Kültür SanatDünya genelinde gıda israfına dikkat çeken sergi KTSM'de

Dünya genelinde gıda israfına dikkat çeken sergi KTSM'de

11.06.2021 - 16:27 | Son Güncellenme:

T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı ile Kale Grubu, gıda israfı sorununa dikkat çekerken, evlerin mutfağında başlayacak mikro değişimlerin getireceği makro etkiyi tetiklemek amacıyla Avusturyalı sanatçı Klaus Pichler’in ‘Çöpe Atılmak İçin Yetiştirilmiş (Grown for a Bin)’ sergisini İstanbul’a getirdi. Dünyanın dört bir yanında üretilen önemli miktarda gıdanın sofralara gelemediğine dikkat çeken sergi, 30 Eylül’e kadar Karaköy’deki Kale Tasarım ve Sanat Merkezi’nde (KTSM) ziyaret edilebilecek.

Dünya genelinde gıda israfına dikkat çeken sergi KTSMde

Küresel sorunların başında gelen gıda kaybı ve israfı hakkında kamuoyunda farkındalık ve anlayış oluşmasını sağlamak amacıyla ‘Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık’ kampanyasını yürüten Tarım ve Orman Bakanlığı ile Dünya’mıza iyi bakan sorumlu ürünleriyle yaşam alanlarına anlam katan Kale Grubu, evlerin mutfağında başlayacak mikro değişimlerin getireceği makro etkiyi tetiklemek hedefiyle çarpıcı bir projeye imza attı. Bu kapsamda, Avusturyalı sanatçı Klaus Pichler’in, üretilen önemli miktarda gıdanın sofralara gelemediğine dikkat çekmek amacıyla fotoğrafladığı 32 eserinden oluşan ‘Çöpe Atılmak İçin Yetiştirilmiş (Grown for a Bin)’ fotoğraf sergisinin Türkiye’de ilk durağı İstanbul oldu. Gıda israfı sorununa dikkat çekerken kültürel çeşitlilik odağında tüketici alışkanlıklarının nedenlerine de ışık tutmayı amaçlayan sergi, 30 Eylül’e kadar Karaköy’deki Kale Tasarım ve Sanat Merkezi’nde ziyaret edilebilecek.

Haberin Devamı

Zeynep Bodur Okyay: “Gıda israfına çok paydaşlı bir çözüm bulma arayışındayız”

Çöpe Atılmak İçin Yetiştirilmiş (Grown for a Bin)’ sergisinin açılışı, Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay ve T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Aylin Çağlayan Özcan tarafından yapıldı. Pandemi şartları nedeniyle hibrit etkinlik olarak düzenlenen açılışta ilk olarak sözü alan Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay, dünyanın sanat ve tasarımla daha iyi bir yer olacağına inandıklarını, bu farkındalığı Kale Tasarım ve Sanat Merkezi’nde hayata geçen projelere yansıtmaya devam ettiklerini vurguladı. Bodur Okyay, “KTSM’nin, önemli bir küresel sorun olan gıda israfı konusunu, bir sanatçının gözünden ezber bozan bir şekilde tartışmaya açan bu sergiye ev sahipliği yapmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Kale Grubu olarak, geçtiğimiz günlerde insanların kendi dünyalarından başlatacağı küçük değişimlerin birleşerek büyük dönüşüm getireceğine ilişkin inancımızla ‘İyi Bak Dünyana’ hareketini başlattık. Bu sergiyi, vicdanlı ekosistemler üretmeye yönelik bu hareketimizin bir yansıması olarak görüyoruz. Sanatın gücü kadar; kamu, özel sektör ve STK güç birliğini aynı potada harmanlayan bu projeye büyük değer veriyoruz. Herkes kendi etki alanında elinden gelenin en iyisini yapmak için, kaynaklarını ve uzmanlığını birleştirdi. Gıda israfı gibi küresel bir soruna karşı güç birliğiyle çok paydaşlı bir çözüm bulma ve topluma yayma arayışındayız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Gençlere çağrı

“Küresel açlık bu kadar artmışken ve bu soruna neden olanlar en az sorumluluk sahibi iken, iş dünyasına da çağrıda bulunmak istiyorum. Herkes kendi evinde, sektöründe, faaliyet alanında tedarik zincirinde bu konuya el atsın...” diyen Zeynep Bodur Okyay, gençlere de şu çağrıda bulundu: “Sergimiz, 30 Eylül’e kadar KTSM’de ziyarete açık olacak. Lütfen gelin, bu sergiyi gezin, kendinize öğreniler çıkarın… Çevrenize yayın… Gıda israfı üzerine daha fazla düşünüp bunu kendi hayatınızdan başlayarak uygulamaya başlayın… Herkesle gıdaya iyi bakmanın yollarını tartışın. Biz de bu tartışmaya zemin hazırlayalım…”

Haberin Devamı

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık Kampanyası 1 yılda 21 milyon kişiye ulaştı

T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Aylin Çağlayan Özcan da “Pandemi nedeniyle neredeyse tamamen dijital platformlarda ilk bir yılını geride bıraktığımız Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık Kampanyamız, bir senede 21 milyon kişiye ulaştı. Tüketici düzeyinde güçlü bir farkındalık oluşturduk. Gerçekleştirdiğimiz anket çalışmasının sonuçlarına göre de ülkemizde her dört kişiden birinin Kampanyamızı duyduğunu tespit ettik. Ancak hiç durmadan çalışmalarımıza devam etmemiz gerekiyor. Bakanlığımızın bütün plan ve programları Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının 6’sına doğrudan, 6’sına da dolaylı yoldan hizmet ediyor. Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık Kampanyamız ise “Açlığa Son” ve “Sorumlu Üretim ve Tüketim” SKA’larını kapsamaktadır” şeklinde konuştu.

 

 

 

Yazarlar