04.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Seyhan Akıncı - Gerçek hayatın birçoğumuza biçtiği rol "kahramanlık" değil ne yazık ki... Çünkü çoğumuz metrobüste ayakta gitmek durumunda kalıyoruz. İşte sanal evren bize “bütün yollar senin” çağrısını tam da burada yapıyor. Dijital oyun sektörü öylesine büyüdü ki PC, konsol ve mobil oyunlar kendi kahramanlarını yaratıyor. Türk oyun sektörü de giderek büyüyenler arasında. Üniversitelerde Oyun Tasarımı Bölümleri hiç olmadığı kadar ilgi görüyor. En çok ihtiyaç duyulansa yaratıcılık. Biz de oynayanlara Antik Roma Dönemi'nde hayatı deneyimleme fırsatı veren "Ephesus" oyununun yaratıcıları The Pack Studios'tan Cihan Tutum'a oyunun hikâyesini ve hedeflerini sorduk.
Türkiye, dijital oyun pazarında giderek ciddi bir oyuncu hâline gelmeye başladı. Siz de The Pack Studios ile oyundasınız. Hikâyeniz nasıl başladı?
Bizler oyun tutkunu yedi arkadaşız. Bilgisayar ve konsol oyunları üretmek için bir araya geldik. Uzun yıllar boyunca oyuncu olarak emek verdiğimiz bu sektörde, oyuncu gözlüğümüzü çıkarmadan, çeşitli türlerde yenilikçi bir yaklaşımla oyunlar geliştirmekteyiz. Hikâyemiz aslında bu tutku doğrultusunda bir hayalle başladı.
The Pack Studios’un geliştirdiği son oyun "Ephesus" oldukça dikkat çekiyor. Oyun fikri nasıl ortaya çıktı ve kaç kişilik bir ekip tarafından ne kadar zamanda tamamlandı?
"Ephesus"un fikri bir rüya ile başladı. Antik Roma Dönemi’nde geçen bir hayatta kalma ve macera oyunu tasarlarken ekip arkadaşımız Doruk Ayar'ın bir sabah beni arayarak "Oyunu Efes’te yapıyoruz" demesiyle tetiklendi süreç. Daha sonrasında öğrendik ki Efes’in kuruluş hikâyesi de bir rüya ile başlamış. Ekibimiz yedi kişiden oluşmakta. Ben (Yönetim Direktörü), Doruk Ayar (Yazılım Direktörü), Tarhan Can Özok (Sanat Direktörü), Aykut Erdalı (Sahne Tasarım Direktörü), Tibet Yüksel (Sahne Tasarımcısı), Erman Utku Erciyas (Senarist) ve Emir Ulusoy (3D Sanatçısı) olarak "Ephesus"u bir yıla yakın bir sürede geliştirdik.
Oyunculara neler vadediyor "Ephesus"? Oyundan bahsedebilir misiniz?
"Ephesus", bir açık dünya hayatta kalma ve macera oyunu. Oyunumuzda kölelikten gelen Hector Remus isimli karakterin sadece hayatını deneyimlemekle kalmıyor bir de kendi hikâyemizi yazıyoruz. Hayatta kalma mekaniklerinin yanı sıra ticaret, gladyatör eğitimi vb. birçok mekanikle Efes Antik Kenti’nde yaşayan bir Romalının hayatını deneyimliyoruz diyebiliriz. Efes Antik Kenti'nde yürürken dahi hissettiğiniz atmosferi kelimelerle ifade etmek çok zor. Bu hissiyatı oyunun içerisine yansıtabilmek adına defalarca Efes’e geziler düzenledik. Bu deneyimi yaşatmak için süreç içerisinde rehberlerle çalıştık.
PC ve konsoldan sonra mobil versiyonu da gelecek mi? Bilgisayar ve konsol oyunu olarak tasarlamanızın özel bir nedeni var mı?
Bizim bilgisayar ve konsol oyunları geliştiriyor olmamızın esas sebebi oyuncu olarak alışkanlıklarımız. Ekip olarak uzun yıllardır sektörde bilgisayar ve konsol oyuncuları olarak varlık gösterdik. En çok önemsediğimiz şeyse kendi keyif aldığımız oyunları diğer oyuncularla paylaşabilmek. Mobil versiyona gelince; mevcut teknoloji gereği böyle kapsamlı oyunları mobil platformlar için geliştirmek hem riskli hem de maliyetli. İlerleyen teknolojinin getirileri belli olmuyor ancak ileri de mümkün olursa bu konuda çalışma yapmak isteriz.
Türkiye merkezli oyunlar önemli rakamlara sektörün devleri tarafından satın alındı son yıllarda. "Ephesus"a hangi platformlar üzerinden erişilebilir? Sizin oyunun satışı ile ilgili bir hedefiniz var mı?
Bizim satış hedefinden ziyade bu oyunda ilk amacımız oyuncu toplulukları tarafından kabul görmek. Bu amacımıza ulaşmak adına da her yorumun üzerine tartışıyor ve yeni fikirleri uygulanabilir olduğu ölçüde oyunumuza ekliyoruz. Çünkü bizler de birer oyuncuyuz ve değişik fikirlerin yarattığı farkları yıllarca deneyimlemiş bulunuyoruz. Oyunculardan da en büyük beklentimiz bizlerle iletişime geçerek yorumlarını bildirmeleri ve bizim göremediğimiz ya da daha eklendiğinde oyun keyfini artıracağını düşündükleri kısımları bizlerle paylaşmaları. "Ephesus"a şu anda Steam platformu üzerinden Erken Erişim Oyunu olarak ulaşabilirsiniz. Tam sürüm çıkmamızla aynı zamanda (1 yıl içerisinde) PlayStation ve Xbox konsollarının hem eski hem de yeni sürümlerinden erişilebilir olacak.
“Farklı türde oyunlar tasarlamayı hedefliyoruz”
The Pack Studios olarak hedefleriniz neler?
Bizim hedefimiz dünyada adından söz ettiren ve yıllarca akıllardan çıkmayacak oyunlara imza atan bir stüdyo olmak. Bu sebeple çok fazla çalışıyoruz ve üretmeye çabalıyoruz. “Ephesus” bizim için sadece bir başlangıç. The Pack Studios olarak ekibin her bir bireyinin hayalindeki oyunları sırayla yaratmayı planlamaktayız. Sadece bir tür üzerinde durmaktan ziyade türler arası geçiş yaparak oyuncuları farklı türlerde memnun edecek oyunlar tasarlama hedefimiz bulunmakta.