EkonomiZevk için otomobil değiştiriyoruz!

Zevk için otomobil değiştiriyoruz!

09.09.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fransız finans kuruluşu Cetelem’in araştırmasına göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğunda değiştirirken, Türkiye’de bu oran yüzde 28. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 19’u zevk için, yüzde 20’si de “daha iyi fırsat” için otomobil değiştiriyor

Zevk için otomobil değiştiriyoruz

Fransa merkezli finans kuruluşu Cetelem’in Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan rapor, 6 Avrupa ülkesinin yanı sıra Türkiye’deki tüketici davranışları konusunda çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. TEB Cetelem tarafından açıklanan rapora göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğunda değiştirirken, Türkiye’de bu oran yüzde 28. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 19’u zevk için, yüzde 20’si de “daha iyi fırsat” için otomobil değiştiriyor. Bununla birlikte Türk tüketicilerin satın alma kararı verme süresi ortalama 13 haftayı bulurken, Avrupalılar ortalama 9.6 düşünüyor.
“Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi İçin 5 Kaldıraç” başlıklı rapor, TEB Cetelem Genel Müdürü Paul Milcent ile Satış ve Pazarlama Direktörü Sercan Büyükbayram’ın katılımıyla düzenlenen toplantıda açıklandı. Raporun otomotiv sektörünün mevcut durumunu analiz eden önemli veriler içerdiğine dikkat çeken Paul Milcent, Avrupa ülkeleri ve Türkiye’yi kapsayan bu raporun, sektörün ileriye dönük kararları için de önemli ipuçları içerdiğini kaydetti. Raporda Türkiye pazarında otomobil satışlarının, 2016’da 1 milyonu geçeceği tahmininde bulunuluyor.

Zevkler ön planda
Almanya, Belçika, İspanya, Fransa, Portekiz, İngiltere ve Türkiye’de toplam 4 bin 830 kişiyle görüşülerek hazırlanan raporda, Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğu durumlarda değiştirdiği Türkiye’deyse bu oranın yüzde 28 olduğu ifade ediliyor. Bununla birlikte Türkiye‘de tüketicilerin yüzde 19’u keyfi için, yüzde 20’si ise daha iyi bir fırsat için otomobilini değiştiriyor.
Araştırmaya göre, otomobil satın almaya karar verme ile satın alma arasında geçen en uzun süre 13.1 hafta ile Türkiye’de. Belçikalılar 6.7 haftayla satın alma kararını en kısa sürede eyleme geçiren tüketiciler olurken, Avrupa ortalaması 9.6 hafta. Türkiye’de tüketiciler, otomobil satın almadan önce ilgilendikleri araçla ilgili bilgiyi en çok internetten (marka siteleri ve forumlar) almaya çalışıyor. Türk tüketicisinin yüzde 95’i test sürüşünün otomobil satın alma kararını vermede etkili olduğunu söylerken, satın almaya karar vermeden önce test yaptığını söyleyenlerin oranı yüzde 72’ye iniyor. Buna karşılık örneğin İngilizlerin yüzde 83’ü, satın almadan önce mutlaka test sürüşü yaptığını belirtiyor.

İndirim almada zorlanıyoruz
Türkler ve İtalyanlar Avrupa’nın otomobil satın alırken en fazla nakiti tercih eden tüketicileri olarak dikkat çekiyor. Türk tüketicilerin yüzde 59’u peşin alırken, yüzde 38’i krediyle araç alıyor. Avrupalılar gibi Türk tüketicilerin de yüzde 90 civarı “makul fiyatlı otomobil” istediğini söylerken, yine Türklerin yüzde 73’ü “kullanışlı”, yüzde 72’si “tutkulu” ve yüzde 67’si de “moda olan” bir otomobil istiyor. Avrupa’da “moda olan” bir otomobil satın almayı Türkler kadar çok isteyen sadece Polonyalılar bulunuyor. Onlarda bu oran 56.
Avrupalı müşterilerin de artık Türk tüketiciler gibi pazarlık yapmaya başladığını vurgulayan rapor, buna karşılık yüzde 12’ye varan indirimler alabildiklerini ortaya koyuyor. Buna karşın Türk tüketiciler, pazarlık sonucu ancak ortalama yüzde 8 indirim alabiliyor. Avrupa’da en yüksek indirim oranlarını yüzde 12 ile Almanya, İspanya ve İngiltere’deki tüketiciler alabiliyor.

Haberin Devamı

Frankfurt’ta büyük şov

Dünyanın en önemli otomobil fuarlarından biri olan ve iki yılda bir Paris ile dönüşümlü olarak düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı, bu yıl 65. kez kapılarına açmaya hazırlanıyor. 159 yeniliğin ilk kez sergileneceği fuarda, ses getirecek 70 modelin dünya lansmanı gerçekleşecek.
Yarın basın günüyle birlikte başlayacak olan fuar, özellikle ev sahibi ülkenin üreticileri tarafından tam anlamıyla bir şov merkezi olacak. Alman markalarının yenilikleri, büyük ölçüde çevreci, hızlı ve lüks modellerden oluşuyor. Bu anlamda BMW’nin üretime yakın hibrid spor otomobili i8, Audi’nin adını efsanevi Quattro Sport’tan alan ve sınırlı sayıda üretilmesi beklenen yeni Quattro hibrid konsepti, Mercedes-Benz’in prizden de şarj edilebilecek hibrid S-Sınıfı, bunlar arasında. Bununla birlikte lüks markalar Jaguar ve Lexus’un yeni SUV modelleri de ses getirecek. Chevrolet ise, Amerikan ikonları Corvette ve yenilenen Camaro’yu gösterecek.

Yeni alt markalar
Ford, Opel, Renault ve Volvo sergileyecekleri konseptlerle bundan sonraki modellerinde kullanacakları yeni tasarım dilini göstermeye ve tüketicilere bir fikir vermeye çalışacaklar.
Bu fuar, bir türlü toparlanamayan Avrupa pazarında kısıtlı pastadan daha fazla pay almak isteyen markaların yeni girişimlerine de sahne olacak. Ford daha lüks bir seriye marka olarak “Vignale”yi yaratırken, Renault’nun da aynı amaçla “Initiale” etiketli bir konsept sergilemesi bekleniyor. Daha önce bu amaçla “DS” markasını yaratan Citroen ise, bu kez daha hesaplı bir araç serisi olacak “C-line”ın ilk ipuçlarını Cactus ile verecek.
Fuarla ilgili gelişmeleri, çarşamba gününden itibaren sizlere aktarmaya başlayacağız.

Haberin Devamı

En tutumlu 208 yollara çıkıyor

Fransız üretici Peugeot’nun popüler modeli 208, daha tutumlu motor seçeneğiyle de Türkiye yollarına çıkıyor. Yeni 208 1.0 VTi, 30 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Peugeot grubunun yeni motor hacimlerinde uyguladığı “küçültme” stratejisinin ilk halkalarından olan 3 silindirli 1.2 lt VTi’nin ardından geliştirilen yeni 1.0 lt VTi, daha çok giriş seviyesi olarak nitelenen düşük donanımlı versiyonlarda kullanılacak. 68 HP’lik gücüyle iyi bir performans seviyesi sunan motor, fabrika verilerine göre 100 km’de 4.3 lt yakıt tüketiyor.
İlk kez 208’de kullanılan bu motor, PSA Grubu tarafından geliştirildi. Farklı teknolojilerle motor içindeki sürtünme yüzde 30 seviyelerinde azaltılırken, sessiz çalışmayı sağlayan ve ömrü bir otomobilinkine eşit yeni tip triger kayışı geliştirildi. 208, karma kullanımda kilometrede ortalama 99 g CO2 emisyonu salımıyla hayli çevreci. Turbosu bulunmayan bu motor, maksimum güce 6.000 devir/dakikada ulaşıyor.

Haberin Devamı

Suzuki S-Cross’la ayağa kalkacak

Türkiye’de uzun süredir suskun kalan Suzuki, yeni ve iddialı modeliyle yeniden ayağa kalkmaya hazırlanıyor. İddialı bir modelle sesini duyurmak isteyen Japon marka, bu ay sonunda piyasaya sunacağı yeni crossover modeli SX4 S-Cross ile satışlarını yüzde 50 artırmayı ve büyümeyi hedefliyor.
Distribütörlüklerinin 30. yılını kutladıklarını hatırlatan Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilay, “Suzuki son 2 yıldır karanlık odadaydı. Ancak buradan çıkma zamanı geldi. Suriye krizi, döviz kurları ve faizlerin yükselmesine rağmen “ninjalar gibi” savarak, ayakta kalmak için dövüşeceğiz” diye konuştu. C-crossover segmentinde yer alan SX4 S-Cross ile yılın son çeyreğine iddialı bir başlangıç yapmak istediklerini söyleyen Kubilay, geçen yıl 1.780 adet araç sattıklarını, bu yıl ise SX4 S-Cross’la hedefi 2 bin 600 adede yükselttiklerini anlattı.

Yeniliklerin arkası gelecek
30 Eylül’de satışa sunacakları SX4 S-Cross ile ciddi bir satış sıçraması yapmayı arzuladıklarını anlatan Engin Kubilay, “S-Cross’un SUV pazarında kendi trendini yaratmasını bekliyoruz. Yılın 3 son ayında 1.300 adet SX4 S-Cross satmayı hedefliyoruz. Japonya, başlangıçta ülkemize sadece 350 araçlık kota vermişti. Ancak biz bastırdık, Türkiye pazarının önemini anlattık ve bunu yaklaşık 4 katına yükseltmeyi başardık” dedi.
Suzuki’nin, bu yılın son çeyreğinden başlayarak her yıl 1-2 yeni model lanse edeceğini vurgulayan Kubilay, “Yeni ürün stratejisinin ilk işaretleri, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek yeni SUV konseptimiz IV-4 ile ortaya çıkacak” ifadesini kullandı. Suzuki Türkiye’de yeni bir dönem başladığını da vurgulayan Kubilay, “2013’te toplam 2 bin 600 araç satarak, şirket rekoru kırmayı istiyoruz. 2014 hayalimiz 5 bin araç ve pazardan yüzde 1’lik pay almak. Suzuki markası bunu hakediyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Vergi avantajlı motorlara sahip

Güncel SX4’ten daha uzun ve geniş olan yeni SX4 S-Cross, Avrupa’da ve Türkiye’de popüler hale gelen C crossover sınıfının bir temsilcisi. Dolgun kaputu, iri farları, yuvarlatılmış hatlarıyla dikkat çeken S-Cross, bu sınıfta yer alan rakiplerine karşı farklı kozlara sahip.
1.6 ltre benzinli ve dizel motor seçenekleriyle gelecek olan S-Cross’un her iki motoru da 120 HP gücünde. Benzinli SX4 S-Cross’ta, hem manuel hem de otomatik şanzıman seçenekleri mevcut. Dizel SX4 S-Cross ise, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 3.8 lt yakıt tüketimi sunuyor.
Gerek dizel, gerekse de benzinli motorlarda 4x2 ve 4x4 versiyonlar bulunacak. Aynı zamanda sınıfının en büyük panoramik ‘sunroof’una sahip olacak S-Cross’un çift sürgülü panaromik sunroofu 56 cm’lik açılma özelliğiyle arka koltuktakilere ferah bir ortam sunacak. Fiyatıysa 51 bin 700 TL’den başlayacak.