Son Güncellenme:
Gayrimenkul sektörü uzmanı ve eğitmeni Hilmi Işıkören'den emlak danışmanlığında başarılı olmanın ipuçlarını öğrendik.
Gayrimenkul sektörünün önde gelen isimlerinden olan ve seminer, eğitim ve köşe yazılarıyla da gayrimenkul profesyonellerine yol gösteren Hilmi Işıkören, gayrimenkul danışmanlığında başarıya ulaşmak için yapılması gerekenleri ve ihtiyaç duyulan motivasyon için uygulanabilecek yöntemleri Bengü Öner'e anlattı. İşte detaylar...
Bengü Öner: Emlak danışmanlarının sektörde düştüğü yanılgılar neler?
Hilmi Işıkören: Birçok yanılgıdan söz edebilirim. Bu işe ilk girenler her gayrimenkulü portföylerine almak isterler. Piyasadaki satılabilirlik durumu, lokasyon avantaj ve dezavantajları, bulunduğu bölge hiç önemsenmez sadece rafta bulunsun istenir. Mal sahibinin ve ofis sahibinin satış baskısı altında bir cendereye girilir bu durumda. Özen göstermeden sadece rafta olsun diye alınan gayrimenkuller danışmanları da işten soğutur, çünkü iş son derece keyifsiz baskı altında bir süreçte gitmektedir. Satış da olmaz bir türlü ve emlak danışmanı işten kopar, sektörden ayrılır.
Başka bir yanılgı, emlak ofislerine alınan emlak danışmanlarının seçiminde yaşanmaktadır. Sadece masalarda biri olsun, bir iki satış yaparlar kiraya, aylık masraflara katkı olur diye küçük düşünen ofis sahiplerinin yanılgısıdır bu ve ölümle sonuçlanır, harika bir işin ölümü... Yanlış danışman doğru danışmanı da kaybettirir daima. Emlak işi bir ortaklıktır, girişimcilerin birbirleriyle ortaklığı, ofis sahibi ve emlak danışmanlarının ortaklığı.
Emlak işi de sonuçta diğer işler gibi keyifle yapılması gereken bir iştir ve hiçbir iş gibi o da bir tanecik hayatımızı asla cehenneme çevirmemelidir.
Bengü Öner: Emlak satışında başarılı olmak için nelere dikkat etmek, hassasiyet göstermek gerekir?
Hilmi Işıkören: Ülke çapında yaptığım "Hilmi Işıkören ile Emlakta Başarının Sırları" adlı eğitimlerimde bu konunun üstünde çok duruyorum ve başarıyı farklı bakış açılarıyla paylaşıyorum. Örneğin sosyal medya konusu. Emlak işi yapanlar ikiye ayrılıyor bu konuda. Birinci gruptakiler; sosyal medyayı doğru kullanıp orada kurdukları bağlantıları gerçek hayata taşıyarak insanlara dokunabilenler. İkinci grupta ise; sosyal medyayı hiç kullanmayıp ancak gerçek hayatta insanlara dokunmayı başaranlar.
Ben birinci gruptakilerin başarısının kalıcı; ikinci gruptakilerin ise geçici olacağına inanıyorum çünkü insanlar neredeyse siz de orada olmalısınız. Bugün insanlar internette, o halde internetin, sosyal medyanın nasıl kullanılması gerektiğini çok iyi bilmelisiniz. Başarı geleceğe taşınabilmeli, geçmişte ya da bugünde kalmamalı.
Bengü Öner: Emlak danışmanları motive olmak için neler yapabilirler?
Hilmi Işıkören: Öncelikle şunu kavramak gerekir. İnsan ancak eğer isterse motive olabilir. Motive olmak için başka birine de ihtiyaç yoktur. Doğanın ahengi, hayvanların yaşamdan aldıkları keyif, çocukların sınırsız hayal kurma yetenekleri, özgür ve korkusuz davranışlarını izlemek en önemli motive edici unsurlardır. Ayrıca kitaplar, seminerler, eğitimler motive edici başka konulardır. 500'den fazla kendi özlü sözümü paylaştığım 'Motivasyon Kartları' adlı çalışmam yine motive olmak için önemli bir kaynaktır. Her sabah www.isikoren.com 'da bu kartları okuyarak güne başlayanlar ilham alarak güne motive başladıklarını ifade ediyorlar.
Bengü Öner: Peki gelecek dönem için sektörden beklentileriniz neler?
Hilmi Işıkören: Emlak işi doğru yapıldığı takdirde her dönemin işidir. İşini doğru yapanlar gelecekte yasalarla daha da güçlenecek diğerleri ise sektörden dışlanacaktır. Gelecek bir gün geldiğinde orada olmak için bugünden doğru şekilde çalışmak şarttır.