Son Güncellenme:
Emlakçılık, geçmişten bugüne kimlik değiştiriyor. Türkiye’de çok uzun yıllara dayanan meslek pratiği, bugün artık üniversitelerde okutulan bir bölüm haline geldi. Emlak sektöründe, projelerin yükseldiği şu son yıllarda da gençler için emlak danışmanlığı gözde mesleklerin başında geliyor. Fark yaratacak sağlam sektörel bilgi, sıkı çalışma ve efektif pazarlama becerilerinizi birleştirdiğinizde hem başarı hem gelir itibarıyla yükselmek kaçınılmaz.Sizin için 10 adımda başarılı bir emlakçı olmanın yollarını listeledik:
İş dünyasının her alanında olduğu gibi emlak sektöründe de bilgi güçtür. Konunuzda uzman olduğunuzu düşünseniz dahi, öğrenmeyi sürekli hale getirdiğinizde, rakiplerinizden hep bir adım önde olursunuz. Gündemi yakalamak ve fırsatları görmek için sektörel eğitimleri, fuarları takip etmelisiniz.
Kotalı bir çalışma sisteminiz var ise, bu kotayı benimsemeye ve motivasyon kaynağı haline getirin. Kotayı, hedeflerinizin sınırını çizen bir ölçü olarak görün ve stratejinizi bunun üzerine inşa edin.
Emlak sektöründe, ilişki yaratmak ve bu ilişkileri doğru yönetmek en can alıcı noktalardan. Kaç müşteriniz olduğunu, bu müşterilerin ne kadarının mutlu müşteriler olduğunu her daim bilip farkında olun.
Emlak bir ekip işidir. Bölgenizdeki her müşteriye her eve tek başına yetmeniz mümkün değildir. İster yönetici ister ekibin bir parçası olun, ekip başarılı olmazsa siz de olamazsınız. Bu durumda doğru kişilerin bir araya geldiğinden emin olmalı, belirlenen hedefler doğrultusunda birlikte çalışmalısınız.
İşinizi yaparken taşıdığınız enerji çok önemli. Müşterinizle tanıştığınız andan ,sunumlarınıza kadar yansıya bu heyecan ve enerji, müşterinizin güvenini kazanmanıza yardımcı olacak. Özgüven ve inançla perçinlediğiniz satış sunumları, size başarı olarak dönecek.
Başarılı bir emlakçı olmanın yolları dendiğinde, akla önce satış kapama becerisi gelir. Ancak, her işte olduğu gibi emlak sektöründe de iyi ve kötü günler vardır. Bu günleri atlatmanızı sağlayacak, sizi meslekte güçlendirecek doğru hedeflere odaklanın.
Rakiplerinizle dirsek mesafesini korumak ve sektörün nabzını tutmak için takipte kalmanız önemlidir. Bu takip hem işinizi geliştirmek hem eksiklerinizi ve güçlü yanlarınızı daha iyi görmek için fırsat verecektir.
Emlak sektöründe edindiğiniz uzmanlığınıza güvenerek, müşterinizin sizden talep ettiği alım ve kiralama işlemlerinin ötesini görmeye çalışın. Müşterinizin taleplerini doğru yönlendirerek, onun göremediği ancak faydasına olan noktaların altını çizin. Bu size başarı ve uzun süreli müşteri ilişkileri olarak dönecektir.
Tüm iş kolları globalleşmişken, emlak sektöründe de bir fark olmadığını söyleyebiliriz. Dil bilmek, teknolojinin imkanlarından sizi globale taşıyacak ölçüde faydalanmak; işinizi bir sonraki seviyeye taşımanız için yeterlidir. Bu konuda hedeflerinizi belirleyerek, bölgenizin sınırlarından çıkıp yabancı yatırımcı ve müşterilere ulaşabilirsiniz.
Dijital paylaşım çağında yaşarken, işinizi her alanda görünür kılmalısınız. Pazarlama stratejinizin merkezine internette ulaşılır olmayı koyun. Profesyonel bir siteniz, profesyonel emlak sitelerinden hesabınız ve sosyal medya hesaplarında anlamlı paylaşımlarınız olmasına özen gösterin. Böylece, networkünüzü geliştirip, güçlü bağlantılar edinebilirsiniz.