GündemE-Devlet taşınma hizmeti nedir? Nasıl kullanılır?

E-Devlet taşınma hizmeti nedir? Nasıl kullanılır?

22.03.2018 - 11:08 | Son Güncellenme:

E-Devlet, vatandaşların kamu hizmetlerine daha kolay ulaşmasını sağlar. İhtiyaçlar doğrultusunda yeni hizmet eklemeleri yapılır. Yoğun ilgi gören soy sorgulama ve vasiyet sorgulama hizmetlerinin ardından taşınma hizmetinin kullanıcılara sunulacağı açıklandı. E-Devlet taşınma hizmeti nedir ve nasıl kullanılır?

E-Devlet taşınma hizmeti nedir Nasıl kullanılır

E-Devlet, 37 milyona yakın kullanıcının 3 binden fazla hizmet için işlem yapmasını sağlar. E-Devlet ile ilgili olarak yapılan açıklamaya göre, 2018 yılı sonuna kadar kamu hizmetlerinin tamamının uygulama üzerinden yapılması hedefleniyor. E-Devlet’e son olarak taşınma hizmetinin ekleneceği açıklandı. Hizmet ile birlikte taşınma için gerekli olan tüm işlemler tek ekran üzerinden kısa sürede gerçekleştirilebilecek.

Haberin Devamı

E-DEVLET TAŞINMA HİZMETİ HAKKINDA DETAYLAR İÇİN TIKLAYINIZ!

Yukarıda verilen link bilgilendirme amaçlıdır.

E-DEVLET GİRİŞİ NASIL YAPILIR?

E-Devlet üzerinden sunulan hizmetlerden yararlanılabilmesi için, kullanıcıların giriş yapması gerekir. Giriş yapıldıktan sonra hizmetler üzerinden işlem gerçekleştirilebilir. E-Devlet uygulamasına, turkiye.gov.tr internet sitesinden giriş yapılır.
Kullanıcıların giriş için E-Devlet şifresi dışında; mobil imza, e-İmza, internet bankacılığı ve T.C. kimlik kartı seçenekleri bulunur. Kullanıcılar tarafından en fazla tercih edilen giriş seçeneği, E-Devlet şifresidir.

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

E-Devlet şifresi olmayan kullanıcılar, herhangi bir PTT şubesinden şifre alabilir. Şifre, 2 Türk Lira ücret karşılığında kapalı zarfın içerisinde verilir. Şifre ile kişisel bilgilere erişim sağlanabildiği için, güvenlik açısından başka kişiler ile paylaşılmaması gerekir.

Haberin Devamı

E-DEVLET TAŞINMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

E-Devlet uygulamasına giriş yapıldıktan sonra, ana sayfanın alt kısmında ‘Hizmetler’ bağlantısından tüm kamu kurumları tarafından verilen hizmetlere ulaşılabilir. Menüden ilgili kurum ve hizmet adı seçilip, gerekli bilgilerin yazılmasıyla işlem gerçekleştirilebilir. Bunun dışında; E-Devlet girişi yapıldıktan sonra ana sayfada bulunan arama kutucuğuna, yapılmak istenen işlem ya da ulaşılmak istenen kurum adı yazılarak da daha kısa sürede işlemler tamamlanabilir. E-Devlet taşınma hizmeti de aktif hale geldikten sonra, ilgili bağlantı üzerinden işlem yapılabilir.

E-TAŞINMA HİZMETİ NELERİ KAPSIYOR?

Soy ağacı sorgulama, miras ve vasiyet sorgulama gibi yoğun ilgi gören hizmetlerin ardından taşınma hizmetinin de yakın zamanda kullanıcılar için aktif hale getirileceği duyuruldu. Yeni hizmet sayesinde; tek tık ile adres, su, elektrik gibi abonelikler yeni adrese taşınabilecek. Muhtar ya da kaymakamlığa gitmeye gerek kalmayacak.

E-Devlet’e eklenecek olan taşınma hizmeti ile ilgili olarak Haberleşme Genel Müdürü Ensar Kılıç; ‘Taşınacak kişi e-Devlet'e girdiğinde bazı bilgiler otomatik olarak önüne gelecek. Hangi adrese gitmek istiyorsanız onu girdiğiniz anda çocuğunuzun okulunu da aynı anda o ekran üzerinden taşıyabileceksiniz. Aynı şekilde elektrik, su gibi tüm abonelik hizmetleri de buradan yapılacak" açıklamasında bulundu.