Sigorta‘Trafik sigortasında ek destek şart’

‘Trafik sigortasında ek destek şart’

16.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Koru Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür V. Kasım Yılmaz, “Sigorta primlerinde uygulanan artış maliyetlerdeki artışa yetişemiyor. Şirketlere ek destek şart” dedi.

‘Trafik sigortasında ek destek şart’

 

Sigorta şirketlerinin trafik sigortasındaki yükünün hafifletilmesi için önerilerde bulunan Koru Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür V. Kasım Yılmaz, “Ülkemizde yaşanan enflasyonist baskılar ve kur artışı nedeniyle artan maliyetler özellikle trafik sigortasındaki kârlılık sorununu bir kez daha gündemimize taşımış oldu. Sigorta primlerinde uygulanan tavan primin artış hızı ile maliyetlerdeki artışların aynı oranda artış göstermemesi, asgari ücrette yapılan artışın aynı oranda bedeni hasar rakamlarını artırması ve dışarıdan alınan hizmetlerin enflasyon kadar artış göstermesi ile şirketlerin yatırım gelirlerinin enflasyonun çok altında kalması, sektörü trafik sigortasında zarara uğratmaktadır.

Haberin Devamı

Kesinti oranı

Trafik sigortalarında sigortalıların alımda çok zorlanmaması ve sigorta şirketlerinin de ek destekler ile büyük zararlar etmemesi için birtakım önerilerimiz bulunmaktadır” dedi.

Trafik sigortalarından 4 başlıkta (SGK, THGF, Güvence Payı, Smv) yapılan kesintilerden ikisi için oranın düşürülmesi/kaldırılması ve bu sayede sigorta şirketlerinin hasarları karşılayacak prim havuzunda artış yapılmasını önerdiklerini kaydeden Yılmaz, şöyle konuştu: “İlk olarak trafik sigortalarında bedeni hasarlarda yararlanma durumunda mağdurun tedavisi için SGK’ya her bir poliçede alınan primin %10’u devrediliyor. Devredilen %10’luk payın SGK tarafından trafik sigortasına bağlı kazalar için ne kadar ödeme yaptığı ise bilinmiyor. Her sektörün kesmiş olduğu trafik poliçelerinde bedeni hasara maruz kalan sigortalıların frekansı %0,10 olduğu göz önüne alındığında SGK’ya yapılan devrin düşürülmesi, hatta matbu bir tutar olarak uygulanması gerektiğini düşünüyorum. İkinci olarak ise 1998 yılında çıkarılan yönetmelik ile hayatımıza giren ve her bir trafik poliçesinden %5 oranında kesinti yapılarak aktarımının yapıldığı Trafik Hizmetleri Geliştirme Fonu’nun (THGF) geçen 24 senede yeterli büyüklüğe ve amacına ulaştığı görüşündeyim.”

Haberin Devamı

Tavan prim

Trafik sigortalarında uygulanan tavan prime son verilmesi veya tavan primin aylık olarak açıklanan enflasyon oranı kadar artırılması gerektiğini kaydeden Yılmaz, “2021 sonu itibarıyla başlayan enflasyondaki ve kurdaki hızlı yükseliş ile asgari ücret gibi maliyetlerdeki artış özellikle trafik sigortalarında %100’e yaklaşan maliyet artışlarına sebep oldu. Kısa sürede şirketlerin maliyetlerinde %100’e yaklaşan oranda artışlar olurken, trafik sigortalarında ilk 4 ay için sadece %25,75 oranında artış oldu. Trafik sigortalarında ya tavan uygulamasına son verilmeli ya da tavan primler enflasyona endekslenerek prim seviyesi artırılmalı” diye konuştu.