EkonomiYılbaşı alışverişi tam gaz!

Yılbaşı alışverişi tam gaz!

29.12.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Alışveriş merkezleri, mağazalar ve e-ticarette yılbaşı hareketi yaşanıyor. İndirim kampanyaları tüketicilere doping olurken, başta hazır giyim olmak üzere bütün sektörlerde satışlarda yüzde 20 oranında artış görülüyor.

Yılbaşı alışverişi tam gaz

Yılbaşı alışverişine kampanya dopingi geldi. Perakendecilerin döviz kurlarındaki artışın etkisini azaltmak için düzenlediği indirim kampanyaları alışverişi patlattı. Hazır giyim, teknoloji, aksesuar, takı, kozmetik gibi sektörün her alanında satışlarda yüzde 20 oranında artış yaşanıyor.

Haberin Devamı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yılbaşı alışverişinin bütün sektörleri ve ekonomiyi ciddi canlandırıp, her alana bir soluk getirdiğini söyledi. Sektörün çok iyi indirim ve kampanyalar da başlattığını belirten Öncel, “Yılbaşı alışverişi verileri çok iyi gidiyor. Kampanyalar sayesinde patlama yaşanıyor” dedi.

Öncel, indirimlerin yüzde 50-60’ları bulduğunu, bir alana ikinciye yüzde 50 indirim, üç al iki öde şeklinde kampanyaların da ilgi gördüğünü aktardı. Sinan Öncel, şu dönemde firmaların yeni yıla stoklarla girmek istemedikleri için eski stoklara büyük bir indirim yaptığına dikkat çekti. E-ticaretin de çok hareketli olduğunu dile getiren Öncel, tüketicilerin şu dönemde her alanda çok iyi fırsatlar yakalayabileceğini kaydetti.

Haberin Devamı

Hazır giyimin hediyelik pazarından önemli bir pay kaptığına da değinen Öncel, “İki bayram, yılbaşı ve anneler günü en önemli hediye satışlarının yaşandığı dönemler oluyor. Yılbaşlarında toplu satışlar da yapılıyor. Kimsesizler ve başka çeşitli kurumlar için bağış satışları da artıyor. İhtiyaç sahipleri için toplu alışverişler de yapılıyor. Herkes bütçesine göre de sevdiklerine hediyesini alıyor” diye konuştu.

Yüzde 20 artırdı

Lc Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de, yılbaşının etkisini kısmen hissettiklerini ancak son dakika talebinin perşembeden sonra daha yoğunlaşacağını belirtti. Küçük, “Yılbaşı nedeniyle satışlarımız yüzde 15-20 oranında arttı. Özel kampanyamız yok ama belli ürünlerde indirim uyguluyoruz. Normal kampanyalarımız devam ediyor. Yılbaşı için daha çok aksesuar, gömlek, kravat, parfüm gibi taşıması kolay hafif şeyler tercih ediliyor” bilgisini verdi.

Satışlarının kasım ayında da iyi gittiğini dile getiren Küçük, yerli üretim yaptıkları, altı ay önceki sipariş ürünleri kullandıkları için de zam yapmadıklarını aktardı.

Her kategoride hareketlilik var

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ise, yeni yılda pek çok insanın sevdiklerine yeni teknolojiler hediye etmek istediğini belirterek, “Hemen her kategoride hareketlilik var. Bununla beraber akıllı telefon, küçük ev aletleri, tablet, notebook ve aksesuarlar yılbaşı alışverişinin gözdeleri. Akıllı telefonlarda özellikle 5, 5.5” ekran boyunda ve hafıza kapasiteleri yüksek ürünler tercih ediliyor. Tüketicilerin büyük ekrana olan eğilimi televizyonda da sürüyor. UHD, 50 inç ve üzeri TV’lerin satıştaki payında yükseliş var. Küçük ev aletlerinde çay ve kahve makineleri, aksesuarlarda ise taşınabilir şarj cihazları ve yüksek performanslı kulaklıklar en çok satılan ürünler arasında yer alıyor” dedi.

Haberin Devamı

İndirim kampanyaları

Aralarında Media Markt, Chakra, Levi’s, Sephora, Dagi, Siemens, Ramsey, Mudo, Crate and Barrel gibi markaların bulunduğu perakendeciler 31 Aralık’a kadar geçerli olan kampanyalar düzenliyor. Yüzde 50 indirimden, ikinciye yüzde 50 indirimle her yaşa ve her keseye uygun kampanyalar düzenleniyor. Alışverişçilere de yoğunluk yaşamamak için son dakikaya kalmamaları öneriliyor. Alışveriş patlamasından e-ticaret de nasibini alıyor.