Son Güncellenme:
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Nielsen firmasına yaptırdığı araştırmalara devam ediyor. Yakın zamanda gerçekleşen araştırma sonuçlarına göre; Türkiye genelinde markalı mobilya tercih eden tüketiciler, ortalama 34 yaş ile Y kuşağında bulunuyor
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Nielsen araştırma şirketine yaptırdığı ve 2 yılda bir markalı mobilya tercih eden tüketicileri inceleyerek önemli sonuçlar elde ediyor. Yakın zamanda gerçekleşen araştırmanın ilginç sonuçlarından biri de, markalı mobilya tercih eden tüketicinin Y kuşağında olması. Ortalama 34 yaşında olan tüketicilerin sosyoekonomik grubu C1’de. Hanedeki çocuk sahiplik oranı ise yüzde 40 iken çocukların ortalama yaşı 12 olarak görülüyor.
MOSDER, her fırsatta tüketicinin tercih ettiği mobilyanın; tüketicinin sağlığına, güvenliğine önem veren ve çevreye karşı saygılı üretim yapan güvenilir bir marka olmasına dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor. Mobilyada kullanılan malzemelerin sağlığa zararlı olabilecek kimyasallar taşımamasına dikkat etmek büyük önem taşıyor. Örneğin, yonga levhada ‘E1 özelliği’, kumaşta ‘ftalat free’ özelliği, boyalarda ‘ağır metal’ içeriği olmaması, tutkallarda kanserojen madde kullanılmadığı bilgisinin mobilya satın alırken öğrenilmesi gerekiyor. Markalı mobilya satın alırken bu negatif durumlar ile karşılaşılma oranının binde birlerde olduğunun altını çizen MOSDER, tüketicilere mobilya satın almadan iyi araştırma yapmanın önemini hatırlatıyor.
Markalı mobilya tüketicileri araştırmasına göre; belirtilen yaş grubunda ortalama hane geliri 2013 yılında 2.153 TL iken 2015 yılında 2.528 TL olarak belirtiliyor. Bir hanede ortalama olarak 3 kişinin yaşadığı tüketici profilinde, konut büyüklükleri ortalamada artmış gibi görünse de, metrekare bazında küçülmüş durumda.