03.04.2018 - 10:47 | Son Güncellenme:
Pasaport, kimlik ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemler için vatandaşlar nüfus müdürlüğüne geldi. Vatandaşlar, randevuyu internet üzerinden alacak. İstanbul Valisi Vasip Şahin pasaportlarla ilgili önemli uyarıda bulundu.
YENİ KİMLİK, PASAPORT VE EHLİYET NEREDEN ALINACAK?
Pasaport, kimlik ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemler, bugünden itibaren nüfus müdürlüklerinde yapılmaya başlandı. Pasaport, ehliyet ve kimliklerin hazırlanmasında tamamen yerli ve milli yazılımlar kullanıldığı 503 olan pasaport başvuru noktası da 761'e, 596 olan sürücü belgesi başvuru noktası ise 680'e çıkarıldı.
ÜCRETLER NE KADAR?
Vatandaşların nüfus müdürlüklerine verdiği fotoğraf ve parmak izinin tüm işlemler için geçerli olacağı belirtildi. Vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezinden veya "randevu.nvi.gov.tr" internet adresinden işlemleri için kolayca randevu alabilecek. Yeni kimlik için 18,50 TL, pasaport için 108 TL, sürücü belgesi için ise 134 TL ücret ödenmesi gerektiği öğrenildi.
Kimlik kartı, Pasaport, Sürücü belgesi alacaklar dikkat!
Gelir İdaresi Başkanlığının (GİB) internet sitesinde yer alan duyuruda, TC kimlik kartı satış bedeli, pasaport harcı, pasaport değerli kağıt bedeli, sürücü belgesi harcı ve sürücü belgesi değerli kağıt bedeli tahsilatlarının vergi dairesi müdürlükleriyle gelir servisi bulunan mal müdürlüklerinin yanı sıra 17 anlaşmalı banka ve PTT vasıtasıyla gerçekleştirilebileceği belirtildi.
Duyuruda, başkanlığa ait "www.gib.gov.tr" internet adresindeki sanal pos uygulamasından kredi ve banka kartlarıyla tahsilat için de çalışmaların sürdüğü kaydedildi.
BAKANLIK KAMU SPOTU HAZIRLADI
İçişleri Bakanlığı, pasaport ve sürücü belgelerinin de nüfus müdürlüklerinden verilecek olması dolayısıyla "Üçü bir yerde" başlıklı kamu spotu hazırladı.
VALİ ŞAHİN'DEN PASAPORT UYARISI
İstanbul Valisi Vasip Şahin pasaport ve sürücü belgesi gibi işlemlerin, nüfus müdürlüklerinden gerçekleştirilmeye başalamsıyla ilgili, Başakşehir Nüfus Müdürlüğü'nde incelemelerde bulundu. "Yeni sistemle vatandaşlar işlem sayısı azaltılmış bir şekilde prosedürle taleplerine ulaşmış olacaklar. Nüfus müdürlüklerinde kadro takviyesi yapıldı. İstanbul'a 350 ek personel takviyesi bakanlık tarafından yapıldı " diyen Şahin, pasaportarla ilgili uyarıda da bulundu. Şahin şunları söyledi: "Resmi ve hizmet pasaportu ve hususi pasaportlar il nüfus müdürlüklerinden, diğer umumi pasaportlar ilçe müdürlüklerinden temin edilebilecek. Vatandaşlar bu ayrıma dikkat ederlerse farklı farklı yerlere giderek zaman kaybetmemiş olurlar."alışmaların sürdüğü kaydedildi.