18.04.2013 - 10:10 | Son Güncellenme:
Türkiye Noterler Birliği Vakfı'nın bir iştiraki olan TNB şirketinin geliştirdiği Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi sayesinde kurumsal abonelik işlemleri, banka talimatları, ekstre gönderimleri, kamu kurumları ile yazışmalar, ihale duyuruları, sözleşme fesihleri, dava sonuçlarının gönderimi, telifli içeriklerin paylaşımı, yerel ve idari şikayetler, hizmet talepleri, ev sahibi ile kiracı arasındaki yasal bildirimler ve özel yaşamla ilgili onlarca farklı konu, KEP sistemi üzerinden kişi ve kuruluşlara elektronik olarak iletilebilecek. Şirketler bu sayede hem zamandan hem de maliyet açsından tasarruf sağlayacak. Projenin tanıtım toplantısında konuşan TNB KEP Genel Müdürü Kürşat Güney, Türkiye'de ilk kez böyle bir uygulama yapıldığını ve bu sayede şirketlerin bürokrasi engellerini azaltabileceklerini söyledi.
KEP ZORUNLULUĞU VAR
1 Temmuz'da yürürlüğe girecek olan Türk Ticaret Kanunu ile Türkiye'deki tüm limited ve anonim şirketlerin bir KEP sahibi olma zorunluluğu olduğunu hatırlatan Güney, sisteme üyeliğin yıllık 40 TL olduğunu ve gönderi başına ise 1.5 TL ücret alındığını belirtti. Güney, şöyle devam etti: "Sistem 20 yıl boyunca düzenli bir şekilde gönderi delillerinin saklanması imkanı sunuyor. Ayrıca KEP ile gönderilen elektronik iletilerin içerikleri değiştirilemediği için, yeni TTK'da yasal, hukuken geçerli elektronik posta gönderim şekli olarak tanımlanıyor."