GündemE-devlet: Resmi kurumlara ait bilgi alma platformu!

E-devlet: Resmi kurumlara ait bilgi alma platformu!

28.07.2016 - 10:20 | Son Güncellenme:

E-devlet sistemi ile vatandaşlar devlet dairelerini ziyaret etmeden kolaylıkla bilgi sahibi olabiliyor. E-devlet sistemi üzerinden sorgulama yapabilmek için E-devlet giriş şifresi sahibi olmak gerekir.

E-devlet: Resmi kurumlara ait bilgi alma platformu

Günümüzde teknolojinin ilerlemiş olduğu birçok alan vardır. Hatta neredeyse bütün alanlarda teknoloji kullanılarak insan hayatı daha kolay bir yer haline gelmiş durumdadır. Teknoloji ile birlikte hayatımıza giren birçok cihazla birlikte internet sistemi de hayatımıza girmiştir. İnternet üzerinden bildiğiniz üzere birçok işlem gerçekleştirebilmekteyiz. Bunlardan bir tanesi de devlet dairesi işlemleridir. İnternet üzerinde oluşturulmuş en büyük devlet dairesi platformu olan E-Devlet sayesinde birçok işlemimizi yapabilmekteyiz. E-Devlet sistemi üzerinden yapılan bütün işlemler resmi işlemdir ve bu işlemler için bilgisayar çıktısı almak isterseniz; bu evrağı resmi kurumlar üzerinde kullanabilirsiniz. Çıktısını alacağınız belge üzerinde bulunan barkod sayesinde belgenizin takibi ve sorgulaması yapılabilmektedir. E-Devlet sistemi sayesinde artık herhangi bir kurum kuruluşta sıra beklemeden işlemlerimizi yapabiliyoruz. Eskiden beklemiş olduğumuz işlem kuyrukları ve uzun süre işlemler geride kalmış durumdadır. E-Devlet üzerinden yapmak istediğiniz devlet dairesi işleminizi dakikalar içerisinde oturduğunuz yerden yapabilmeniz mümkündür.

E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!

E-DEVLET İLK GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!

Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.

E-Devlet sistemi oldukça geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu sistem içerisinde 22 adet kuruma ait birçok işlem bulunmaktadır. Bu işlemleri yapabilmek için sistem şifresi gerekmektedir. Sisteme kayıtlı bir şifreniz yoksa E-Devlet sistemi üzerinden yararlanabilmeniz mümkün olmayacaktır. Şifrenizi nereden alabileceğinizi yazımızın devamında anlatmış bulunmaktayız.

E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

E-Devlet sistemi üzerinde bulunan işlemlerden yararlanabilmek için şifrenizi herhangi bir PTT şubesine giderek edinebilirsiniz. Şifrenizi alabilmek için kimlik bilgileriniz ve 2 TL işlem ücreti ödemeniz gerekmektedir. Sonrasında size özel olarak oluşturulmuş olan E-Devlet şifrenizi kapalı bir zarf içerisinde teslim alabilirsiniz.

Şifre Kaybetme, Unutma Durumunda Neler Yapılır?

Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma gibi durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı E-Devlet sistemi üzerinde doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 160 numaralı E-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz. Ya da işlem gerçekleştirmek istediğiniz işlemin giriş platformu üzerinde bulunan “Şifremi Unuttum” seçeneğine tıklayıp, şifre yenileme ile ilgili olan sayfaya ulaşabilirsiniz. Sayfa üzerinde bulunan kimlik bilgileri veya doğrulama bilgileri ile birlikte kendinize yeni bir şifre oluşturabilirsiniz.

Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak

Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek

Cep telefonuma gelecek kodu girerek

Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.