Son Güncellenme:
Bireysel ya da kurumsal olarak verdiğiniz emlak ilanları ile satışlarınızı hızlandırmanız ve alıcıyı en iyi şekilde yönlendirmeniz için bazı püf noktalarına dikkat etmeniz gerekir. Diğer ilanlar arasında öne çıkmak, alıcıların dikkatini çekmek ve satışınızı en kısa sürede gerçekleştirmek için önerilerimize göz atabilirsiniz.
Yüzlerce emlak ilanı arasında dikkat çekebilmek için en önemli etkenlerden biri başlık seçimidir. Evin en önemli ya da en avantajlı yönlerini başlıkta yazarak ilgili gayrimenkulün hedef kitlesine kolayca ulaşabilirsiniz. Örneğin; “Sarıyer’de, Deniz Manzaralı, Doğanın Kucağında, 3+1 Apartman Dairesi” ya da “Avcılar’da, Metrobüse Yürüme Mesafesinde, Site İçerisinde 2+1 Kiralık Apartman Dairesi” gibi bölgenin, evin avantajının, çok belirgin genel özelliklerin yer aldığı başlıklar ilgili kişilerin dikkatini çekmek için yeterli olacaktır.
Fotoğraflar, sadece emlak ilanı verirken değil genel olarak tüm ilanlarda alıcıyı en çok etkileyen ve harekete geçmesini sağlayan ögelerdendir. Bu nedenle ilanınıza doğru açılardan, ışığın en uygun olduğu saatlerde çektiğiniz fotoğrafları eklemeniz gerekir. Odaların, banyo ya da mutfağın en dikkat çekici bölümleri için de detay fotoğrafları çekerek potansiyel alıcıları etkileyebilirsiniz.
Bir gayrimenkulün birden fazla hedef kitlesi olabilir. Merkezi konuma sahip bir ev çocuklu aileler ya da öğretmenler için okula yakın oluşuyla, çalışan çiftler için toplu taşımaya kolay ulaşılmasıyla daha cazip hale gelebilir. Bu nedenle gayrimenkule yakın; hastane, okul, alışveriş merkezi, toplu taşıma durağı, park gibi önemli alanları belirtip kurguladığınız hedef kitlelere göre bu avantajların sayısını artırabilirsiniz.
Evin tüm genel ve temel özelliklerini alıcıya en net şekilde göstermek için listeleme yönteminden yararlanabilirsiniz. Asansörden bahçeye, garajdan manzaraya, bina durumundan oda ya da banyo sayısına kadar bütün temel özellikleri en açık şekilde alt alta yazarak ilanın daha kolay incelenmesini sağlayabilirsiniz.
Satış yapmak için olumlu ve dikkat çekici ifadeler kullanmaktan çekinmeden, gayrimenkulü en iyi şekilde tanımlayacak, özet bir açıklama metni yazmak da etkileyici bir yöntemdir. Bu metinde; masraflı, küçük, tamirat gerekli gibi olumsuz ifadelerden uzak durulmalıdır. Çok abartılı olmayan ama evi en güzel şekilde anlatan; lüks, zarif, eşsiz gibi olumlu ifadelere yer verilebilir. Bu şekilde yazılmış, 4-5 cümlelik kısa bir paragraf ile emlak ilanınızı daha dikkat çekici hatta daha açık hale getirebilirsiniz. Unutmayın, alıcı ne kadar çok bilgi alırsa aklında da o kadar az soru işareti kalır.Emlak ilanı verirken mutlaka dikkat edilmesi gereken durumları öğrendiğinize göre siz de hemen
adresini ziyaret ederek gayrimenkulünüz için bir ilan oluşturabilirsiniz.