TeknolojiAvrupa Komisyonu'ndan ünlü markalara soruşturma

Avrupa Komisyonu'ndan ünlü markalara soruşturma

04.02.2017 - 12:20 | Son Güncellenme:

Avrupa Komisyonu dünyaca ünlü oyun markalarına bölge kilitleri uyguladığı için soruşturma başladı. Avrupa Komisyonu kanunlarını delmiş olan bu 6 oyun şirketi içerisinden 5 tanesi, aslında sadece 1 marka yüzünden soruşturulma başlattı.

Avrupa Komisyonundan ünlü markalara soruşturma

Avrupa komisyonu temelde dünya çapında milyonlarca oyuncuyu bir araya toplayan Steam uygulamasının sahibi Valve şirketine soruşturma başlattı. Fakat Capcom, Bandai Namco, ZeniMax Media, Koch Media ve Focus Home Interactive şirketlerinin Steam ile bağlantısı nedeniyle komisyon onları da soruşturacak.

Haberin Devamı

Soruşturma konusunda Avrupa Komisyonu tarafından yayınlanan basın bildirisinde “Komisyonumuz, Valve Corporation ile Bandai Namco, Capcom, Focus Home, Koch Media ve ZeniMax arasında yapılmış olan ikili anlaşmaları incelemekte. Bu incelemenin sebebi ise bölge kilitli oyunlar. Bu kilitler, müşterilerin konumlarından ötürü dijital oyun almalarına engel oluyor. Bir PC oyunu alındıktan sonra, satın alan kişi bu oyunu bir şekilde aktif etmeli, bu da bir oyun anahtarı oluyor. Bu sistem, Dünya üzerindeki birçok oyuna uygulanıyor. Kullanılan bu kodların, bölge kilitleri için kullanıldığı düşünülüyor ve soruşturmamız bu yüzden. Örnek vermek gerekirse, bir oyun kodu sadece Avrupa bölgesi içerisinde aktif edilebiliyor. Bu da, bizlerin Avrupa rekabet kanununu deliyor. Kanunun delinme sebebi ise, bölge kilitleri yüzünden oyuncuların, farklı bölgelerden daha ucuza oyun alamaması.” ifadelerine yer verildi.

Yazarlar