06.06.2014 - 16:11 | Son Güncellenme:
Basın toplantısında Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, Volvo Group Trucks GEE’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Marco Lazzoni ve Volvo Group Trucks Türkiye Başkanı Mete Büyükakıncı hazır bulundular.
Renault Trucks, 2013 yılında tüm ürün gamını aynı anda yenileyerek ağır vasıta sektöründe bir ilke imza attı. 2013 Haziran ayında Lyon, Fransa’da gerçekleştirilen yeni gam lansmanının ardından Renault Trucks, tüm gamı Euro 5 motorlarla piyasaya sunuyor.
Yeni gam ve Euro 5 motor seçeneklerinin Türkiye tanıtımının yapıldığı etkinlik 5 Haziran 2014, Perşembe günü İstanbul Yeşilköy’deki CNR EXPO Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, Volvo Group Trucks GEE’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Marco Lazzoni ve Volvo Group Trucks Türkiye Başkanı Mete Büyükakıncı’nın hazır bulunduğu etkinlik, Renault Trucks ve Volvo Group Trucks’ın Türkiye’ye verdiği önemi bir kez daha gözler önüne serdi.
Lazzoni: “Türkiye’ye yönelik yatırım planlarımız sürecek”
Türkiye pazarının Volvo Group hedeflerini gerçekleştirme açısından büyük öneme sahip olduğunu belirten Marco Lazzoni, “Türkiye, istikrarlı büyüyen ekonomisiyle güçlü bir potansiyele sahip. Ayrıca Avrupa ile Orta Doğu ve Kuzey Asya arasında bir lojistik merkez ve köprü konumunda. Diğer bir deyişle kendi başına büyük bir pazar olmanın ötesinde Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde güvenli bir geçiş noktası özelliği de taşıyor. Türkiye’de lojistik ve inşaat sektörlerinin sürekli büyümekte olduğunu görüyoruz ve bugün gelinen noktada Türkiye; Rusya, Almanya, İngiltere ve Fransa’nın ardından Avrupa’nın beşinci büyük pazarı konumunda. Biz de, Volvo Group Trucks olarak bu dinamik ve dev pazarda büyük bir oyuncu olmak istiyoruz. Şunu söyleyebilirim ki Türkiye, Volvo Group için bugün olduğu gibi yarın da en önemli pazarlardan biri olmaya devam edecek ve bu doğrultuda Türkiye için hazırladığımız yatırım planlarımız gelecekte de sürecek” dedi.
Blin: “Kamyonlar birer kâr merkezidir”
Renault Trucks’ın 100 ülkede 14 bin çalışanıyla büyük bir aile olduğunu belirten Blin, “Geçtiğimiz yıl Renault Trucks olarak 43 bin adetlik satışa imza attık. Tamamını aynı anda yenilediğimiz ürün gamımız için 2 milyar Euro’luk bir yatırım yaptık. Yatırımlarımız müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda gelecekte de sürecek. Müşterilerimiz için her biri birer kâr merkezi olan araçlarımız, endüstride büyük ses getirdi” dedi. Yeni ürün gamının yakıt ekonomisi, yürüyen aksam, taşıma kapasitesi, üstyapı uygulanabilirliği ve düşük yakıt tüketimine yönelik hizmetlerle işletme maliyetlerini düşürerek kârlılığı artırdığını vurgulayan Blin, “Bir müşteri Renault Trucks’ı tercih ettiğinde bir kamyondan fazlasını satın almış oluyor. Bu yeni gam ile müşterilerimiz tüm beklentilerinin karşılanacağından emin olabilirler. Daha düşük yakıt tüketimi, üstün motor performansı ve rakipsiz taşıma kapasitesi gibi özellikler, müşterilerimizin başarıya ulaşmasında kilit rol oynuyor” dedi. Piyasanın en düşük yakıt tüketimi sayesinde Renault Trucks araçların haklı bir üne sahip olduğunun altını çizen Blin, “Yeni ürün gamımız, genlerindeki düşük tüketimle doğdu ve şimdi daha da az tüketen araçlardan bahsediyoruz. Yeni Renault Trucks ürün gamı, bir önceki nesle göre yüzde 5 daha az yakıt tüketiyor” dedi. Blin ayrıca yeni gamın düşük yakıt tüketimin yanı sıra dayanıklılık, kullanım kolaylığı, konfor ve güvenlik alanlarında da iddialı olduğunu belirtti.
Büyükakıncı: “Çift markalı servis yapılanmamızı tamamladık”
2013 yılının başında çift markalı servis teşkilatı yapılanmasını, hedeflenen süreden daha kısa bir sürede tamamladıklarını belirten Mete Büyükakıncı, “Müşterilerimize daha yakın olmak, daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak adına gerçekleştirdiğimiz çift markalı servis yapısına geçiş sürecimizi tamamladık. Türkiye’nin dört bir yanında 25’e yakın servis noktasıyla hizmet verdiğimiz müşterilerimize, nerede olurlarsa olsunlar, artık çok daha yakın olduğumuzu gururla söyleyebilirim” dedi.
Renault Trucks’ın yeni ürün gamı, kalite ve güvenilirliği azami seviyeye çekmek için uzun süreli test ve araştırmalarla şekillendi. 2008'den bu yana süren kalite testlerinde 300 araç -40°C ile +60°C arasında değişen zorlu koşullarda 10 milyon km yol kat ederken laboratuar testlerine 5 milyon saatlik bir mesai harcandı. Farklı ülkelerden seçilen 50 müşteriyle yakın işbirliği içinde tasarlanan ve geliştirilen yeni ürün gamı, kullanıcılara tüm işlerini gerçekleştirebilecekleri mükemmel araçlar sunma hedefi ile tasarlandı. Renault Trucks markası, müşterilerini asla yarı yolda bırakmayan, her zaman gurur duyacakları ve işlerinde sürekliliği sağlayacak birer kâr merkezi olan araçları üretmeye devam edecek.