13.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Smart casual giyimin önde gelen erkek markalarından AVVA’nın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, yurt içi ve yurt dışında 100’er olmak üzere AVVA mağazalarının sayısını 200’e çıkaracaklarını söyledi.
AVVA’nın yurt içinde 33 ilde 80, yurt dışında ise 14 ülkede 34 mağaza ile faaliyet gösterdiğini anlatan Atik, şöyle devam etti: “Hem yurt içinde hem de yurt dışında büyüme iştahımız devam ediyor. Büyürken kaliteden ve kârlılıktan ödün vermek istemiyoruz. Ancak girdi maliyetleri ve günlük kurdan ödenen kiraların her geçen gün artması yurt içindeki kârlılığı aşağıya çekiyor. Biz içeride fırsatları yine değerlendirmekle birlikte yurt dışı ağırlıklı büyümeye odaklandık. Bu strateji çerçevesinde yurt dışında halen 34 olan mağaza sayısını 2020’nin sonuna kadar 100’e çıkaracağız. Yurt içindeki mağazalarımızın sayısı da aynı dönemde 100’e ulaşacak. 2017’de 145 milyon TL olan toplam ciromuzun ise üç katın üzerinde artışla 2020 sonu itibarı ile 500 milyon TL’ye ulaşacağını öngörüyoruz.”
ABD de radarda
Yurt dışında öncelikli olarak Türkçe, Arapça ve Rusça konuşan ülkeler üzerinde durduklarını anlatan Volkan Atik, Özbekistan’da 9, Rusya, Kazakistan ve İran’da 4’er, Fas ve KKTC’de 2’şer Güney Afrika, Kırgızistan, Kosova, Libya, Makedonya, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Ukrayna ve Umman’da birer AVVA mağazasının bulunduğunu bildirdi. Atik, Afganistan, Arnavutluk, Azerbaycan, Belarus, Gürcistan, İsviçre ve Lübnan’da da yıl sonuna kadar birer mağaza açacaklarını anlattı. Atik, “Doğu Avrupa ülkeleri ve ABD de AVVA’nın radarında ve büyüme stratejimizde bu coğrafya da yer alıyor” dedi. - EKONOMİ SERVİSİ