08.06.2016 - 09:28 | Son Güncellenme:
Devlet hizmetlerinde modern çağa uyumluluğun sağlanabilmesi amacı ile birlikte artık vatandaşların sadece dakikalar içerisinde kamu işlemlerini gerçekleştirebilmeleri sağlanması için etkin şekilde gelişen teknoloji aktif şekilde kullanılıyor. Özellikle 2006 yılında Bakanlar Kurulu kararı ile Başbakanlık adına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından geliştirilen ve yönetimi uygulanan sanal devlet kapısı e-Devlet sistemi, tüm kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan büyük bir internet sitesi olarak hizmet vermektedir. Sanal devlet portalı e-Devlet sisteminin en temel amacı kamu hizmetlerinin, vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileri ile etkin ve verimli bir şekilde sunulmasıdır. Vatandaşların devlet dairelerinde gerçekleştirecekleri tüm kamu işlemlerinde internete son derece pratik bir şekilde işlemlerin gerçekleştirilebilmesinin sağlanabilmesini yardımcı olan e-Devlet sistemi ile birlikte artık vatandaşlar, kamu kurumlarına gitmek durumunda gitmesi gerekmiyor. Günümüz modern teknolojisinin yaygınlaşması ile birlikte her kesimden kişi ve kurum tarafından yoğun şekilde kullanılan internette kötü niyetli durumlara karşı alınan güvenlik önlemleri sanal devlet portalı e-Devlet sistemi üzerinde de bulunuyor.
E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-DEVLET İLK GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Dijital platform üzerinde yer alan sanal devlet kapısı sistemi üzerinden sadece dakikalar içerisinde en güncel kamu bilgilerini alabilmek, yasal geçerliliği bulunan sigorta işlemlerini gerçekleştirebilme imkanına sahip olabilmesi sağlanıyor. Bu yüzden modern yüzyılda vatandaşlar tarafından kamu kurumu işlemleri için oldukça yoğun ve sık bir şekilde kullanılmakta olan sanal devlet portalı hizmetleri oldukça geniş bir kapsama ulaşıyor. Türkiye’de kamu kurumlarının dijital platform üzerinde hizmete açmış olduğu e-Devlet sistemi üzerinde pek çok işlem sadece dakikalar içerisinde gerçekleştirilebiliyor. Özellikle de e-Devlet sistemi üzerinde herhangi bir işlem gerçekleştirilebilmesi için öncelikli olarak üyeliğin oluşturulması ve sanal devlet portalı kimlik doğrulama ekranında yüksek güvenlikli giriş yöntemlerinden herhangi birisini kullanarak giriş yapılması gerekliliği bulunuyor. Ayrıca e-Devlet sistemi üzerinde bulunan adres bilgileri, kimlik bilgileri ve iletişim bilgileri ile yasal bilgilerin doğruluğunu da teyit edebilme imkanına sahip olunabiliyor. Kamu hizmetlerinde kullanan çağdaş ve gelişmiş ülkelerde yakalanan hizmet koşullarının Türkiye’de de oluşturulabilmesi amacı ile kurulan bu sanal portal vatandaşın tüm devlet kurumlarınca hizmete açılan dijital hizmet uygulamalarını tek bir çatı altında bulabilmesine ve kullanabilmesine yardımcı oluyor. Bu noktada vatandaşlar sanal devlet potalı üzerinde işlem gerçekleştirebilmek için öncelikli olarak;
*e-Devlet şifresi ile giriş (PTT şubelerinden 3 TL karşılığında bir defaya mahsus alınıyor)
*Mobil imza ile giriş (Turkcell, Vodafone ve Avea GSM operatörlerinden aylık abonelik ücreti ödemeli olarak alınabiliyor)
*e-imza ile giriş (e-imza Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Sağlayıcıları’ndan yıllık abonelik şeklinde alınabiliyor)
*T.C. kimlik kartı ile giriş (Şahsa ait olan T.C. kimlik kartı doğrulamasıyla kullanılabiliyor)
*İnternet bankacılığı (Akbank, Albaraka, AnadoluBank, DenizBank, Finansbank, EnPara.com, Garanti, ING Bank, Kuveyt Türk, odeabank, Şekerbank, TEB, İş Bankası, YapıKredi ve Ziraat Bankası)