23.03.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ - OTOKOLİK
Kia soul tazelenip yeniden geldi...
‘Otomatik’man iddialı oldu
Peugeot’nun “Avrupa’da 2014 Yılının Otomobili” de seçilen modeli 308, bu kez güçlü bir “doping”le karşımızda. Daha önce üç silindirli 1.2 lt benzinli motor ve otomatik vitesli versiyonla seçeneklerini artıran 308, bu kez Türkiye pazarının “sevdiği” kombinasyonu tutturdu. 73 bin 990 TL fiyatla satışa sunulan 1.6 lt dizel ve otomatik vitesli versiyon, Peugeot 308’in, doğal olarak da markanın bu yılki en büyük kozlu olacak.
308’de sunulmaya başlanan 1.6 lt 120 HP’lik dizel motor, daha önce yeni 1.2 lt PureTech benzinli motorda kullanılan “EAT6” tam otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Hızlı ve sarsıntısız vites geçişleriyle 1.2 lt motorda da hayli başarılı olan EAT6 otomatik şanzıman, bir yandan keyifli sürüş imkanı sunarken, diğer yandan da elbette ekonomik tüketim değerleri sunuyor. Fabrika verilerine göre 100 km’deki tüketimi ortalama 3.3 litreye kadar düşebilen 308 1.6 lt BlueHDi EAT6, 0’dan 100 km/s hıza 9.5 sn’de ulaşabiliyor.
Karakteri değişiyor
Bu araçta ilk kez sunulan ve isteğe bağlı olarak 1.300 lira farkla satın alınabilen “Sport” tuşu, bir dokunuşla göstergelerin ışıklandırma rengini kırmızıya dönüştürürken, motor sesi, müzik sistemi aracılığıyla iç mekana aktarılıyor. Etkileyici sportif ses kullanım keyfini yükseltirken, mod devredeyken ekranda güç/tork gibi anlık bilgileri gözlemek de mümkün oluyor. Bir tür GTI havası...
Aracın fiyatları 73 bin 990 TL’den başlayıp, 81 bin 990 TL’ye kadar ulaşıyor. Peugeot, bu modelin de etkisiyle satış hedeflerini 2015 için 34 bin adet civarına çekerken, 308’de 4 bin adetlik satışa ulaşmayı öngörüyor.
MAKYAJLI VE ÖFKELİ
Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve makyajlanan Hyundai’nin kompakt sınıftaki temsilcisi i30, yenilenen görünümü, donanımları, motorları ve yeni sportif turbo seçenegiyle Türkiye’de satılmaya başlandı.
Markanın yeni tasarım felsefesiyle güncellenen i30, önden daha sportif görünüyor. Geniş radyatör ızgarası ve yeniden tasarlanan tampon, yeni LED farlar ve sis lambaları, farklı jant seçenekleri de i30’un “dış yenilikleri” arasında. i30’un iç mekanında da bolca değişim mevcut.
186 HP’lik sporcu
i30’a bu makyaj sonrası eklenen “Sport” versiyon ise, olayı bir üst düzeye çıkarmış. Sport’ta çift egzoz çıkışı ve LED stop lambalarının yanı sıra 18 inç alaşım jantlar, spor gövde kiti, metal pedal seti, spor süspansiyon, siyah ve kırmızı kumaş/deri spor koltuklar gibi daha nicesi var. 186 HP’lik 1.6 lt turbo motor sayesinde i30 Sport, 0-100 km/s arasını 8 saniyede tamamlıyor.
Yenilenen i30, bunun yanında 1.4 lt MPi, 1.6 lt GDI benzinlinin yanı sıra gücü 136 HP’ye çıkarılan 1.6 lt CRDi dizel motor seçeneklerine de sahip. Yeni 7 ileri DCT, geleneksel 6 ileri otomatik şanzımanın yerini alıyor. Yeni DCT şanzımanla sunulan dizel motor, bir önceki dizel-otomatik versiyona göre yüzde 20’ye yakıt ekonomisi sunuyor.
Yenilenen Hyundai i30, 52 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Fiorino’ye 2015’te yeni versiyon
Tofaş’ın Bursa’da ürettiği hafif ticari araç sınıfındaki Fiorino, 2015 model yılıyla birlikte donanım açısından yeniliklere kavuştu. Bir yandan dizel-otomatik vites seçeneği sunarken, yeni “Premio” donanım paketiyle de dikkat çekecek Fiorino, 39 bin 470 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
2015 model yılı yenilikleriyle daha teknolojik yapıya kavuşan Fiorino’ya, 1.3 lt 95 HP’lik dizel motorla eşleştirilen bir de otomatik vitesli versiyon eklendi. Sınıfının tek dizel-otomatik seçenekli modeli olan Fiorino, böylelikle daha fazla kullanım kolaylığı ve ekonomik yakıt tüketimi sağlıyor.
“Pop”, “Safeline”, “Emotion” gibi farklı donanım seçenekleri bulunan Fiorino’ya, 2015 model yılıyla birlikte “Premio” da eklendi. 5 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, bluetooth, entegre navigasyon gibi teknolojik donanımları bulunan Fiorino Premio’da, bunların yanında yeni koltuk döşemeleri, ön ve arka tampon korumaları, yeni 16 inç alaşım jantlar, ESP, Yokuş Kalkış Desteği ve ASR gibi unsurlar standart sunuluyor.
Discovery Sport daha yakışıklı
Arazi araçlarının efsane markalarından Land Rover’ın, yeni premium kompakt SUV modeli Discovery Sport Türkiye yollarına çıkmaya başlardı. İlk etapta 2.0 lt benzinli motor seçeneğiyle getirilen Discovery Sport’un satış fiyatı da 88 bin 300 euro’dan başlıyor.
Tamamen farklı tasarım ve özelliklere sahip Discovery Sport, yeni nesil Discovery model ailesinin ilk üyesi. Range Rover’larda uygulanmaya başlanan yeni tasarım unsurlarıyla şekillendirilen Discovery Sport, 5+2 oturma düzenine sahip. Farklı ve lüks bir iç mekanla donatılan Discovery Sport, güçlü teknik yapısıyla da dinamik bir model. Yeni Discovery Sport’ta ayrıca sınıfında bir ilk olan “yaya hava yastığı”, otomatik acil durum frenlemesi gibi unsurlar da bulunuyor.
İlk etapta 2.0 lt (240 HP) benzinli motor ve 9 ileri otomatik vites kombinasyonu, 3 ayrı donanım paketi seçeneğiyle satışa sunulan Land Rover Discovery Sport, aynı zamanda geniş isteğe bağlı donanım seçenekleriyle de kişiselleştirilebiliyor.
2.0 litre dizel motor seçeneği ise, Türkiye’de satışa yaz sonundan itibaren sunulacak.
Subaru’nun iki kozu aynı anda piyasada
Subaru, yeni Outback ve yeni dizel motorlu Forester’ı, aynı anda Türkiye’ye getirdi. Outback 158 bin 544 TL’den, Forester da 136 bin 322 TL’den başlayan fiyatlarla yerini aldı.
Sürekli dört tekerlekten çekişli, 2.0 lt 147 HP’lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımana sahip Outback’in en önemli özelliğiyse, standart sunulan “EyeSight” teknolojisi. Subaru’nun geliştirdiği EyeSight “Önleyici Güvenlik Sistemi”, çift kamerayla çalışıyor. Sistem araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi hareketli nesneleri üç boyutlu algılıyor, 110 metre ilerisini görüyor, 45 derecelik açıyla etrafı “kolaçan” ediyor. “Çarpışma öncesi uyarı ve fren kontrolü”, “adaptif hız sabitleme”, “şeritten ayrılma uyarısı” gibi özelliklerle de donatılmış sistem, şayet sistem, 3 kez art arda devreye girerse, üçüncüde otomobili hareket ettirmiyor!
Artık daha rekabetçİ
Subaru’nun popüler modellerinden biri olan Forester ise, daha rekabetçi olacağı motor ve şanzıman seçeneğine kavuştu.
Outback’te de kullanılan 2.0 lt 147 HP’lik dizel motor ve Lineartronik CVT otomatik şanzımanla donatılan Forester, standart simetrik sürekli dört çeker (AWD) sistemine de sahip.
Forester’ın standart donanımları arasında 7 inçlik dokunmatik ekrana sahip yeni “Starlink” bilgi-eğlence sistemi de bulunuyor. Bu sayede sürücü, akıllı telefon uygulamalarını otomobilin içerisinde de kullanabiliyor. Aracın “Premium” ve “Sport” donanım seçenekleri var.
Türkiye ve Hindistan’a dizel civic!
Hazırlıkları devam eden ve Türkiye’de de muhtemelen 2016 yılında üretilmeye başlanacak olan 10. nesil Honda Civic Sedan, Türkiye’nin de baskısıyla 1.6 lt 120 HP’lik dizel motor seçeneğiyle de satılacak. Ancak bu motor seçeneğinin, Civic Sedan için son anda kararlaştırıldığı ve bu yüzden de testlerine yeni başlandığı bildiriliyor. Honda, dizel motorlu yeni nesil Civic Sedan’ın özellikle Hindistan pazarında da etkin olabileceğini düşünürken, testlerin bir bölümünü de bu ülkede gerçekleştirmeye başladı.
Gebze’de üretilen güncel 9. neslinde de sadece benzinli motor seçeneği sunan Civic Sedan’ın, bir sonraki neslinde 1.5 lt turbo ve benzinli motorun yanı sıra artık 1.6 lt dizel motor da bulunacak. Türkiye’de şu an Civic HB ve CR-V modellerinde kullanılan 120 HP’lik dizel motorun, yeni nesil Civic Sedan’da yer alması için Honda Türkiye’nin de ciddi girişimlerde bulunduğu bilinirken, aracın platformunun bu nedenle yeniden geliştirildiği, dizelin testlerine ise ancak başlanabildiği kaydediliyor.
Honda’nın aradığı kan
Ancak Türkiye pazarının ısrarla talep ettiği bu seçenek, Honda’nın Hindistan pazarında da “aradığı kan” olacağa benziyor. Nitekim sadece 1.8 benzinli motorla sattığı Civic Sedan’ı, düşük adetler nedeniyle 2012 yılında Hindistan pazarından çeken Honda, bu kez güçlü silahlarla donatılmış aracı yeniden götürmeyi planlıyor. Dizel motorlu araçların büyük önem kazandığı bu pazarda, dizel ve otomatik vites seçeneğiyle yer almak isteyen Honda, böylece ülkenin “premium” markaları arasına katılacak.
Yeni Civic Sedan’ın 2016’da ve 100 milyon TL’lik bir yatırımla Türkiye’de üretilmeye başlanması, Ortadoğu ve Afrika pazarlarına da ihraç edilmesi planlanıyor.
CX-3 mayıs için gün sayıyor...
Geçen yıl kasım ayında Los Angeles Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda da Avrupalılar ile tanışan Mazda’nın ilk küçük SUV modeli CX-3, gün sayıyor. Model, Türkiye’de ise ilk kez mayıs ayındaki İstanbul Autoshow‘da fuarında otomobil tutkunlarıyla biraraya gelecek.
Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, CX-3’ün gerek tasarım gerekse de sunacağı özelliklerle iddialı bir model olduğunu belirterek, “Gerek önden çekişli gerekse de dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonları olacak. Benzinlinin yanı sıra dizel ve otomatik vitesli motor seçenekleri de sunacak” dedi. Özellikle 1.5 litre dizel-otomatik vitesli ve dört tekerlekten çekişli versiyonların, Mazda’ya yeni müşteriler kazandıracağını belirten Yurdakul, “Mazda CX-3 Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow’da görücüye çıkacak. Bu süreçte ön siparişleri almaya başladık. Yeni modellerin büyük oranda ilgi görmesiyle 2015 yılı, Mazda’nın Türkiye’de de en güçlü dönemlerinden biri olacak” ifadesini kullandı.
Mazda CX-3’te 1.5 litre hacimli, 6 ileri otomatik şanzımana seçeneğine de sahip dizel motor, 105 HP gücünde.