GündemTapu Randevusu Nasıl Alınır? Tapudan Randevu Alma İşlemleri Nasıl Yapılır?

Tapu Randevusu Nasıl Alınır? Tapudan Randevu Alma İşlemleri Nasıl Yapılır?

22.05.2021 - 13:41 | Son Güncellenme:

Tapu alma işlemlerinini gerçekleştirilebilmesi için öncelikle Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nden randevu alınmasının gerekliliği söz konusudur. Aksi taktirde herhangi bir tabu alma işleminin gerçekleştirilmesi mümkün olmayacaktır. Bu sebeple Tapu randevusu nasıl alınır? Tapudan randevu alma işlemleri nasıl yapılır şeklindeki soruların yanıtlarını sizin için tüm detayları ile birlikte derledik.

Tapu Randevusu Nasıl Alınır Tapudan Randevu Alma İşlemleri Nasıl Yapılır

 Tapu işlemlerini yapmak için ihtiyacınız olan tapu randevusu alma işleminin gerçekleştirilebilmesi için ise baş vurabileceğiniz çeşitli yöntemlerin varlığı söz konusudur. Bu sayede de tapu randevusu alma işlemi önemli ölçüde kolaylaşmaktadır.

Haberin Devamı

 Tapu Randevusu Nasıl Alınır?

 Tapu işlemlerinin gerçekleştirilebilir olması adına yapılması gereken ilk işlem Tapu ve Kadastro Müdürlüğünden randevu almaktır. Tapu randevusu alabilmek için öncelikle Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nün 181 numaralı çağrı merkezini arayarak randevu talebinde bulunabilirsiniz. Fakat bununla alakalı olarak hatırlanması gereken en önemli husus Tapu ve Kadastro Müdürlüğü çağrı merkezlerinin yoğun olabileceğidir. Bu noktada size en büyük kolaylığı sağlayacak hususların başında online randevu alma yöntemleri olmaktadır.

 Tapudan Randevu Alma İşlemleri Nasıl Yapılır?

 Tapu randevu alma işlemini online olarak gerçekleştirecek iseniz dikkat etmeniz gereken bazı hususların varlığı söz konusudur. Buna göre online randevu alma işleminin gerçekleştirmeden önce bazı kuralların dikkate alınması gerekmektedir. 

Haberin Devamı

 - Web sitesi üzerinden alınacak olan randevuların, uygun tarih ve saat aralığında kimlik numarası ve müdürlük kontejanına bağlı olarak alınabilir olduğu hatırlanmalıdır.

 - Kontenjanın dolmuş olması durumunda o gün için randevu alma işlemini gerçekleştirmeniz mümkün olamayacaktır. Bu sebeple randevu alma işleminin başka bir gün için yeniden denenmesi gerekir.

 - Alınacak olan tapu randevusunu mevcut taşınmazın kayıtlı durumda olduğu tapu müdürlüğünden veya farklı bir müdürlükten alma olanağı söz konusudur.

 - Bir yıl içerisinde aynı kimlik numarası ile birlikte almış olduğunuz randevunuza 5 defa gitmemeniz halinde aynı yıl içerisinde yeni bir randevu almanız söz konusu olmayacaktır.

 - Aynı gün içerisinde yalnızca tek bir randevu alma durumu söz konusudur. Birden fazla randevu alma işlemi gerçekleştirmeniz mümkün değildir.

 e-Randevu ile tapu randevu alma olanağı da söz konusudur. Bunun için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün web sitesi www.tkgm.gov.tr üzerinde bulunan e-randevu sekmesine tıklanır.

 Eğer ilk defa tapudan randevu alma işlemi gerçekleştirecek iseniz www.tkgm.gov.tr üzerinden “Randevu Al” butonuna tıklanır. Ardından sırasıyla ekrana gelen “Kimlik Doğrulama”, “İletişim Bilgileri”, “Müdürlük Seçimi”, “İşlem Seçimi”, “Randevu Tarihi” ve Randevu Onayı” işlemlerini gerçekleştirerek tapu randevusu alma işlemi gerçekleştirilir.