01.03.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
ONUR BİNAY
Dünyada 2 milyardan fazla kişinin bilgi ve teknolojiye erişimini sağlayan Huawei, Barselona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) beş farklı ürün tanıttı.
Yapılan araştırmalara göre 2013’ün üçüncü çeyreğinde dünya akıllı telefon pazarındaki üçüncü isim Huawei, MWC 2014 etkinliği kapsamında tanıttığı iki yeni MediaPad tablet, dünyanın en hızlı taşınabilir MiFi’ı, giyilebilir ilk teknolojik ürün TalkBand B1 ve geniş açılı selfie fotoğraflar çekebilen Ascend G6 akıllı telefonla fuarda büyük ilgi gördü. Çin şirketi, Milliyet’e 120 kilometre uzunluğundaki raflarda saklanan Osmanlı arşivini dijital ortama aktardığını açıkladı.
Türkiye stratejik konumda
Dünyanın 4G, LTE bağlantı lideri Huawei, Türkiye’yi yakından takip ediyor. Orta Asya ve Kafkaslar Bölge Yönetim Merkez üssü olan Türkiye, 750 çalışanı, 60’tan fazla iş ortağıyla iletişim teknolojilerinin ve ülke ekonomisinin gelişiminde itici güç olarak rol oynuyor. Bunu Global Cihaz Bölümü Pazarlama Direktörü Shao Yang şu şekilde açıklıyor; “Yatırım açısından global pazara yerel pazardan daha çok önem verdiğimizden kaynaklarımızı deniz aşırı ülkelere yönlendiriyoruz. Türkiye yatırım açısından önemli 15 ülkeden biri, çok hızlı gelişiyor ve büyük bir pazara sahip. Bu yüzden Türkiye’de dikkatli ortaklar arıyoruz.”
Önemli bir pazar
Uluslararası Medya İlişkileri Başkan Yardımcısı Roland Sladek’se, “Türkiye genç ve dinamik bir yapıya sahip olduğundan Huawei için önemli bir pazar haline geliyor. Üçüncü büyük Ar-Ge merkezimizi Tükiye’ye konumlandırmamızın nedenlerinden biri de bu” dedi.
Fatih Projesi
Huawei ve MEB işbirliğiyle yüksek port yoğunluklu GE ağ anahtarları sayesinde binlerce öğrenci, yeni nesil cihazlarla bağlantı kurarak teknolojiyi eğitimin bir parçası olarak kullanmaya başladı. Huawei’nin, altyapı hizmetiyle 500’ün altında nüfusa sahip 1799 köy halkının iletişime kavuşması, Çin şirketinin Türkiye’de gerçekleştirdiği projelerden yalnızca biri.
Huawei yetkilileri 2016’da 3G şebekelerinin tüm dünya nüfusunun yüzde 85’ini, 4G’ninse yüzde 50’sini kapsayacağını ve 2018’de mobil abone sayısının tüm dünyada 6.5 milyara ulaşacağını öngörüyor.
120 km.’lik Osmanlı arşivi
Türkiye’nin 2023 hedeflerine bilgi teknolojileriyle ulaşacağını öngören firma, Türkiye’de kamu ve devlete sunduğu teknolojik ürünleriyle destek olmak ve Orta Doğu’daki dijital uçurumun kapanmasına katkıda bulunmak istiyor. Bu yüzden Türkiye’de birçok kurumsal projeye imza atan Huawei’nin bizim ve gelecek nesiller adına gerçekleştirdiği en önemli proje, Osmanlı arşivlerinin dijital ortamda saklanması.
Huawei, Osmanlı arşivlerinin tamamının taranarak dijital ortamda saklanmasında önemli bir görev üstlendi. Osmanlı arşivi projesi öncesinde Osmanlı arşivlerinden kalan 96 milyon belge ve 374 bin defter, 120 kilometre’lik raflarda saklanıyordu. Şimdiyse dijital ortama aktarılan arşivler, iki adet Huawei OceanStor N8500 depolama cihazında korunuyor. Sunuculardaki tüm verilerin bir kopyası da Ankara’da yedekleniyor.
Arşivdeki tüm belgelere yıpranma riski olmadan ve istenildiği anda ulaşılabilmeyi sağlayacak projeyle hedeflenen belgelerin sayısal ortamda, yedekli ve güvenli bir şekilde saklamak. Huawei’nin tercih edilme sebebiyse sunduğu yüksek güvenilirlik ve performans. Proje, Osmanlı Arşivleri personeliyle birlikte Temmuz-Aralık arasında, 5 aylık zaman diliminde tamamlanarak kullanıma girdi.
Huawei hakkında
* Türkiye’ye 11 yıldır yatırım yapıyor. İstanbul’daki Ar-Ge merkezine 2009’dan bu yana 60 milyon doların üzerinde yatırım yapıldı.
* Çin dışındaki en büyük üçüncü Ar-Ge merkezi Türkiye’de bulunuyor.
* Ar-Ge merkezinin en çarpıcı projeleri arasında özellikle Türkçe Sanal Asistan ve IPTV var.
* Türkiye Ar-Ge merkezi 30 ülkeyle ortak projeler yürütüyor. Bugüne kadar Huawei Türkiye’den gerçekleştirilen yazılım ihracatı 17 milyon doların üzerinde.
* Dünya genelinde 16 Ar-Ge merkezi ve müşterilerle birlikte kurduğu 28 ortak Ar-Ge merkezi mevcut.
* Geçen 10 yılda Huawei Ar-Ge’ye 19 milyar dolar kaynak ayırdı. Ar-Ge için 2012’de 4.8, 2013’teyse 5,4 milyar dolar harcama yapıldı.
* Türkiye’deki tüm operatörlerin 3G altyapısını sağlayan tek şirket.
* 2013’ün ilk 6 ayında 18.55 milyar dolar gelirle 2012’ye göre yüzde 10.8’lik artış kaydetti.
Huawei, MWC’de 5 farklı ürün tanıttı:
Selfie sevenlere özel
Ascend G6, 5 MP ön kamerayla geniş açılı selfie çekimlerinin baş aktörü olmaya aday. 4.5 inç yüzünün arkasında f2.0 diyafram açıklıklı 8 MP kamerayla anı kaydedebilirsiniz. 4G LTE destekli ürünün içerisinde 1.2 GHz dört çekirdekli işlemci, 1GB RAM ve 4GB hafıza işlem yapıyor. 249 euro.
Gear’a rakibi
TalkBand B1, konuşma, atılan adım, gidilen mesafe, harcanan kalori ve uyku süresi gibi aktivitelerinizi ölçebiliyor. 1.4 inç esnek OLED ekrana sahip B1, Bluetooth kulaklık olabiliyor. Bileklik, Android 2.3, iOS 5.0 ve üzeri işletim sistemli cihazları destekliyor. 99 euro.
Dengeler değişiyor
MediaPad X1, 4G LTE bağlantıyla mobil deneyime boyut katıyor. 1920x1200p çözünürlüklü 7 inç ekran, keskin görüntüler sağlıyor. X1, 1.6 GHz dört çekirdekli işlemci, 2GB RAM ve 16GB hafızayla çalışıyor. Android 4.2’li tablette 5000 mAh pil ve 13MP arka, 5MP ön kamera var. 399 euro.
‘Hız’ göbek adı
E5786 mobil hotspot, 300Mbps indirme ve 100Mbps upload hızına erişebiliyor. Dünyanın en hızlı MiFi’ı 28nm HPM Cortex A9 yongayla güçlendirildi ve 802.11a/b/g/n ve 802.11ac WiFi’la desteklendi. Ürüne aynı anda on cihazın bağlanabiliyor. 3000mAh pili şarj ünitesi olarak da kullanılabiliyor.
İndirme canavarı
MediaPad M1, LTE Cat4 sayesinde 150 Mgbt/s hızla 1 GB’lık filmi 1 dk’da indirebiliyor. 1280x800p 8 inç IPS ekranıyla eğlenceyi avucunuza getiren X1, dört çekirdekli 1.6 GHz işlemci, 1GB RAM ve 8GB hafızadan güç alıyor. 4800 mAh pil, 8 saat kesintisiz video oynatabiliyor. Görüntüleme performansını 1 MP ön, 5 MP arka kamera idare ediyor. 299 euro.
Mobil Dünyanın kapıları bu kongrede aralandı
Tüketici ve işletmecilerin ihtiyaç duyduğu mobil teknoloji ürünleri her yıl olduğu gibi Mobile World Congress 2014’te (Mobil Dünya Konferansı) tanıtıldı.
Çinli teknoloji devi Huawei’nin davetiyle gittiğimiz mobil dünya’nın başkenti Barselona’da 24-27 Şubat tarihleri arasında gerçekleşen Mobile World Congress’i (MWC), bu sene 200’den fazla ülkeden 85 bin’den fazla katılımcı ziyaret etti. Kendi alanında dünyanın önde gelen en büyük organizasyonu olarak kabul edilen MWC’yi bizde sizler için karış karış gezdik.
Mobil telekomünikasyon sektörünün en başarılı şirketleri ve profesyonellerini bir araya getiren fuar’da bin 800’den fazla şirket, sekiz farklı sergi alanına yayılarak yeni telefonlarını, tabletlerini ve farklı teknolojik çözümlerini kullanıcılara birebir anlattı.