07.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk / Perakende
Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi derneğin 2006 yılında kurulduğunu hatırlatarak, üye sayısının 130’a ulaştığını söyledi.
Misyonlarının, ‘İstanbul odaklı Türkiye’yi dünyanın moda tasarım havzası yapmak’ olduğunu belirten Elaidi, “Dernek olarak kenti bizzat tasarım nesnesi olarak ele alıp, İstanbul’un kültürel katmanlarını tasarımla buluşturmayı amaçlıyoruz” dedi.
Türk moda sektörünün gelişimine katkıda bulunmayı amaçladıklarını anlatan Elaidi, “Tasarım portalı ve tasarımcı kataloğu hazırlayarak Türk moda sektörünün bilgi bankasını oluşturmak istiyoruz” diye konuştu.
Moda tasarımcılarının teşvik edilmesine yönelik lobi faaliyetleri yapacaklarını ifade eden Elaidi, “Üniversite ve enstitülerin moda tasarım bölümleriyle ortak çalışmalar yapacağız. Workshop’lar ve staj programları düzenleyeceğiz. Böylece genç tasarımcıların kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak istiyoruz” dedi.
‘Seminer düzenliyoruz’
İstanbul Moda Akademisi ile birlikte kendini bu alanda geliştirmek isteyenler için ‘Talk Mode’ seminerleri düzenlediklerini belirten Mehtap Elaidi, bu seminerlerde tasarım süreçleri ve markalaşmanın çeşitli başlıklarla ele alındığını kaydetti.
Talk Mode seminerlerinde eğitim veren isimler arasında Niyazi Erdoğan, Seda Saydam, Gül Ağış, Özlem Kaya, Gamze Saraçoğlu, Simay Bülbül ve Tuvana Büyükçınar’ın bulunduğunu söyledi.
Sanayici ve tasarımcıyı buluşturacak
Dernek olarak marka olmak isteyen sanayici ile tasarımcıyı buluşturacaklarını belirten Mehtap Elaidi, şöyle devam etti: “Ayrıca Tasarımcı koleksiyonlarıyla tüketiciyi buluşturduğumuz Galatamoda Projesi’ni geliştirdik. İlki Mayıs 2007’de düzenlenen bu festivallerde yaklaşık 25 bin adet tasarım ürün satıldı. 15 kez gerçekleştirilen Galatamoda yaklaşık 150 bin kişi tarafından ziyaret edildi.”
‘2013, bizim için hızlı büyüme yılı olacak’
Türkiye’deki ilk mağazasını İstanbul Kanyon’da açan Aeropostale, nisan ayından bu yana mağaza sayısını beşe çıkardı. Fiba Perkande Grup Başkanı Oya Sener, “2013 bizim için hızlı büyüme yılı olacak. Yeni ve mevcut projeleri, önemli, hareketli caddeleri değerlendiriyoruz. 4-5 yeni mağaza mutlaka açacağız. İstanbul ve Ankara’nın yanı sıra diğer şehirleri de değerlendiriyoruz” dedi.
‘Çok genç bir marka’
Aeropostale markasının gençlerin yaş ve yaşam stillerine uygun, onların beklentilerine cevap veren renkli, neşeli ve son yılların en popüler Amerikan markalarından birisi olduğunu belirten Sener, şu bilgileri verdi:
“Aslında Aeropostale’in kendisi de çok genç bir marka. İlk mağaza New York’ta 1987’de açılmış. Yani AÈropostale daha 20’li yaşlarında ve şu anda, sadece Amerika’da 1000’in üzerinde mağazası bulunuyor. Markayı yaratanlar, markanın sahipleri ve kullanıcıları, hepsi halen resmin bir parçası.
New York Times Square’deki Aeropostale mağazası, meydanın en kalabalık noktasında, oldukça dikkat çeken, hem Amerikalı gençler hem de dünyanın her noktasından New York’u ziyarete gelen turistlerin çok ilgi gösterdiği bir konsept.”
Sarı ve yeşil tonlar seviliyor
Oya Sener, trendlerle ilgili olarak da, pastel renklerin yerini göz alan canlı renklere bıraktığını söyledi. Sener, “Artık sadece yazın değil her sezon ‘renk’ tercih edilir oldu. Renk insana enerji ve keyif veriyor. Özellikle sarı, kiremit ve yeşil tonları çok tercih ediliyor” diye konuştu.
Gençlere tablete uyumlu eldiven
Kış aksesuarlarının da yenilikçi tasarımlarıyla yeni bir trend oluşturacağını belirten Oya Sener, “Havaların soğuduğu şu günlerde, Aeropostale kış ürün tasarımlarında çok büyük kolaylık getiriyor” dedi.
Sener, bu kolaylıkları şöyle anlattı: “İçine her tür akıllı telefonla uyumlu kulaklıklar gizlenmiş bereler, müzik dinlerken kulaklarımızı soğuktan koruyacak rengarenk kulaklıklarımız dikkat çekiyor. Akıllı telefonlar ve tabletler ile uyumlu eldivenler en tercih edilen ve gençler arasında büyük ilgi gören ürünlerimiz.
e-perakende
vipdukkan.com’a ePlanet Capital’den ikinci yatırım
Özel alışveriş sisteminin önde gelen temsilcilerinden vipdukkan.com, uluslararası yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. Vipdükkan, yapılan görüşmeler sonucunda ePlanet Capital eski adıyla Planet Ventures fon şirketi ile yeni yatırım anlaşmasına imza attı. Bu yatırım ile birlikte ePlanet Capital yüzde 28.2’lik hissesini yüzde 47.82’ye çıkarmış oldu.
Ortaklık anlaşmasının hem Vipdükkan hem de sektör adına önemli bir gelişme olduğunu vurgulayan, vipdukkan.com Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Şenol, sektörde bir ilke imza attıklarını söyledi.
Her gün her üründe ‘kargo bedava’ uygulamasıyla üyelerine büyük bir avantaj sunduklarını belirten Şenol, bu yeniliklerin 2013 yılında da devam edeceğini belirtti.
Lojistik merkezi kurdu
Oğuz Şenol, 2012’nin Vipdükkan için başarılarla ve ilklerle dolu bir yıl olduğunu belirterek, “Private Shopping sektöründe yakaladığımız başarıyı daha da yukarıya taşıyacağız” dedi.
Oğuz Şenol önümüzdeki dönemle ilgili hedefleri hakkında ise şu bilgileri aktardı: “vipdukkan.com olarak kendi lojistik merkezimizi kurduk ve bu sayede müşterilerimize daha hızlı gönderi yapılmasını sağladık. 2013, vipdükkan’ın yeniliklere imza atacağı bir yıl olacak.”
KOZMETİK
Prenseslerin güzellik sırrı
Antik Yunan’ın güzellik sırlarını günümüz kadınlarıyla buluşturan Fresh Line, yılbaşında vücut bakım serilerini sunuyor. Phaedra, Cassandra, Kyveli... Marka yetkilileri, adını Yunan prenseslerinden alan bu seri için, “Ürünlerin her biri bir Yunan prensesin güzellik sırrını taşıyor” diyor.
Ardıç yağının etkisi
ABL Kozmetik tarafından Amerika’dan ithal edilen, saçlar için özel formüllü bakım losyonu ‘Sulu Hair’ Türkiye’de. Marka yetkilileri formülünde ardıç yağı ve mineral yağlar bulunduran ürünün saçları hızlı uzatırken aynı zamanda saç tellerini kalınlaştırdığını söylüyor.
Ferahlık hissi...
Roc, canlandırıcı toniğini piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Roc Canlandırıcı Tonik, gözenekleri derinlemesine temizler, cilde canlılık verir. Temizlenen cilt nefes alır ve ferahlık hissi kazanır. Ürün tüm cilt tiplerine uygun” diyor.
70’li yılların modası
İtalyan güzellik markası Deborah Milano, bu yıl sonbahar/kış sezonuna damgasını vuran 70’li yılların bohem tarzını yeni makyaj koleksiyonuna taşıyor. Marka yetkilileri, “Deborah Milano kadınları bu kış çok daha romantik, çok daha feminen bir o kadar da bakımlı olacak” diyor.
Yeni gençlik iksiri
Nuxe, 3 farklı çiçek özünün mitokondri DNA’sının onarımı üzerindeki gücünü yeni ürününe taşıdı. Marka yetkilileri, “Passiflora, Sığırdili ve Gelincik çiçeklerinin özleriyle üretilen ‘Nuxellence’ ilk uygulamadan itibaren cildin daha pürüzsüz ve daha ışıltılı görünmesini sağlıyor” diyor.
Müzik, resim ve video yüklenebilen parfüm üretti
Dünya’da ilk kez özel ekranlı şişe tasarımı geliştiren Erkul Kozmetik, 140 ülkede bu tasarımın patentini aldı.
Erkul Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi Murat Erkul, kozmetik üreticisi Erkul Kozmetik’in 2003 yılında parfüm üretmek üzere Erte Kozmetik’i kurduğunu hatırlatarak, “Bir süre önce, hiç yapılmamış ve hiç denenmemiş bir ürün yaratma fikriyle yola çıktık. Ve ortaya özel ekranlı parfüm şişesi çıktı. DeVobis markasıyla bu parfümü üretmeye başladık” dedi.
Erte Kozmetik’in kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Tepret ise, konuyla ilgili şunları söyledi:
“Bir kozmetik mağazası vitrini hayal ederken aklıma gelen bir fikir ile teknolojiyi ve kozmetik dünyası ile birleştirmeye karar verdik. Özel LCD ekranlı şişe yapmak üzere kolları sıvadık. Ben ve Murat Erkul’un basit çizimleri ile ortaya çıkan ekranlı şişeyi, çalıştığımız teknoloji firması ve ambalaj fabrikası ile paylaştık. Şişe tasarımcıları ve teknoloji uzmanları ile yoğun toplantıların ardından son halini verdiğimiz güzel bir tasarım ortaya çıktı.”
Tepret, “Müzik, resim ve video formatları ile yönetilen ekranlı yeni kozmetik şişe tasarımı Dünya’da ilk kez üretildi. Patentini Erte Kozmetik adına aldık. Yazılım ise Türk bilgisayar mühendisleri tarafından ortaya çıkarıldı” dedi.
Üç ayrı koku
Tasarımdaki sonucun, onu taşıyacak çok özel bir ürün zorunluluğunu da beraberinde getirdiğini belirten Tepret, şişe tasarımını Dünya’nın 10 büyük parfümöründen biri olan Mark Buxton ile paylaştıklarını ve üç ayrı koku üretildiğini kaydetti.
Seninle ilgili...
Erte Kozmetik, 55 ülkeye ihracat yapan bir parfüm şirketi olduğunu söyleyen Murat Erkul, “Erte olarak Roxanne markasıyla, 12 bin metrekarelik tesiste üretim yapıyoruz” dedi.
DeVobis ile dünyadaki ünlü parfümlerin yanında bir Türk parfüm markasının da yer almasını hedeflediklerini belirten Erkul, şu bilgileri verdi: “DeVobis latincede ‘seninle ilgili’ anlamına geliyor. Bu şişedeki ekrana, fotoğraf, film, klip ve sizi anlatan her türlü görüntü yüklenebilecek. Sizi kokunuz kadar koyuyu taşıyan şişeniz de tanımlayacak. Biz bu nedenle, ‘o’na ait bir parfüm olması sebebiyle DeVobis ismini aldık ve markayı tescil ettirdik” diye konuştu.
Işık geçiren porselenler
Korkmaz’ın Bone Selection porselen yemek takımları, özel formüllü porselen hamuru sayesinde ışık geçiren saydamlıkta, ince ve hafif olarak üretilmiş. Tüm parçalar içeriğinin kalitesini yansıtan parlaklıkta ve doğal fildişi renginde. Türk mutfağı ve sofra sunum tarzına uygun form ve parçalardan oluşturulan Korkmaz Bone Selection porselen yemek takımları, desen seçenekleriyle tüketicilere sunuluyor.
Kırmızının enerjisi
Porland, yılbaşına özel olarak hazırladığı koleksiyonları ile kırmızının enerjisini sofralara taşıyor. Yılbaşı döneminin simgesi olan ‘kokina’ çiçeklerinden esinlenerek hazırlanan ve kırmızı puantiyelerle kombine edilen koleksiyon raflardaki yerini aldı. Nordica Koleksiyonu ise Kuzey Avrupa’nın geleneksel desenlerinden yola çıkarak hazırlandı. Koleksiyon, Porland’ın diğer renkli ürünleriyle de rahatlıkla kombine edilebiliyor.
Özel markalı ürünler masaya yatırılıyor
Tüyap Beylikdüzü Fuar Merkezi’nde düzenlenen ve 8 Aralık’a kadar sürecek olan 3. Özel Markalı Ürünler Fuarı’nın ilk gününde Private Label Üreticileri Derneği (PLAT) ve Retail Türkiye, birlikte konferans düzenliyor. Konferansın konusu ise özel markalı ürünler sektörünün geleceği ve yeni fırsatlar. Konferansın açılış konuşmalarını Tüyap İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın ile PLAT Başkanı Erkan Özdemir birlikte yapacak.
300’ün üzerinde satış noktası var
1971 yılında Japonya’nın Osaka şehrinde kurulan ünlü çocuk markası Miki House Türkiye’de. Cavide Saydam tarafından İstanbul Nişantaşı’nda açılan Miki House, ‘Neşe, sevgi ve hayal’ sloganıyla faaliyet gösteriyor. Japonya’nın önde gelen alışveriş merkezlerinde 300’ün üzerinde satış noktası bulunan markanın Japonya dışında, Fransa, İtalya, Ukrayna, Amerika Birleşik Devletleri, Hong Kong, Çin, Tayvan, Kore Cumhuriyeti ve Türkiye olmak üzere tüm dünyada birçok mağazası bulunuyor.