GündemKış Uykusu Ceylan’ın en pahalı filmi oldu

Kış Uykusu Ceylan’ın en pahalı filmi oldu

26.04.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yıl Cannes seçkisinde yer alacağı açıklanan Nuri Bilge Ceylan’ın ‘Kış Uykusu’ filminin yapımcısı Zeynep Ö. Atakan, yeni filmin ‘Bir Zamanlar Anadolu’da’dan daha pahalıya mal olduğunu anlattı

Kış Uykusu Ceylan’ın en pahalı filmi oldu

Geçen hafta açıklanan Cannes Film Festivali seçkisinde bir kez daha Nuri Bilge Ceylan yeni filmiyle yer alıyor. ‘Kış Uykusu’ adlı yapımla altıncı kez Cannes’a katılacak Ceylan, Altın Palmiye için Jane Campion başkanlığındaki jürinin karşısına çıkacak 18 yönetmenden biri.10 yıldır Nuri Bilge Ceylan filmlerinin yapımcılığını üstlenen Zeynep Özbatur Atakan’la bir araya geldik.

Haberin Devamı

Dördüncü kez Cannes’a katılıyorsunuz Nuri Bilge Ceylan’la. Öncesinde hâlâ endişe oluyor mu?

Evet elbette çünkü her film beklenti oluşturuyor. Ama Cannes gerçekten dünyada bu noktadaki tek festival. Çünkü binlerce filmin arasından her sefer yeniden olacak mı olmayacak mı endişesi yaşıyor insan. Biliyoruz artık diyemiyorsunuz, bir heyecan oluyor.

Cannes direktörü ‘Kış Uykusu’nu anons ederken Ceylan için az sayıdaki auteur yönetmenden biri benzeri bir ifade kullandı.

Aslında 10 yıldır beraber üretiyoruz. Dört tane film yaptık Nuri Bilge Ceylan’la. Ben bağımsız sinemanın gücüne inandığım için aramızda karşılıklı bir güven ilişkisi var. Bazı sınırlara ve kalıplara bağlı kalarak üretimimiz devam ediyor. Kendi açımdan da heyecan verici.

Haberin Devamı

‘Bir Zamanlar Anadolu’da’ Nuri Bilge Ceylan’ın en pahalı filmiydi, hâlâ öyle mi?

Hayır, ‘Kış Uykusu’ daha pahalı oldu. Daha yüksek bir bütçeyle çekildi. Çekimler 14 hafta sürdü, post prodüksiyon sürecimiz çok uzun sürdü. ‘Bir Zamanlar Anadolu’da’nın bütçe sınırını yukarı çektik. 14 hafta ciddi bir rakam, dünya sinemasında bile öyle.

Kurduğunuz Yapım Laboratuvarı’ndan bahsedebilir misiniz?

Dördüncü senemiz oluyor. Ben Türkiye’de sinema sektöründe en çok olması gereken kurumsal yapının yapımcılık olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de sinema sektöründe yapımcıya ihtiyaç var. Yapımcı para koyan yatırımcı değil, bütün bu organizasyonu yürütüp süreçleri doğru takip eden doğru strateji ve pazarlama yapabilen yapımcıların oluşması gerekiyor. Benim meslek yaşamımın 27. yılı. 15 yılı sinema sektöründe geçti. Bu 15 yılda 6 filmin yapımcılığını yaptım ama hem Türkiye’de hem de yurtdışında çok fazla deneyim sahibi oldum. Biraz bu bilgileri paylaşma arzusundan da çıktı. Yapımcılık yaratıcı bir meslek. Ben sinemanın çok güncel bir sanat olduğunu ve yapım metotları olarak her bilginin ertesi gün kendini değiştirdiğini görüyorum. Onun için adı laboratuvar; çünkü araştırıyoruz.
Sadece yapımcılık değil, senaryo ve kasting dersleri de yer alıyor.
Hepsinin bakış açısı yapımcı odaklı. Film sektöründe çalışan birisi senaryodan da iyi anlamalı.
Sektörde bilinçli adımlar atabilmekle ilgili ipuçları veren bir kurumuz.

Haberin Devamı

İyi bir yapımcı yönetmene ne kazandırır?

Yaratıcılığına daha çok vakit ayırır. Kendisi, oyuncusu ve çekmek istediği filmle baş başa kalabilir. Birçok şeyi yapımcısı üstlenebilir. O yüzden yönetmen ve yapımcısı arasında önemli bir işbirliği.