Milliyet ExecutiveTurizmde rol model

Turizmde rol model

26.08.2024 - 21:10 | Son Güncellenme:

Vestiyer olarak başladığı Dedeman Hotels & Resorts International’in şimdi Yönetim Kurulu Başkanı olan Ergün Demiray, ilham verici hikâyesiyle turizmde gençlerin önemli bir rol modeli haline geldi.

Turizmde rol model

DUYGU ERDOĞAN- Otelcilik macerasına 1987 yılında Dedeman İstanbul’da vestiyer olarak başlayan Ergün Demiray, yıllar içinde hem Türkiye’de, hem de yurt dışında turizm sektörünün önde gelen markalarında yöneticilik yaptı. Bu yıl Dedeman Hotels & Resorts International’in Yönetim Kurulu Başkanı olan Demiray’la hem kariyerini, hem de Dedeman’ın yol haritasını konuştuk...

Haberin Devamı

Kariyeriniz tüm gençler için ilham kaynağı olabilir... Öncelikle bu yolculuğu bizimle paylaşır mısınız?

Kariyerim, 1987 yılında Dedeman’da vestiyer olarak başladı. 5 yıl süren Dedeman İstanbul maceramın ardından, Conrad İstanbul’un açılışında yer aldım. Cruise gemilerinde 6 yıl geçirdim. Daha sonra 4 yıl boyunca farklı projelerde görevler üstlendim. Yurt dışında geçen 10 yıl boyunca edindiğim deneyimlerin tamamı gelişimim için eşsiz birer fırsattı. Türkiye’ye dönüşümün ardından, Maslak Sheraton (şu anki Maslak Hilton), Divan Grubu, Rixos Ankara, Crowne Plaza ve Hilton Kozyatağı gibi otellerin açılış ekiplerinde görevler aldım.

Uzun bir otelcilik kariyerinin ardından, perakende ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren, hem global pazarda hem de Türkiye içerisinde önemli bir konumu olan Alshaya Group’ta Türkiye’den sorumlu ‘Hospitality Director’ olarak 2014 - 2024 arasında görev yaptım. Alshaya’daki 10 yıllık çalışma sürecimin ardından, 2024 Şubat ayı itibariyle Dedeman Ailesi’ne katılarak Dedeman Hotels & Resorts International Grubu’nun yönetim kurulu başkanlığına atandım.

Haberin Devamı

Otelcilik kariyerim bana, birçok farklı pozisyonda operasyonel ve stratejik olarak çalışma olanağı tanıdı. Bu sayede, mesleğimin her döneminde birbirinden farklı, öğretici ve keyifli deneyimler yaşama fırsatı buldum. Bu kariyer yolculuğumun, gençlere ve mesleğe gönül vermiş kişilere ilham kaynağı olması benim için çok büyük bir gurur kaynağı olur.

Pek çok uluslararası markada da görev almış biri olarak, Türkiye’de şehir otelciliğinin gelişimi ve potansiyelini nasıl değerlendirirsiniz?

Türkiye, coğrafi ve iklimsel özellikleri, tarihi ve kültürüyle tam anlamıyla bir turizm ülkesi. Bu nedenle şehir otelciliği alanındaki gelişim ve potansiyel oldukça yüksek. Ticari faaliyetleri ve potansiyeli her geçen gün artan bir ülke olarak, iş odaklı seyahatlerin yanı sıra, kültürel açıdan da zengin bir bölge olması sebebiyle, tatil amaçlı seyahatler için de oldukça güçlü bir konumda. Ancak, potansiyelin yüksek olması, üzerinde çalışmamamız veya kendimizi daha da geliştirmememiz anlamına gelmemeli.

Haberin Devamı

Bu şekilde bir bakış açısı, tüm dinamiklerimizi tehdit eder. Özellikle pandemi dönemi ve sonrasında turizmde bazı olumsuz grafiklerle karşılaştık ve bu durum, sektör çalışanlarının mesleği bırakmasına neden oldu. Bu yüzden, kalifiye ve eğitimli çalışan kazanımının sektör için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Otel demek, insan demektir.

İşini bilen kalifiye ekiplerin bulunması, otelciliğin potansiyelini ve gelişimini artıracak en önemli unsurdur. Bu konuda sürekli çalışmamız gerekiyor. Otelciliğin gelişimi için bir diğer önemli nokta ise, markaların ve otellerin kalite standartları. Sunulan hizmetin sürekli olarak takip edilmesi, ölçülmesi ve denetlenmesi gerekmektedir. Belirli bir standardın altına düşmeden hizmet vermek, ‘Daha iyi nasıl hizmet verebiliriz?’ sorusunu sürekli kendimize sormak otelcilik gelişiminin vazgeçilmezi...

10 marka ve 38 otel

Dedeman bir büyüme atağı yaptı... Farklı konseptlerle farklı boyutlarda büyüme imkânı oluşturdu. Nasıl bir ilgi var?

Haberin Devamı

Dedeman olarak, yakın bir zamana kadar Dedeman ve Park Dedeman olmak üzere iki markamızla hizmet vermekteydik. Bu markalarımız, uzun yıllar boyunca Türkiye genelindeki otelleri ve yurtdışında bulunan iki oteli ile misafirlerimize hizmet vermiş olan, oldukça yüksek potansiyele sahip markalarımız. Ancak, yeni konaklama trendleri ve dinamikler doğrultusunda müşterilerin ihtiyaçları ve beklentileri de değişiyor.

Misafirlerimizin bir otelden beklediği tüm detaylar zihinsel ve duygusal olmak üzere çok daha fazla filtreden geçiyor. İş için konaklayan insan ile ailesiyle tatile gelen bir misafirin konaklama beklentileri birbirinden çok farklı. Bu nedenle, bu farklı taleplere cevap verebilecek konseptler ve markalar oluşturarak büyüme kararı aldık.

Şu anda, farklı konseptlerle hizmet veren 10 markamız ve bu markalar altında aktif olarak hizmet veren 38 otelimiz var. Herkesin Dedeman’ı olma yolundaki en büyük ve önemli adımımız olan markalaşma yolculuğumuz hedef kitlemiz tarafından yoğun ilgi görüyor. Özellikle Rest, Rest & More ve Managed By Dedeman konseptli otellerimize ilginin çoğaldığını ve bu otellerin sayı olarak çok daha fazla artacağını ön görüyoruz.

Haberin Devamı

Türkiye ve dünyada hızla yayılıyor

Yurt içi ve dışında son faaliyete alınan ve değerlendirdiğiniz yerler var mı?

Yurt içinde Bodrum, Antalya Olympos, Antalya Kemer, Mardin Kızıltepe, Mersin Erdemli, Sapanca gibi bölgelerdeki otellerimiz, çeşitli markalarımızla hizmet vermeye başladı. Yurt dışında ise Kazakistan’ın Almaty şehrinde ve Özbekistan’da bulunan Rest & More by Dedeman Navoi ile Zarafshan Managed by Dedeman otellerimiz misafirlerini ağırlamaya başladı.

Dedeman Taşkent otelimizi ise yakında hizmete açacağız. Ayrıca, imzalanan sözleşmeler ve açılış hazırlıkları süren 16 yeni projemiz bulunmakta. Amacımız, Türkiye’nin her ilinde ve potansiyeli yüksek birçok ilçesinde yerli bir otel zinciri olarak var olmak. Yurt içi bazlı hedeflerimizden biri Bursa ilinde de Dedeman bayrağını dalgalandırmak

Yurt dışında ise öncelikle Türk Cumhuriyetleri’nde büyük bir potansiyel ve gelişen bir pazar olduğunu öngörüyoruz ve bu bölgelerdeki büyümemize hız kesmeden devam ediyoruz. Rusya, Almanya ve İspanya’da görüşmelerde bulunduğumuz projelerimiz var. Ayrıca Arap ülkelerinin de büyük bir pazar olduğunu düşünüyor ve iş geliştirme ekibimizle birlikte bu bölgedeki potansiyel yatırım analizlerimize devam ediyoruz.

Sektörde değer oluşturmak adına Dedeman bünyesinde edindiğiniz misyonlar da var, bizimle paylaşır mısınız?

İnsana verilen değer, turizm alanındaki dinamiklerimizi etkileyen oldukça önemli bir kavram. Bizim ana felsefelerimizden biri, binaya değil insana yatırım yapmak.

Çalıştığımız her Dedeman konsepti, sadece fiziksel bir mekân değil, aynı zamanda içsel bir deneyim ve duygusal bir bağlamı temsil eder. Bu nedenle, Dedeman bünyesinde en önemli misyonum, insana verilen değeri güçlendirmektir. Markamız bünyesinde çalışan herkesin mutlu olmasını arzularız ve bu bizim için öncelikli.

Çalışanların mutluluğu, işlerini yaparken keyif almalarını sağlar. Tabii ki, bu sadece çalışanlarımız için değil, iş ortakları ve yatırımcılarımız için de geçerli. İçimizde mutlu olmadan, dışarıyı mutlu etmenin mümkün olmadığının bilincindeyiz.

Bu nedenle diyebilirim ki biz kocaman bir aileyiz ve onları mutlu etmek için çaba gösteriyoruz. Vizyonumuz ‘Herkesin ve her neslin Dedeman’ı’ olmayı sağlamak. Bu hedef doğrultusunda iletişim çalışmalarımıza hızlı bir şekilde başladık. Amacımız, her yaş grubunun, özellikle çocukların ve gençlerin de Dedeman’ı sevmesini ve duygusal bir bağ kurmasını sağlamak.

Geliştirmekte olduğumuz ve oldukça önemsediğimiz Sadakat Programımız Dedeman Loyal Club Üyelerini kapsayan farklı yaş ve meslek gruplarına göre tanımladığımız süresiz indirimlerimiz misafirlerimize konaklamalarında avantajlar sunuyor. Bundan böyle Loyal Club üyesi 20 - 30 yaş aralığı gençler yüzde 20, 12 - 20 yaş aralığı çocuklar ve emekliler yüzde 30, kamu çalışanları ve basın mensupları yüzde 25 indirimli konaklama hakkına sahip olurken, aileleriyle birlikte gelen 0 - 12 yaş aralığı çocuklar ise ücretsiz konaklayabilecek.

Bunu kısa süreli bir kampanya olarak değil, tüm otellerimizi kapsayan sürekli bir uygulama olarak benimsedik. Dedeman markası olarak herkese dokunmak, herkesin yüzünde bir tebessüm oluşturmak istiyoruz.

Turizmde rol model

‘Eğitimli insan kaynağı olmazsa olmaz’

Nitelikli çalışan ihtiyacına yönelik akademi hareketinizi biliyoruz... Detayları paylaşır mısınız?

Az önce bahsetmiş olduğum “kalifiye ve eğitimli insan kaynağı” olmazsa olmazımız. Sadece bizim için değil, tüm sektör için hayati öneme sahip olduğunu düşündüğüm bir konu.

Sonuç olarak misafirinize hizmet verecek ve onları mutlu edecek, otelinize tekrar gelmelerini sağlayacak olan güçlü insan kaynağınız. Ekiplerinizin bu mesleği hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenmesi gerekir. Bizler, sektördeki bu açığı gördük ve Dedeman Akademi’yi kurma kararı aldık.

Köklü bir geçmişi olan Dedeman markası Türkiye’de otelciliğin okulu olarak bilinir. Bu, bizim için büyük bir gurur kaynağı. Burada iki amacımız var. Öncelikle, Dedeman Akademi programımız ile kendi çalışanlarımızı geliştirmek ve onların kariyer planlarına yön vermek istiyoruz. İkinci amacımız turizmi gençlere sevdirmek. Hepimizin bildiği gibi sevgi olmadan meslek icra etmek zor. Onlara gerekli eğitimleri vererek kariyerlerinde emin adımlarla ilerlemelerini desteklemek için gençlerimize staj ve çalışma imkânı sağlamak istiyoruz.