Ekonomi‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

07.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Özellikle ÖTV teşviği sonrası Türkiye’de “Hibrit araç almayı düşünebilirim” diyenlerin oranı, yüzde 2’den 15’e çıktı. Toyota Türkiye Pazarlama Yönetim Kurulu Başkanı Bozkurt, bunun yüzde 50’lere ulaşacağını söylüyor

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

Hibrit olarak adlandırılan, benzinli ve elektrikli motorların bir arada kullanıldığı çevreci otomobillere yönelik ÖTV düzenlemesinin ardından, bu modellerin daha makul fiyatlarla satışa sunulması, Türk tüketicilerin tercihlerini de etkiledi. Bu konuda sürekli araştırmalar yaptıklarını belirten Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, hibrit araç satın almayı düşünebileceğini söyleyenlerin oranının geçen yıl yüzde 2 civarındayken, son dönemde yüzde 15’e yükseldiğini kaydetti. Bozkurt, bu oranın yakın zamanda daha da artmasını beklediklerini vurguladı.

Haberin Devamı

Lexus’un yeni hibrit modeli “CT”nin tanıtımında soruları yanıtlayan Bozkurt, lüks sınıfta pazara bir yıl önce girdiklerini ve 5 yıllık bir plan yaptıklarını anımsatarak, “5 yıl içerisinde 1000 adetlik satışa ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için de en büyük güvencemiz hibrit versiyonlara sahip modellerimiz. Şu anda Türkiye pazarına sunduğumuz 7 modelin tamamında da hibrit versiyon bulunmakta” dedi. Özellikle ÖTV düzenlemesi sonrasında hibrit modellerin Türkiye’de hızla yaygınlaşmaya başladığına dikkati çeken Bozkurt, şunları söyledi:

Hızlı adaptasyon

“2016 yılı başında yaptığımız bir araştırmada ‘Hibrit araç almayı düşünür müsünüz?’ diye sorduk. Türkiye’de yüzde 2 çıktı. Şu anda yapılmış bir araştırma var ve bu oran yüzde 15’e ulaştı. Bir yıl içerisinde çok hızlı yükseldi. ‘Fiyat uygun olursa düşünürüz’ diyorlar. Artık ‘Hibrit nedir?’ diye sormuyorlar. Bu oran Avrupa’da yüzde 50’nin üzerindedir. Ben, 2 en geç 3 yıl içerisinde hibrit almayı düşünebileceklerin oranının yüzde 50’yi yakalayacağına inanıyorum. 2020-2021 çok önemli bir dönemeç olacak. Türk tüketicisi için ‘yeniliklere çok hızlı adapte olur’ tanımı vardır. Tıpkı cep telefonlarının hızla yayılması gibi. Bunun en önemli nedeni de genç nüfus.”

Haberin Devamı

Lexus için yaptıkları 5 yıllık planın en önemli oyuncularından birinin, “RX” ve “NX”in yanı sıra yeni satışa sundukları kompakt “CT” modeli olacağını kaydeden Ali Haydar Bozkurt, bununla birlikte İstanbul ve Ankara dışındaki illere de satış noktaları açmayı planladıklarını söyledi. Bozkurt, “Bir sonra ki yerimiz İzmir olabilir. Ondan sonra Antalya, Bursa ve Adana’yı düşünüyoruz. Yani yayılma politikası olarak önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde buralarda da yer almayı düşünüyoruz” dedi.

Türkiye pazarına girmelerinin üzerinden yaklaşık bir yıl geçtiğini ve 128 adet satış yaptıklarını anlatan Bozkurt, “Bu yılı 180 adetle kapatmayı planlıyoruz. Beşinci yıldan itibaren ulaşmak istediğimiz rakam ise yılda 1000 adet” diye konuştu.

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

En avantajlı Lexus

Lüks sınıftaki Lexus’un hibrit teknolojili ve en avantajlı fiyata sahip modeli olan “CT”, Türkiye’de 158 bin TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu. 1.8 lt benzinli motorun yanı sıra elektrikli motora da sahip olan CT, markanın lüks anlayışının en “kompakt” temsilcisi olarak dikkati çekiyor. Araç, iki motorla birlikte 136 beygirlik güç üretebiliyor. Fabrika verilerine göre CT 200h’nin yakıt tüketimi ise 100 km’de sadece 4.1 lt. Bu modelin, lüks kompakt sınıfta bir boşluğu dolduracağını, hibrit olması nedeniyle de farklı bir konuma sahip olduğunu belirten Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, “1.8 lt motoru nedeniyle üzerinde ciddi ÖTV teşviği olması, bizim için önemli avantaj. Böylelikle satış adetlerine katkıda bulunacaktır. Şu ana kadar satışlarımızın yarısını SUV segmentindeki RX oluşturdu. NX modelimiz satış adedi olarak ikinci sırada geliyor. CT’nin NX ile yarışmasını bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Oto ihracatı hız kesmiyor

Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki otomotiv endüstrisi, temmuz ayında ihracatını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41.1 artışla 2 milyar 434 milyon dolara ulaştırdı. Türk otomotiv endüstrisi, bu sonuçla ülke ihracatındaki payını da temmuz ayında yüzde 21.2’ye yükseltmiş oldu.

Haberin Devamı

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, bu sonuçlarla ndüstrinin ülke toplam ihracatındaki payı, temmuz ayında daha da yükselerek yüzde 21.2’ye çıktı. Ekim 2016 tarihinden bu yana üst üste 10 aydır 2 milyar doların üzerinde ihracata imza atan sektörün, Ocak-Temmuz 2017 dönemi ihracatı da yaklaşık yüzde 25 artışla 16 milyar 789 milyon dolar olarak gerçekleşti.

İhracat başarısında binek otomobillerdeki yüzde 74’lük artış belirleyici olurken, otomotiv yan sanayi, ticari araçlar, otobüs-minibüs-midibüs gibi tüm ana ihracat kalemlerinde çift haneli ihracat artışı yaşandı. Geçen ay Almanya’ya yüzde 30, Birleşik Krallık’a yüzde 101, ABD’ye yüzde 125, İtalya’ya yüzde 43 ihracat artışı oldu.

‘En iyi IbIza’ geldi!

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

Seat markasının dönüm noktası olarak nitelendirilen, tasarımı, kalitesi, teknolojik özellikleri, etkileyici dinamizmiyle şimdiye kadar geliştirdiği “En İyi Ibiza” olarak tanımladığı yeni nesil Ibiza Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Ibiza’nın 1.0 lt (75 HP) S&S versiyonu, 57 bin TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatıyla dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

“Reference” ve “Style” olarak iki ayrı donanım paketiyle beğeniye sunulan yeni Ibiza, ilk etapta manuel ve DSG şanzımana sahip 3 farklı benzinli motor seçeneğiyle alınabiliyor. “FR” ve “XCellence” donanım paketleriyse ilerleyen dönemde showroomlarda yerini alacak.

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

5. neslinde daha dinamik ve çarpıcı bir tasarıma kavuşan Ibiza, aynı zamanda iç mekan ve konfor yönünden de farklılaştı. Yeni Ibiza’da 75 HP’lik 3 silindirli 1.0 lt MPI, 1.0 lt EcoTSI (95 HP ve 115 HP) motor seçenekleri bulunurken, 2018 yılının ilk çeyreğinde 1.5 TSI EVO (150 HP) benzinli motor da devreye girecek. Yeni Ibiza’nın, dizel motor seçeneği olan 1.6 TDI (95 HP) ise manuel ve DSG şanzıman alternatiflerine sahip olacak.

Toyota Türkiye rekora gazladı!

Geçen yıl kasım ayında 450 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’nin ilk hibrit ve SUV model olan Toyota C-HR’ı üretim bantlarından indiren Toyota Otomotiv Sanayi, bu yılın ilk yarısında üretim ve ihracat rekorları kırdı.

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

Bu ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre üretimini yüzde 210 artırarak 145 bin 230 adede çıkaran Toyota Otomotiv Sanayi, böylece geçen yılın tamamında gerçekleştirdiği üretime bu yılın ilk yarısında yaklaştı. Toyota Otomotiv Sanayi, üretimde olduğu gibi ihracatta da tarihi rekoruna imza attı. 2016’nın tamamında 116 bin adet otomobil ihraç eden şirket, bu yılın ilk 6 ayında gerçekleştirdiği 128 bin adetle geçen yılın tamamında yaptığı ihracatın üzerine çıktı. Şirket, geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında ise ihracatını yüzde 350 gibi rekor bir oranla artırdı. 2017 yılında toplam 280 bin adet üretime ulaşmayı planlayan Toyota Otomotiv Sanayi, yılın tamamında ise 231 bin adet ihracatla rekora imza atmayı hedefliyor.

ABD’ye ihracat

Toyota Otomotiv Sanayi, Toyota C-HR ile ihraç pazarlarına ABD, Kanada ve Tayvan gibi ülkeleri de ekledi. Fabrikanın en çok ihracat yaptığı ülkeler arasında en önemli sırayı ise ABD, Fransa, Almanya ve İngiltere alıyor.

Dokker daha yakışıklı

‘Türk tüketicisi hibrit fikrine çabuk alıştı...’

Dacia’nın çok amaçlı kombisi Dokker Combi Stepway, yeni tasarım detaylarına sahip özel bir seri olan “Stepway Plus+” ile müşterilerin beğenisine sunuluyor. Hem dinamizmi hem de sağlamlığı yansıtan Dokker Combi Stepway Plus+, krom detayları sayesinde daha şık ve çarpıcı bir görünüm kazanıyor. Stepway versiyonuna ek olarak, krom kapı kolları, krom cam çıtaları, krom ayna kapakları, krom yan basamaklar ve Stepway Plus+ etiketini içeren Dokker Combi Stepway Plus+, arka park sensörünü de standart olarak sunuyor. 1.5 lt dci (90 bg) dizel motor ve manuel vites seçeneği bulunan Dokker Combi Stepway Plus+, 56 bin 950 TL fiyatla satışa sunuluyor. Dokker Combi Stepway Plus+, 15 inçlik alüminyum jantlar, ön sis farları kaplama, ön/arka, sağ/sol çamurluk koruma, krom ön tampon koruma, krom renk arka tampon koruma gibi donanımlara da sahip.

Dolunun otolara maliyeti 1 milyar TL

Geçen ay İstanbul ve çevresinde yaşanan doğal afetin, Türkiye ekonomisi ve otomotiv sektörüne 1 milyar TL’lik fatura çıkardığı tahmin ediliyor. Araç onarımı konusunda uzman “Auto King”in hazırladığı rapora göre, binek ve hafif ticari olmak üzere yaklaşık 180 bin araç afetten önemli ölçüde etkilendi. Şirketin CEO’su Ayhan Dayoğlu, servislerdeki sıkışıklık nedeniyle ortaya çıkan fırsatçılara dikkat etmek gerektiğini belirtirken, yaşanan afet nedeniyle araçlarda oluşan hasarların tamamının onarılmasının 1 yıldan daha uzun zaman alacağını da sözlerine ekledi.




Yazarlar