19.11.2018 - 17:10 | Son Güncellenme:
"B2B Luxury MICE Workshop" etkinliğinde konuşan Bağlıkaya, Türkiye'de yapılan Hint düğünlerinde ortalama 1,5 ila 5 milyon dolar arasında harcama yapıldığını söyledi.
Bağlıkaya, düğün ile seyahati birleştiren bu organizasyonların Türkiye ekonomisine ciddi miktarda döviz katkısı sağladığını belirterek, yılın 9 ayındaHindistan'dan gelen turist sayısında yüzde 84 artış yaşandığını bildirdi.
Ağırlıklı Hindistan olmak üzere değişik ülkelerden gelen toplam 200 tur operatörüyle birlikte çalıştıklarını anlatan Bağlıkaya, "Bu operatörler, kendi ülkelerinin önemli potansiyellerini diğer ülkelerdeki etkinlikler ve düğün organizasyonlarına götüren acenteler. Burada misafirlerimizi ağırlıyoruz. Türkiye'nin o pazarlarda neler sunabileceğini göstermek için bu etkinlik düzenlendi." diye konuştu.
Bağlıkaya, yarından itibaren tur operatörlerinin Türkiye'nin değişik yerlerine seyahat edeceklerini aktararak, "Kapodakya, İzmir, Bodrum, Çanakkale ve Orta Karadeniz'e gruplar halinde seyahatler olacak. Dolasıyla önümüzdeki sezon ülkemize bu etkinleri Türkiye'ye daha fazla ne kadar getirebiliriz diye profesyoneller arasında görüşme ortamı hazırladık. Etkinlikte 50'ye yakın ülke var ama ağırlıklı olarak Hindistan. Bu etkinlik düğün ve şirketlerdeki kişilerin motivasyon toplantılarını yapmak için ayrı bir segment ile ilgili çalışma yapıyoruz. 2020 yılında 1 milyon Hintli turist hedefimiz var." diye konuştu.