05.11.2008 - 22:58 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ
Eskiden köşeli hatlara sahip, içinde belli ölçüde konfor unsurları olan 4x4'ler tüketicilerin kabulüydü. Halen bu tür araçları "otantik" bulup, beğenenler ve tercih edenler var elbette.
Ancak artık daha yuvarlak hatlı, daha donanımlı, şehir hayatına daha iyi uyum sağlayabilen, en önemlisi de makul tüketim ve fiyata sahip olanları makbul. Hatta bu yüzden eskiden sadece 4x4 ya da SUV diye nitelediğimiz modeller kendi içlerinde "mitoz bölünme" misali farklı gruplara ayrılmaya başladı. Crossover diye nitelenenlerden, kompakt SUV'lere pek çok yeni model yaratıldı.
İşte bunlardan biri de, Mitsubishi'ye ait. Dakar gibi zorlu yarışlarda, çöllerde "gık" çıkartmadan hoplayıp zıplayan, engeller aşan araçlar üreten Mitsubishi'nin, bu deneyimiyle sportif tasarım kabiliyetini biraraya topladığı Outlander'dan bahsedeceğiz.
Belli bir geçmişi var
Outlander, ismi itibariyle elbette tamamen yeni bir model değil. Daha önce Türkiye'de de belli satış rakamlarına ulaşan Outlander, ilk nesliyle tam da 4x4 özellikli stationwagon tadındaydı. Ancak Mitsubishi, ikinci neslinde bu havayı biraz kırıp, modeli SUV kıvamına getirmeyi başarmış. İnsanda "Kırosovır da ne ki?" düşüncesi uyandırıyor pekala.
Lancer ve L200'de gördüğümüz saldırgan ve sportif ön görünüm, Outlander'da da kendisini gösteriyor. Özellikle tamponun altındaki hava kanalı "ham yapmaya" hazırmış gibi! Aracın sınıfında pek rastlanmayan özelliklerinden biri de, sportif şeffaf arka stop lambaları. Bu arada sert ifadenin, sadece ön tasarıma has bir durum olmadığı, araca arkadan bakıldığında da farkediliyor. Çünkü buranın tasarımı da keskin hatlı ve sinirli! Şişkin çamurluklar, tüm bunlara eklendiğinde kaslı bir görüntü ortaya çıkartıyor.
Yandan SUV modellere inat daha basık duran araç, şehir hayatına uyumunun zor olmayacağını göstermek istiyor. Tavandaki raylarsa, Outlander'a estetik bir hava vermiş.
İç mekansa sade, kullanışlı ve görünüm açısından kalite hissi yüksek. Lancer'dan alınma yuvarlak iri göstergeler kolay okunuyor. Hız ve devir saatinin ortasındaki bilgi ekranı hem yol bilgisayarı, hem de dijital benzin ve hararet göstergelerini barındırıyor. Yol bilgisayarının fonksiyonlarının, göstergelerin yanındaki düğmeden kontrol edilmesi, biraz Korelileri hatırlatıyor sadece.
Bol fonksiyonlu sportif direksiyon simidi, müzik sistemi ve hız sabitleyicinin pek çok fonksiyonuna kumanda etmeyi mümkün kılıyor. Orta konsol ise sade. Entegre müzik sisteminin ses kalitesi mükemmel. Yalnız, gündüz far açtığınızda müzik sisteminin ekranını görmek biraz zorlaşıyor o kadar. Çevredeki eşya gözleri de tatminkar sayıda. Torpido gözünün sayısı bile iki...
Genelde açık renklerin kullanıldığı iç mekan, ferah bir ortam sunuyor. Deri döşemeli ve elektrikli ayarlara sahip ön koltuklar, konfor açısından gayet başarılı. Isıtma düğmeleri biraz daha görünür olsaydı keşke. Geniş oturma alanı, genelde çocukların daha çok kullanabileceği üçüncü sıra koltuklarla daha işlevsel olmuş. Aşırı bir yol ve rüzgar gürültüsünün olmadığı iç mekan, bu açılardan da başarılı.
Asfaltı da seviyor
Outlander, her ne kadar markanın arazi araçlarındaki kanıtlanmış teknolojilerle donatılmışsa da, daha çok şehir içinde ve asfaltta kullanmaya niyetli sürücüler için de başarılı özelliklere sahip.
"Uygun lastik" seçimiyle arazi koşullarında büyük sorun yaşatmayan Outlander, vites kolunun hemen arkasındaki bir düğmeyle çekiş sistemini sürücünün kontrol etmesine olanak tanıyor. Bu düğmede "iki tekerlekten çekiş" (yani önden), "dört tekerlekten çekiş" ve "kilitli diferansiyelle dört tekerlekten çekiş" seçenekleri var.
Yoldaki darbeleri başarıyla emen bir süspansiyon sistemine sahip Outlander, 2.0 lt 140 HP'lik dizel motorla asfaltta da kullanıcısını mahçup etmiyor. Genelde sessiz çalışan bu motor, 6 ileri manuel şanzımanla keyifli denilebilecek bir işbirliği içinde. 60 lt'lik deposuyla 700-750 km yol yapabilirken, kasasının heybetini zaman zaman unutturacak kadar da yeterli performans gösteriyor. Tabii performanslı kullanımda veya sürekli 4x4 konumundayken bu menzil düşüyor. 0-100 km/s hızlanması fabrika verilerine göre 10.8 sn'de olurken, maksimum hızı 187 km/s verilmekte.
Sonuçta ister SUV, ister crossover deyin, Outlander, performansı, zengin standart donanımları ve sportif tasarımının yanı sıra 88 bin YTL civarındaki fiyatıyla farklı bir alternatif.
NELERİ VAR?
ABS+EBD, ASTC (Aktif Denge ve Çekiş Kontrolü), 6 hava yastığı, far yıkama sistemi, otomatik klima, yağmur ve far sensörleri, park yardımcısı, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, sunroof, hız sabitleyici, xenon farlar, 9 hoparlörlü 650 W'lık radyo-CD-MP3 çalar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi...