Son Güncellenme:
Coldwell Banker Türkiye'nin Platin sponsorluğunu üstlendiği “2. Her Yönüyle Kentsel Dönüşüm Kongresi”, “Kentsel Dönüşümde Yeni Dönem Yeni Hedefler” başlığı altında İstanbul'da gerçekleştirildi.
Türkiye'de şu ana kadar olan uygulamaya baktığımızda 2012'ye kadar rantsal dönüşüm yaşanıyordu. Daha sonra riski yapılarla beraber katsal dönüşüme geçildi. Kent değil binalar yenilendi. Şimdi ise aralarında Gaziosmanpaşa, Küçükçekmece, Kartal, Esenler, Mersin, Adana gibi belediyelerin öncülüğünde yeni kentler oluşuyor ve bir dönüşüm yaşanıyor. Bizde Coldwell Banker olarak bu dönüşümde yer alıyoruz. Kentsel dönüşüm uzmanlık programına başladık. Finansman, gayrimenkul değerleme, gayrimenkul hukuku ve kentsel dönüşüm stratejisi eğitimi alıyoruz. Müteahhit firmalarla kat karşılığı görüşmelerini ve bunların müzakerelerini yapıyoruz. Müzakereler neticelendiğinde bu binaların kat maliklerine kiralama ve satış işlemlerini yürütüyoruz. Coldwell Banker dünyada bir milyon dolar üstü pazarda rakipsiz bir marka. Yıllık 250 milyar dolar satış yapıyor. Türkiye'de ise 500 bin TL üstü pazarda lider olmak istiyoruz. Kentsel dönüşümü bu anlamda gayrimenkul danışmanlığı sektörünün geleceği olarak görüyoruz" dedi.
Coldwell Banker Türkiye Ülke Başkanı Gökhan Taş, "Kentsel Dönüşüm Sürecine Sektörel Bakış Açıları ve 2015 Yılı Hedefleri"nin tartışıldığı oturumda yaptığı konuşmada; "21. yy'da Türkiye'de inşaat sektörü çok iyi bir duruma geldi ve üretim arttı. Deprem yasası sonrası kaliteli binaların artmasıyla insanların yaşam kalitesi yükseldi. İnsanların da bilinçlenmesiyle birlikte yapıların daha kaliteli hale gelmesi gayrimenkul danışmanlık sektöründe hizmet beklentisini arttırdı. 20'inci yüzyıl emlakçıların yüzyılıydı. 21'inci yüzyıl ise gayrimenkul danışmanlarının yüzyılı olacak. Hukuk ve finansman bilgisi olan, değerleme yapabilen, teknolojiyi işinde çok iyi kullanan eğitimli yabancı dil bilen gayrimenkul danışmanlarına doğru bir dönüşüm mevcut. Bununda nedeni gayrimenkul danışmanlığında ki hizmet beklentisinin yükselmesi. Bir bölgedeki gayrimenkul fiyatını komşular belirler, bir gayrimenkulün değerini ise o semtteki komşuların kim olduğu, eğitim seviyesi, alım gücü, sosyal statüsü o semtin sosyal olanakları ve ulaşım alt yapısı gibi unsurların olup olmadığı belirler. Fikirtepe ve Göztepe örneğinden yola çıkarsak birbirine iki komşu semtin birinde metrekare fiyatı 3000TL diğerinde 7000 TL. Kentsel dönüşümle beraber Göztepe 20'inci yüzyılın kenti, Fikirtepe ise 21'inci yüzyılın kenti olacak. Fiyat değerleri de eşitlenecek ve Fikirtepe 5-10 yıl sonra Göztepe'nin önüne geçecek. Yeni projelerin olduğu, değişim ve dönüşüm olduğu yer gayrimenkul sektörü için kazanç kapısıdır. Dönüşüm ve değer artışı ile beraber hizmet kalitesi beklentisinin de artacağını ön görüyoruz. O bölgelerde emlakçılıktan gayrimenkul danışmanlığına yönelik bir artış olacak.