EkonomiTürkler Facebook’a aktı Tweet’lerine pek bakmadı

Türkler Facebook’a aktı Tweet’lerine pek bakmadı

27.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk halkının internet alışkanlıklarını ortaya koyan araştırmaya göre, Türkler internete en çok sörf, Facebook, e-mail ve chat için giriyor. Twitter ise daha alt sıralarda yer alıyor

Türkler Facebook’a aktı Tweet’lerine pek bakmadı

Türkiye’deki internet kullanıcıların yüzde 60.9’u erkek, 39.1’i ise kadın. Kullanıcıları yüzde 50.9’u ise 18-34 yaş aralığında yer alıyor. İnternet kullanan hanelerin yüzde 87’si interneti sörf yapmak amacıyla kullanırken, Facebook’a girmek ikinci sırada, e-mail ise üçüncü sırada yer alıyor. Twitter kullanımı ise daha alt sıralarda kaldı. Türkiye’de Facebook kulanıcılarının sayısı 30 milyonu aşarken, Twitter kullanıcısı ise 7 milyona yaklaşıyor.

Haberin Devamı

Türk Telekom, Ipsos KMG tarafından 2012 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilen, Türkiye’de bilgisayar ve internet kullanım detayları ile alışkanlıklarımızı ortaya koyan araştırmanın sonuçlarını yayımladı. Araştırmaya göre Türkiye’de 19.1 milyon hanenin yüzde 52’sinde bilgisayar, yüzde 41’inde ise internet bağlantısı mevcut.
Araştırmaya göre, bilgisayarı olan hane sayısı çoğalırken, internet kullanımı da buna bağlı olarak artış kaydediyor. En çarpıcı sonuç ise internet kafelerden internete bağlanmanın gözle görülür şekilde düştüğü. Türkiye’deki internet kullanıcıları internete daha çok evden bağlanırken hanelerde en çok tercih edilen internet bağlantısı ADSL olarak gözlendi. Türkiye’deki hanelerin yüzde 31.2’si ADSL bağlantısını kullanırken 3G modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı yüzde 9.9 oldu.

Haberin Devamı

İki evden birinde var
İnternet bağlantısına sahip olan hanelerin yüzde 96’sı mevcut internet bağlantısını değiştirmeyi düşünmüyor. ADSL bağlantısı olan hanelerin yüzde 74.6’sı yeni bağlantı için yine ADSL’i düşünürken, ikinci sırada fiber geliyor.
Türkiye’deki internet kullanıcıların yüzde 60.9’u erkek, 39.1’i ise kadın. İnternet kullanıcılarının yüzde 50.9’u ise 18-34 yaş aralığında yer alıyor.

Türkiye’deki 19.1 milyon hanenin yüzde 51.7’sinde yani yaklaşık 9.9 milyon hanede bilgisayar bulunuyor. Tüm hanelerin yüzde 34.6’sında masaüstü, 20.6’sında dizüstü bilgisayar bulunuyor. Hem masa üstü hem de dizüstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4.2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook (yüzde 0.7) ve tablet (yüzde 0.2) bulunurluğu ise hayli düşük.
İnternet sahibi haneler interneti en çok sörf yapmak (yüzde 87) ve Facebook’a girmek (yüzde 82) için kullanıyor. Bunu yüzde 76 ile e-posta kontrolü, yüzde 71 ile yazılı mesaj/chat yapma izliyor.

FACEBOOK ÖNE ÇIKTI TWITTER GERİDE KALDI

İnternette gezme/inceleme 87
Facebook 82
E-mail 76
Yazılı mesaj/chat yapma 71
Müzik/radyo dinleme 67
Film/video izleme 66
Haber/gazete okuma 61
Görüntülü-sesli görüşme 59
Sesli görüşme 56
Oyun oynama 55
Müzik indirme 54
CD-DVD oyunları 45
Film/video indirme 44
TV izleme 41
Diğer sosyal medya 37
E-devlet işlemleri 32
Twitter 31
Yazılım indirme 29
İnternetten alışveriş 24
İnternet bankacılığı 23