01.08.2016 - 16:06 | Son Güncellenme:
Gelişmiş teknolojinin günümüzde hemen hemen sektörde kullanılması oldukça yaygınlaşmıştır. Devletin ilgili tüm kurumları da bu gelişen teknolojiye kayıtsız kalmaması durumu sonucu siz değerli vatandaşlara sağladığı oldukça büyük bir online hizmeti sağlamasına neden olmuştur. E- devlet denilen bu hizmet bütün resmi kurumlara ait olan bilgileri tek bir site altında toplamış ve istenilen hizmete göre bunları sınıflandırmıştır. Toplam resmi kuruma ait tüm bilgiler ve işlemleri buradan öğrenebilir gerçekleştirebilirsiniz. E-devletten gerçekleştirmek istediğiniz işlem sonrası bu belgeyi çıktı olarak alıp resmi alanlarda kullanabilmeniz mümkündür. Çıktı alırken çıktının üzerinde bulunan barkod sayesinde aldığınız bu belgenin nerede kullanıldığına dair de takibini yapabilirsiniz. Eskiden teknolojinin hizmet sektöründe kullanılmadan önce resmi bir kurumda bir işlem gerçekleştirmek istediğiniz öncelikle ilgili remi kuruma gidip işleminizi yüz yüze gerçekleştirmeniz gerekiyordu.
E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-DEVLET İLK GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Ayrıca sadece ilgili kuruma gitmekle kalmayıp kurumda oluşan sırada saatlerce beklemenizde olasılıklar içindedir. Ve artan nüfus yoğunluğuna bakılırsa hizmet kurumlarının hemen hemen hepsinde oldukça uzun kuyruklar bulunmaktadır. Ve tam sıra size geldiğinde mesai saatinin bitmesi de bir olasılıktır. Mesai saatleri dışında işlemlerinizi gerçekleştiremezsiniz. Hafta sonu gerekli bir belgeyi almak için gideceğiniz kurumu kapalı olarak görebilirsiniz. Tüm bu aksilik ve zorluklara bir çözüm olarak geliştirilen e-devlet sistemi siz değerli vatandaşların hizmetine ücretsiz olarak sunulmuştur. E-devlet sistemini kullanarak işlemlerinizi gerçekleştirmek istiyorsanız bunun için gerekli olan bir e-devlet şifresi edinmeniz gerekmektedir. E-devlet sistemine her girişte istenilecek olan bu e-devlet şifresini sizlere en yakında bulunan PTT şubesine başvuru yaparak edinebilirsiniz. Şubeye gittiğinizde yetkili kişi size bir form verecektir. Bu formda sizlerden iletişim bilgileriniz ve kimlik bilgileriniz istenecektir. Bu bilgileri doğru bir şekilde doldurmanız durumunda e-devlet sisteminde işlemlerinizi daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Ve herhangi bir durumda sizler ile iletişime geçmeleri için de bir numara yazmanız sizlerin avantajına olacaktı. Formu teslim ettikten hemen sonra edineceğiniz e-devlet şifresini güvenliğiniz açısından aldığınız gün unutmayacağınız yeni bir şifreyle değiştirin. Bu sizlerin güvenliği için alınan bir tedbirdir. Daha sonra aşağıda sizler ile paylaştığımız E-devlet Sistemine giriş için Tıklayınız! butonuna basın. Karşınıza kurum tek bir çatı altında toplandığı resmi e-devlet web sitesi açılacaktır. Bu sitenin sağ üst köşesinde yazılı bulunan sisteme giriş butonuna tıklayın. Daha sonra PTT’den 2 tl karşılığında aldığınız e-devlet şifreniz ve T.C kimlik numaranız ile giriş yapınız. Daha sonra yapmak istediğiniz işleme göre e-hizmetler başlığı adı altında yazılı bulunan kategorilerden birine tıklayın ve sizden istenilecek bilgileri uygun bir şekilde yazın. E-devlet sistemine internet erişiminin olduğu her yerden ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Ve dilediğiniz tüm resmi işlemleri sadece bir kaç dakikanızı ayırarak gerçekleştirebilir ve çıktı halinde alabilirsiniz.