18.11.2014 - 12:56 | Son Güncellenme:
her geçen gün büyümeye devam ederken buna paralel olarak sitedeki istenmeyen yayınların oranı da artıyor. Facebook da bunun farkında olacak ki, bir değişiklik planlıyor. Haber akışındaki spam ve aşırı derecede reklam içeren yayınların sayısını azaltmak ve kullanıcılara daha iyi bir deneyimi sunmak için 2015'ten itibaren bu tarz içerikler ciddi anlamda filtrelenecek. Birçok Facebook sayfasının beğeni sayısını artırmak için başvurduğu bu tarz yöntemler, haber akışında kirliliğe neden oluyor. Facebook da bu değişiklikle bunu önlemeyi amaçlıyor.
, özellikle kullanıcıları herhangi bir ürünü satın almaya, bir uygulamayı yüklemeye, bir reklama girmeye ya da gerçek içeriği olmayan bir çekilişe katılmaya zorlayan yayınları filtrelenecek yayınlar sınıfına alacak. Bunun yanında, sayfalar tarafından aynı içeriğin tekrar tekrar paylaşılması da filtreleme nedeni olacak.
Facebook'un bu kararı almasındaki en büyük etken kullanıcıları arasında yaptığı bir araştırma. Facebook'un "haber akışının nasıl geliştirilebileceği" konusunda yaptığı araştırmada kullanıcıların büyük çoğunluğu "arkadaşlarının durum güncellemelerini daha fazla görmek istediklerini" belirtmiş. Bunun üzerine Facebook da algoritmasında bu yönde bir değişikliğe gitmiş.
içermeyen ve özgün olan Facebook sayfalarının bu değişiklik konusunda endişe etmelerine gerek yok. Bu tarz yayınlar barındıran Facebook sayfalarının ise, değişikliğe gitmek için yeni yıla kadar zamanları var. Zira Facebook'un bu değişikliği Ocak 2015'ten itibaren yürürlüğe girecek.