Kültür Sanat‘Seyirci kendini o evde hissetsin’

‘Seyirci kendini o evde hissetsin’

08.10.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:

Erkan Kolçak Köstendil’in yeni filmi “Tezgah” gösterimde. Köstendil, “Ulaşmaya çalıştığımız tek bir duygu vardı aslında bütün bu süreçte. Filmi seyrederken seyirci kendini o evde hissetsin, hatta bazen cevap vermek istesin” diyor

‘Seyirci kendini o evde hissetsin’

Müjde Işıl - Erkan Kolçak Köstendil kamera önünde olduğu gibi kamera arkasında da üretken.  “Tamirhane”de ilk uzun metrajının yönetmen koltuğuna oturan Köstendil, aradan iki sene bile geçmeden yeni filmi “Tezgah” ile perdeye geldi. Bu sefer yönetmen koltuğunu Kadir Çermik ile paylaştı. Senaryo kendisine ait. Tek mekânda geçen filmin oyuncu kadrosunda Köstendil’e Damla Sönmez ve Rıza Kocaoğlu eşlik ediyor. Yönetmenliğe ısınmışken kendisine yeni filmiyle ilgili detayları sorduk.

Haberin Devamı

- Yönettiğiniz ikinci uzun metraj film “Tezgah” aslında tiyatro metniymiş. Neden sinema filmine dönüştürmeyi tercih ettiniz?

İlk filmimiz “Tamirhane”nin set süreci rüya gibiydi. Yeni bir şeyler yapmak konusunda Rıza’yla çok istekliydik. Halihazırda çalıştığımız projeler arasından “Tezgah”a gitti elimiz. Konusu anlattıkları dün yazılmış gibi taptaze duruyordu. Bize sadece sinemaya uyarlamak kaldı.

- “Tamirhane”de olduğu gibi hem kamera arkasında hem önünde çalışmak ne kadar zorlayıcı?

Benim çok tercih ettiğim bir şey değil açıkçası. “Tamirhane”de küçük bir rolüm vardı pek zorlanmadım ama “Tezgah”ta Kadir Çermik olmasaydı yapılabilecek bir şey değildi. Özetle çok zorlayıcı gerçekten.

- Sanat dünyasında ünlü olan üç karakter filmde hem cinsiyet rolleriyle hem de toplumsal kalıplarla hesaplaşıyor. Birbirlerini para için sanat dışına çıkmakla suçluyor. Ünlülerin sanata ve topluma karşı sorumluluğu olduğunu düşünüyor musunuz?

Haberin Devamı

Aslında bir düşünceyle ilgili farklı fikirler uçuşuyor film boyunca. Karakterlerden biri veriyor bu cevabı: “Sanat sanatçı içindir, hepimiz yapıyoruz para için bir şeyler.” Sanatçı önce kendisine, ailesine ondan sonrada sanata ve topluma karşı sorumluluklar alabilir bence de.

- Kapalı mekânda geçen filmde teatral ağırlıktan ve dizi estetiğinden kaçınmak için çekim ve kurguda hayli uğraşmışsınız. Bunun için neleri önceliklendirdiniz?

Ulaşmaya çalıştığımız tek bir duygu vardı aslında bütün bu süreçte. Filmi seyrederken seyirci kendini o evde hissetsin, hatta bazen cevap vermek istesin. Bütün önceliğimiz buydu diyebilirim.

- Filmin finali, en başından beri aynı mıydı?

Evet, en başından beri aynıydı.

‘Seyirci kendini o evde hissetsin’

Gerilim komedi

- Komedide belaltı espri ve küfür kullanımını nasıl değerlendiriyorsunuz?

İsteyen istediğine güler, bir şey söyleyemem ama biz aslında insanların verdiği gerçek inandırıcı tepkilere güleriz. Bu bazen küfür olur bazen başka bir şey. Yapmayı ya da seyretmeyi tercih edip etmemek insanın kendi elinde aslında.

- Yönetmenlikte komedi türüne devam mı, farklı türleri denemeyi düşünüyor musunuz?

Haberin Devamı

Sadece komedi diye adlandıramam ilk iki filmi. “Tamirhane” içinde mizah öğeleri barındıran fantastik bir dramdı bence. “Tezgah”ı da gerilim komedi diye adlandırabilirim. Bitirmek üzere olduğumuz yeni filmimiz “Resmin Aklımda Kaldı Izdırap” bu anlamda daha farklı ve karışık bir kurguya sahip.