TatilPortakal Çiçeği Karnavalı için geri sayım

Portakal Çiçeği Karnavalı için geri sayım

06.03.2020 - 15:32 | Son Güncellenme:

Birleştirici ve eğlendirici yönüyle olduğu kadar ekonomik ve kültürel katkısıyla da birçok kurum ve kuruluş tarafından başarı hikayesi olarak nitelendirilen “Nisan’da Adana’da-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı” 8. kez yerli ve yabancı konuklarını ağırlamaya hazırlanıyor.

Portakal Çiçeği Karnavalı için geri sayım

Bu yıl 3-12 Nisan tarihleri arasında Adana’da düzenlenecek karnavalın resmi açılışı ve kortej geçişi 4 Nisan Cumartesi günü gerçekleştirilecek. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 1 milyon kişinin katıldığı karnavala bu yıl 1,5 milyon kişinin katılması beklenirken, yaratacağı ekonomik hacmin ise bir önceki yıla oranla yüzde 20 artışla 150 milyon TL’ye ulaşması bekleniyor.

Haberin Devamı

Adanalılar başta olmak üzere Türkiye’nin her bölgesinden ve yurtdışından insanların heyecanla beklediği  “Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’nda”  bu yıl eğlenceli etkinlikler ile birlikte; kültürel, sanatsal ve sportif aktiviteler de yer alacak.  Bunlar arasında; konserler, halk koşusu, anne-baba-çocuk koşusu, ödüllü dijital yarışmalar, hızlı Adana dürüm yeme yarışması, Türkiye’nin tek su korteji, sanatsal sergiler ve atölyeler ile birlikte İtalyan’dan Uzakdoğu’ya uzanan mutfakların tanıtılacağı lezzet atölyeleri gibi çok sayıda etkinlik bulunacak. Ayrıca, karnavalın aktivite alanlarında çocuklar için özel sürprizlerin olacağı etkinlikler de yapılacak.

 Karnavalın fikir önderi ve Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, karnavalın Adana’ya olduğu kadar Türkiye’nin tanıtımı ve turizmine olumlu katkılar yaptığını belirterek “Sadece Adana'da değil Antep, Hatay, Tarsus, Mersin civarındaki otellerde de doluluk artıyor. Uçaklarda, otobüslerde o dönemde yer bile bulunmuyor… Hem eğlendirici yönüyle hem de sosyo-ekonomik anlamda ülkemize çok büyük faydaları olmaktadır” dedi.

Haberin Devamı

 Karnavalın temasını en başından bu yana“dostluk ve sevgi” üzerine kurguladıklarını da sözlerine ekleyen Bozkurt şunları söyledi;

 “2013 yılından bu yana da bu söylem altında on binlerce konuğumuza ev sahipliği yaptık. Gerek farklı illerimizden gerekse de yurtdışından gelen misafirlerimize Adana’nın güzelliklerini aktardık. Bu nisan ayında da yine aynı coşkuya tanıklık edecek ve binlerce kişiyi bir kez daha ağırlayacağız. Tur şirketleri, uçak ve otobüs şirketleri rezervasyonları tamamlamaya başladılar. Otellerde de karnaval tarihleri için rezervasyonlar tamamlanmış durumda. Karnavalda yoğun katılımın yaşanacağı günler 3-4-5 Nisan tarihleri olacak. Sonrasında da çeşitli aktiviteler ile birlikte karnaval 12 Nisan tarihine kadar sürecek. Biz bunu “Sakin Karnaval” olarak adlandırdık. Nisan’da Adana’da olmanın keyfini daha sakin bir dönemde deneyimlemek isteyenlere de takip eden günler için de program yapmalarını tavsiye ediyoruz. Bir haftalık plan yaparak Adana'ya karnaval için gelen bir turist, Adana civarında İskenderun, Mersin, Antep, Kapadokya'yı da gezebilir. Bu sebeple bu karnaval Adana'dan çıktı ve o bölgenin turizm tanıtımına doğru gitmeye başladı. Bu da karnavalın bölge turizmine katkısının açık bir göstergesi” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

 

Adana Dışından 200 bin kişi bekleniyor

Bu yıl “Sakin Karnaval” döneminin de eklenmesiyle, Adana dışından otellerde ve evlerde konaklamak üzere yatılı gelecek olanlarla çevre il ve ilçelerden günübirlik gelecek olanların toplam 200.000 kişi olacağı ön görülüyor. Bunun yanında geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Adana halkının katılımıyla kent sokaklarında yaklaşık 1,5 milyon kişi karnaval coşkusunu yaşayacak.

 

Adana Ekonomisine Katkısı 150 Milyon TL

 3-12 Nisan tarihleri boyunca Adana dışından bölgeye gelecek yaklaşık 200.000 bin yatılı ve günübirlik karnaval gezgininin kişi başı ortalama harcamasının 500 TL olacağı tahmin ediliyor. Konaklama, yeme-içme, eğlence, alışveriş ve benzer harcamalar dahil, Adana dışından gelecek olanların Adana ekonomisine katkısı yaklaşık 100 milyon TL dolayında olacak.

Haberin Devamı

 Ayrıca, etkinliklere Adana’dan katılacak yaklaşık 1 milyon 300 bin kişinin karnaval  boyunca yapacağı yeme-içme, eğlence, alışveriş gibi kalemlere kişi başı ortalama 30 TL gibi sembolik bir harcama yapacağı hesaba katıldığında 40 Milyon TL civarında da bir iç ticaret hacmi ortaya çıkıyor.

 Tüm bu rakamlara şehirlerarası hava ve kara ulaşımı, şehir içi özel ve toplu taşıma gibi diğer bazı harcamalar eklendiğinde, yaklaşık 150 Milyon TL’lik Portakal Çiçeği Karnavalı ekonomisi oluşuyor.

Portakal Çiçeği Karnavalı için geri sayım

Tüm Oteller Dolu

Adana’ya son 7 yılda gelen yerli ve yabancı turist sayısında yüzde 100’den fazla artış meydana geldi. Bu rakama günü birlik gelenler, havayolunu kullanmayanlar ve konaklama yapmayanlar dahil edilmedi. Bunların da dahil edilmesiyle kente gelen turist sayısının çok daha fazla arttığı kaydediliyor.

Adana'daki bakanlık ve belediye belgeli toplam 12.000 yatak kapasitesinin tamamı karnaval süresince doluyor.