı taşıyor.” Olarak ifade etti. Ray sistemlerine son 3 yıldan bu yana büyük yatırımlarda bulunan TCDD, 10 bin kilometrelik hızlı tren rayı döşemeleri için 2020’yi işaret ediyor.
Siemens’in Velaro serisi, ileri teknolojisi ve cıva sensörlü denge korumalarıyla saatte 403 kilometre hızla dünyanın en güçlü treni olarak biliniyor. Siemens’in en başarılı serilerinden biri olan Velaro tipi hızlı tren modelinin, Çin, İspanya ve Rusya tarafında kullanıldığı biliniyor.
Türkiye’de kullanılacak bu yeni ve yatırımı için Siemens’e ödenecek paranın 285 bin Euro olduğu bilinirken, toplam olarak ihtiyaç dahilinde sipariş verilmesi beklenen tren sayısı ise 180 adet. 625 kilometrelik mesafeyi, 2.5 saatte kat eden Velaro’ya, sizce ülkemizde gerekli değer verilecek mi? Tabi ki bir dönem eski raylar üzerinde yapılan hızlı tren denemelerinde yaşanan kazayı da unutmamak gerekir. Sonuçta bir tren her ne kadar teknolojik ve hızlı olursa olsun en az onun kadar önem taşıyan bir diğer faktör de altyapı. Sonuçta eğer altyapı olması gerektiği gibi tasarlanmaz ve yapılmazsa, bu durum Ferrari ile çukurlu bir yolda hız yapmaya çalışmaktan farksız olacaktır.