17.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Ardı ardına yapılan yatırımlarla birlikte üretim kapasitesini 1.8 milyon adede çıkaran Türkiye otomotiv sanayi, bunun meyvelerini şimdiden toplamaya başladı. Üretim, bu yılın Ocak-Eylül döneminde ilk kez 1 milyon adedin üzerine çıkarken, yılın yine rekorla tamamlanması kesinleşti.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen, bu yıl devreye giren ve devam eden yatırımlarla birlikte üretim kapasitesinin 2 milyon sınırına yaklaştığını ifade ederek “En önemlisi, Avrupa’nın önde gelen ticari araç üretim üssüyken, binek otomobilde de önde gelen bir üretim merkezine dönüştük. Ar-Ge ve mühendislikteki yatırımlarla Türk otomotiv sanayi, bugün düz beyaz kağıttan yeni model üretebilme yeteneği kazandı. Bu gücümüzü, binek otomobilde de çok iyi kullanabildiğimizin kanıtı, bu yılki Paris Otomobil Fuarı oldu” dedi. Otomotiv sanayiinin deneyim ve birikimini kullanarak uluslararası üretim merkezi olmayı başardığını, uluslararası anlamda rekabetçi konumunun tartışılamaz hale geldiğini kaydeden Önen, sanayinin bu gelişimini garanti altına almak gerektiğini belirtti.
Yeni rekor var
Bu yılın Ocak-Eylül döneminde, iç pazardaki daralmaya rağmen üretimin yüzde 6, ihracatın da yüzde 13 arttığını hatırlatan Kudret Önen, bunun, binek otomobil yatırımları sayesinde gerçekleştiğini kaydetti. Otomotivin ihracattaki payının yüzde 16.5 ile rekor düzeye ulaştığını da vurgulayan Önen, “Şayet önemli bir gelişme olmazsa, 2017’de de üretim ve ihracatta kesin bir artış bekliyoruz” ifadesini kullandı.
Ocak-Eylül döneminde toplam otomotiv üretimi, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artışla 1 milyon 33 bin adede ulaştı. 2016 yılı Ocak-Eylül döneminde otomotiv ihracatıysa yine bir önceki yıla oranla yüzde 13 arttı ve 797 bin adet oldu. Sektör, aynı dönemde 17.3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bu rakamın, yıl sonunda 23 milyar doları bulması bekleniyor. Üretim beklentisi ise 1 milyon 450 adet civarında.
Avrupa’nın 1 numarası olduk
Türkiye otomotiv endüstrisi, özellikle son dönemdeki binek otomobil yatırımlarıyla birlikte Avrupa pazarında iddialı konumunu güçlendirdi.
2016 yılının ilk yarı sonuçlarına göre hafif ticari araç üretiminde dünyada 8. ve Avrupa’da da 2’nci sırada bulunan Türkiye, Avrupa’nın araç temini konusunda ilk tercihi oldu.
Türkiye, bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre AB’ye başlıca ihracat yapan ülkeler arasında birinci sırada yer alırken, Avrupa’nın binek otomobil ithalatının yüzde 22’sini, hafif ticari araç ithalatının ise yüzde 65’ini karşıladı. AB’nin binek otomobil ithal ettiği ilk 3 ülke arasında Türkiye’yi Japonya ve Kore izliyor. Hafif ticaride ise Türkiye’nin ardından Çin ve Tayland geliyor.
Mokka yenilenip geldi
Opel’in B-SUV sınıfındaki popüler modeli Mokka’nın yenilenen versiyonu, “Mokka X” adıyla ve 73 bin 600 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı.
Opel ürünlerinde ilk kez kullanılan “X” ibaresine kavuşarak, daha sportif ve havalı hale gelen Mokka, satışa çıktığından bu yana Türkiye’de 11 bin adede ulaşan versiyonunun başarısını geçmeyi hedefliyor. Nitekim Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 2017 yılında yeni “Mokka X”ten 9 bin adet satmayı hedeflediklerini söyledi.
Bir önceki modelin önemli özelliklerini korurken, bunların üzerine eklenen yeni geliştirmeleri barındıran yeni Mokka X’de, farklı radyatör ızgarası ve tamponlar, LED gündüz farları, arka ve yanlara eklenen farklı tasarım unsurları dikkat çekiyor. Bununla birlikte araçtaki “Opel Eye” ön kamera, Trafik İşaret Takibi, Şerit Takip Uyarısı, Takip Mesafesi Göstergesi ve LED yansımalı uyarı göstergesi-RLAD ile Ön Çarpışma Uyarısı gibi sistemleri destekleyerek güvenli sürüşe katkıda bulunuyor.
Yeni Mokka X’in fiyatı, benzinli motorlarda 73 bin 600 TL’den, dizel motorluda da 88 bin 100 TL’den başlıyor. Araç, isteğe bağlı olarak 4x4 sistemiyle de alınabiliyor.
Seat’ın Ateca’sı 2016 sonunu bekliyor
Seat’ın SUV sınıfındaki ilk temsilcisi olan Ateca, 2016 yılının sonunda Türkiye pazarında satılmaya başlanacak. Fiyatının,
‘Kapasite artışını öne çekebiliriz’
Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki, tek vardiyada günde 106 Civic Sedan ürettiklerini, talebe göre ikinci vardiyaya geçiş kararını öne alabileceklerini söyledi.
Normalde 2017’de ikinci vardiyaya geçeceklerini, böylece toplam çalışan sayısının 1.360’ı aşacağını söyleyen Yamasaki,