Son Güncellenme:
Bir emlakçı nasıl çalışır, neler yaparak yaşamını idâme ettirir gibi soruların cevabı kolay görünmekle birlikte, birçok ayrıntıya sahiptir. Ev gezdirmek veya ev tanıtmanın dışında da birçok işle meşgul olurlar, günleri oldukça yoğun geçer.
Emlak sektöründe öncelikle kişinin vermesi gereken karar ne tür bir emlak dükkanı açmak istediği ve bilgi birikiminin ne yönde olduğudur. Ticari, mesken, uluslararası gayrimenkul gibi değişen emlak sektörleri vardır. Bu sektörlerin işleyişleri de birbirinden farklıdır. Gereken karar verilip dükkan açıldığında, kazanmak istenen gelir hedefi mutlaka olmalıdır. Bu hedefe ulaşmak için kaç satış yapılması gerektiği de planlar arasında olmalıdır.
Emlak sektöründe çalışanlar, serbest meslek sahibi kişiler olduğu için çalışma saatlerini kendileri yapılandırmaktadır. Dükkanları dışında olsalar bile teknoloji yardımıyla işlerini de kolaylıkla yapabilmektedirler. Gün içerisinde emlakçı; idari işlemleri takip eder, müşteri görüşmeleri yapacaksa eğer onlar için çeşitli hazırlıklar yapar, saha çalışmaları ile müşterilere kiralamak veya satın almak istedikleri evleri gezdirir, belirlediği hedeflere de ulaşmaya çalışır.Emlak sektöründe çalışan kişiler; günlük, haftalık ve aylık olarak ofis programlarını hazırlarlar. Sahibi olduğu dükkanda çalışan kişi sayısına göre, dükkanında çalışan her kişinin görev listesini hazırlar ve bu görevleri yerine getirip getirmediğini kontrol eder. Gün içinde veya haftalık çalışanlarına yönelik toplantılar düzenlerler ve eğer hedef gerisinde kaldılarsa motive edici konuşmalar yaparlar. Evlerle ilgili idari işlerde de bulabildikleri en boş vakitlerini bulmaya çalışırlar.Emlak sektöründe çalışanlar kişilerin genel olarak yaptığı en önemli şey ise müşteriye hazırlık yapmalarıdır. Satış yapabilmek için iyi bir hazırlık ve iyi plan, çok şey ifade etmektedir. İyi hazırlanamayan bir müşteriye, ev ile ilgili güven vermeyeceği için satış yapması da oldukça zor olur.
Emlak sektöründeki en önemli özelliklerden bir tanesi de diğer emlakçılardan bir fark ortaya koymaktır. Bunun için de emlakçılar, kendi isimlerini duyurabilmek için portföyleriyle ilgili reklam ve pazarlama için bütçe oluştururlar. Gün içinde sosyal medya, yerel medya ve satılık-kiralık evlerle ilgili sitelere ilanlar koyarlar ve bunları takip ederler. İnternet siteleri haricinde kendi sitelerini kurarak, müşterilerin farklı sitelerde ilgilerinin dağılmasına ve farklı ilanlara yönelmelerine engel olurlar. Gelen geri bildirimler için de ayrı bir çalışma yaparlar. Emlak sektöründe çalışan kişiler ne kadar müşteri odaklı olurlarsa, o kadar farklı olurlar ve sektördeki diğer kişilerden ayrılan bir yönleri olur.Sektör içerisinde yer edinmek isteyen emlakçılar ise sıklıkla
'dan faydalanmaktadır.