GündemTenefüste intihar girişimi

Tenefüste intihar girişimi

09.04.2010 - 16:52 | Son Güncellenme:

ADANA'da, lise öğrencisi Muhammet Şenol, sınıfta tabancayla intihar girişiminde bulundu. Tabancayı şakağına dayayarak tetiğe basan öğrenci ağır yaralandı.

Tenefüste intihar girişimi

Olay, saat 15.45 sıralarında Adana Emniyet Müdürlüğü yakınındaki 5 Ocak Lisesi'nde meydana geldi.

Haberin Devamı

Okulun 9- İ sınıfı öğrencisi olan Muhammet Şenol, teneffüs sırasında lisenin 3'üncü katındaki 10 TM-B sınıfına geçti. Sınıfta yalnız olduğu ve yanında götürdüğü, nereden bulduğu henüz belirlenemeyen tabancayı sağ şakağına dayayan Şenol, tetiğe bastı.

Silah sesi üzerine öğrencilerin ve nöbetçi öğretmenin kanlar içinde bulduğu öğrenci, ambulansla Adana Devlet Hastanesi'ne götürüldü. Olay sonrası öğrenciler büyük bir şok yaşarken, okul tatil edilip polis, olayla ilgili öğrencinin sınıf arkadaşları, öğretmenler ve rehber öğretmenin ifadelerine başvurdu. Durumu ağır olan Şenol, tedavi altına alındı, soruşturma sürüyor.

NEDEN: KARŞILIKSIZ AŞK Adana’da, sınıfta tabancayla intihar girişiminde bulunan M.Ş.’nin G.G. adlı sınıf arkadaşına olan aşkına karşılık bulamadığı için olayı gerçekleştirdiği anlaşıldı.

G.G.'nin arkadaşlık teklifini reddetmesi nedeniyle bunalıma girdiği belirtilen M.Ş.’nin arkadaşları beden eğitimi dersi nedeniyle bahçede iken sınıfa gidip tabancayı ateşlediği, olay öncesi de, ‘Sevenlere ibret olsun’ yazılı bir not bıraktığı ortaya çıktı. Polis, M.Ş.'nin olayda kullandığı 7.65 mm. çaplı tabancayı da incelemeye aldı.

Olay sonrası öğrenciler bahçede toplandı, bir öğretmen megafonla yaptığı konuşmada, üzücü bir olay yaşandığını, okulda derslerin tatil edildiğini duyurdu. Öğretmen, öğrencilerin olay yerine girmemek üzere sınıflarına çıkıp çantalarını almalarını ve evlerine gitmeleri istedi.

Eğitim- Sen Adana Şube Başkanı Güven Boğa, lisede yaşanan olayın üzüncü verici olduğunu, son dönemlerde duygusal nedenlerle öğrencilerin kendilerini cezalandırdığı olayların yaşandığını söyledi. Boğa, “Öğrencilerin silahı nasıl elde ettiği, okula nasıl getirdiği gibi konular da önemlidir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin duygusal nedenlerle yaşadıkları bu tür eğilimlere karşı okulların rehberlik öğretmenlerinin yeniden eğitime alınması, ergenlik çağında bu tür eğilimler dikkate alınarak okullarda da tedbirlerin alınması gerekir. Hiçbir gencimizin duygusal veya başka nedenlerle bu tür eğilimlere girmelerini doğru bulmuyoruz” dedi.